Zdrowie » Medycyna
Safer Points, czyli Durex po stronie bezpiecznego seksu
Zobacz więcej zdjęć » |
Ich skutkiem może być natomiast zarażenie wirusem HIV lub inną chorobą przenoszoną drogą płciową. Dlatego wraz z początkiem Euro 2012 w Warszawie rozpoczęła się akcja profilaktyczna „Safer Points", przygotowana przez Zjednoczenie „Pozytywni w Tęczy". Partnerem projektu została natomiast marka Durex.
Zamów artykuły sponsorowane na serwisie CentrumPR.pl w kilka minut, poprzez platformę Link Buildingu np.:
„Safer Points"
Akcja prowadzona jest w Warszawie na terenie Dzielnicy Śródmieście, a jej celem jest promowanie bezpiecznych zachowań seksualnych. W dni meczowe (8, 12, 16, 21 i 28 czerwca), na 4 godziny przed rozpoczęciem spotkania, w okolicach Ronda Charles'a de Gaulle'a i PKP Powiśle będą działały stoiska „Safer Points". Wolontariusze udzielą wszelkich informacji i porad dotyczących zagrożeń związanych z chorobami przenoszonymi drogą płciową. Dodatkowo rozdawane będą prezerwatywy przekazane przez markę Durex oraz polsko-angielskie informatory na temat m.in. bezpieczeństwa seksualnego.
Stoiska są obsługiwane przez wykwalifikowanych streetworkerów, których zadaniem jest udzielanie informacji, wskazówek i porad dotyczących bezpieczeństwa, jak również zagrożeń wynikających z wymiany międzykulturowej podczas Euro 2012. Będą także rozdawane bezpłatne pakiety ochronne w postaci prezerwatyw minimalizujących ryzyko zakażenia chorobami przenoszonymi drogą płciową - mówi Robert Piotr Łukasik, Prezes Zjednoczenia „Pozytywni w Tęczy".
Prezerwatywa - prosty sposób na ochronę
Stosowanie prezerwatywy jest prostą i ogólnodostępną metodą, która pomaga chronić przed groźnymi chorobami przenoszonymi drogą płciową, w tym przed wirusem HIV. Niestety jak wynika z badań przeprowadzonych przez markę Durex, jedynie 14% spośród respondentów stosuje ją zawsze podczas stosunku.
Badanie Global Sex Welbeeing Survey 2012 przeprowadzone przez markę Durex w 36 krajach świata, pokazuje, że pomimo wysokiego poziomu wiedzy (82%) na temat bezpieczeństwa seksualnego, praktyka wciąż pozostawia wiele do życzenia. W związku z tym zainaugurowaliśmy kampanię społeczno-edukacyjną „Bezwstydnie, o...", której jedynym z celów jest poprawianie poziomu bezpieczeństwa seksualnego oraz podnoszenie świadomości w tym zakresie. Podobne zadania postawiło przed sobą Zjednoczenie „Pozytywni w Tęczy" - autorzy akcji „Safer Points". Durex postanowił zaangażować się w ten projekt, aby wspólnymi siłami wzmacniać ważny społeczny przekaz - podsumowuje Maja Medowska, Durex Brand Manager.
Zjednoczenie „Pozytywni w Tęczy" wchodzi w skład Zespołu ds. realizacji Krajowego Programu Zapobiegania Zakażeniom HIV i Zwalczania AIDS w województwie mazowieckim, które prowadzi wiele podobnych akcji na terenie strefy kibica, w nocnych klubach i dyskotekach, okolicach stadionu, na ulicach oraz w placówkach opieki medycznej.
Nadesłał:
Multi Communications
|
Komentarze (0)