Firma » Reklama
Raport: Najwięcej o Samsungu, najlepiej o JVC
Zobacz więcej zdjęć » |
W dyskusjach o markach audio-wideo dużo jest porównywania konkretnych produktów, a mniej rozmów o markach jako takich. Zależność między wizerunkiem marki, a postrzeganiem produktu nie jest wcale oczywista. Działania marketingowe w Internecie powinny koncentrować się więc w wymiarze produktowym - np. na działaniach podkreślających wagę określonego atrybutu, komunikowaniu przewag płynących z określonej cechy - komentuje Norbert Kilen z agencji marketingu interaktywnego Think Kong, współtwórca raportu.
Zamów artykuły sponsorowane na serwisie CentrumPR.pl w kilka minut, poprzez platformę Link Buildingu np.:
Wśród opinii analizowanych w raporcie agencji interaktywnej Think Kong i firmy badawczej Zetema, średnio tylko 25 procent wzmianek posiada zdecydowanie negatywny charakter. Biorąc pod uwagę odsetek komentarzy o takim wydźwięku, relatywnie najgorzej wypada marka Pioneer, dla której wyniósł on ponad 27 proc. Najmniej negatywnych ocen, bo zaledwie 18 proc., zebrała marka JVC. Dla większości marek odległość od średniej nie wynosiła więcej niż 2 punkty procentowe.
Autorzy badania sprawdzili też jak internauci oceniają cechy produktów poszczególnych marek. W bezpłatnym raporcie dostępnym pod adresem www.emotrack.pl przedstawiono m.in. ocenę urządzeń 8 najpopularniejszych marek w wymiarach takich jak możliwości, cena, jakość, estetyka, obraz, dźwięk i obsługa. W tej konkurencji zdecydowanie wyróżnia się m.in. Sharp (wysoka ocena możliwości i obsługi), Pioneer (estetyka) oraz JVC i Samsung (wysoka ocena możliwości).
Analiza emocji wokół cech produktów jest znacznie ciekawsza, kiedy weźmiemy pod uwagę poszczególne kategorie urządzeń, np. telewizory plazmowe lub odtwarzacze MP3. Wtedy dużo dokładniej widać różnice i łatwiej o wskazania marketingowe. Przy uśrednianiu wszystkich kategorii,
może zdarzyć się, że np. pozytywne opinie na temat obrazu telewizorów danej marki „przykryją" te
bardziej krytyczne, związane z innym sprzętem - Marek Troszyński z firmy badawcza Zetema, współautor raportu.
Pełną wersję raportu Emotrack.pl można pobrać bezpłatnie ze strony www.emotrack.pl. To kolejne z serii opracowań agencji interaktywnej Think Kong oraz firmy badawczej Zetema na temat wizerunku marek w Internecie. W przyszłości planowana jest realizacja m.in. opracowań dotyczacych rynku usług telekomunikacyjnych i marek motoryzacyjnych. Badanie na temat marek RTV zostało przygotowane w oparciu o analizę 220 000 komentarzy na forach, blogach i w mediach społecznościowych oraz analizę 10 000 komentarzy dostępnych w serwisach agregujących opinie o produktach. Partnerami projektu badawczego Emotrack.pl są: Stowarzyszenie Agencji Reklamowych SAR, IAB Polska, a także serwisy Proto.pl, Mediarun.pl i redakcja Brief.
Think Kong to agencja interaktywna, której obszarem specjalizacji są działania marketingowe on-line, w szczególności kampanie oparte na wykorzystaniu serwisów społecznościowych, strategiczne wsparcie komunikacji marek w Internecie i zarządzanie reputacją marek on-line. Firma działa w ramach grupy skupiającej m.in. On Board Public Relations i agencję reklamową San Markos. Wśród klientów Think Kong jest wiele znanych firm i organizacji: m.in. Adobe, TVP, RWE, Siemens, SOS Wioski Dziecięce, NSZZ „Solidarność". Agencja jest też zdobywcą wielu międzynarodowych wyróżnień - m.in. nagrody Sabre Awards 2010, Magellan 2010. Znalazła się też wśród finalistów międzynarodowego konkursu dla agencji marketingowych „Newcomer of the Year 2010".
Zetema sp. z o.o. jest polską spółką technologiczną, która opracowała unikalny produkt - emometr, pozwalający na całkowicie automatyczne analizowanie nastawienia emocjonalnego internautów w stosunku do firm, produktów, osób i usług. Bazuje on na wynikach wieloletnich badań nad wyrażaniem opinii i emocji w języku polskim. Dzięki tej technologii Zetema dostarcza swym klientom raporty badawcze zawierające m. in.: liczbę pozytywnych i negatywnych opinii wobec danej marki, analizy uwzględniające zdefiniowane wcześniej wymiary wizerunku, automatyczne wygenerowaną z zebranych opinii listę atrybutów ocenianych przedmiotów z przypisanymi do nich ocenami.
Więcej informacji dla mediów:
Dariusz Chrzanowski
On Board San Markos Group Sp. z o.o.
Ul. Wolska 88, 01-141 Warszawa
tel.(+48 22) 321-51-00
e- mail: dchrzanowski@onboard-sanmarkos.pl
Norbert Kilen
Koordynator projektu
Think Kong Sp. z o.o.: agencja marketingu interaktywnego
tel. 0-604-270-158
nkilen@thinkkong.pl
Komentarze (0)