Technologie » Internet

Siła personalizacji w digital marketingu

W personalizacji chodzi o to, aby klienci czuli się związani z marką, która tworzy przekaz dopasowany do ich potrzeb, nie naruszając przy tym ich prywatności. Głównym celem spersonalizowanego marketingu jest dopasowanie do danej osoby właściwego produktu w odpowiednim czasie.

Czym jest personalizacja?

Zamów artykuły sponsorowane na serwisie CentrumPR.pl w kilka minut, poprzez platformę Link Buildingu np.:

Dziś o personalizacji mówi się wiele. Możemy przeczytać szereg artykułów poświęconych temu tematowi. Personalizacja to proces, który pozwala dostosować strategie marketingowe do konkretnego klienta indywidualnie, w zależności od jego wyborów i preferencji. Jest również nazywana marketingiem indywidualnym, ponieważ koncentruje się na każdym kliencie, w oparciu o jego upodobania i zainteresowania.

Spersonalizowany marketing wykorzystuje informacje o użytkownikach, takie jak ich zachowanie, preferencje czy dane demograficzne, które pomagają lepiej zrozumieć klientów i stworzyć z nimi osobisty kontakt. To świetne rozwiązanie na bardziej skuteczne i wydajne zaspokojenie ich potrzeb. Personalizacja sprawia również, że ​​interakcje są łatwiejsze, szybsze, zwiększają zadowolenie i lojalność klientów, a tym samym budują przywiązania do marki.

Personalizacja w dzisiejszych czasach

Rozwój Internetu dał konsumentom i marketerom ogromne możliwości. Badanie przeprowadzone przez Frost & Sullivan wykazało, że do 2020 roku doświadczenie klienta będzie kluczowym czynnikiem wyróżniającym markę, ważniejszym niż ceny i produkty. Dlatego też największym wyzwaniem, przed którym stają obecnie firmy zajmujące się marketingiem cyfrowym, jest poprawa sposobu, w jaki marka jest w stanie komunikować się, angażować i zachwycać klientów.

Co personalizacja oznacza dla klientów?

Ankieta Epsilon przeprowadzona na grupie 1000 osób, które nie są powiązane z branżą marketingową, dostarczyła informacji na temat tego, jak klienci postrzegają personalizację.

32% klientów postrzega ją jako formę dostosowywania usług do ich potrzeb. Przykładem tego typu personalizacji jest posiadanie oferty specjalnie dostosowanej do potrzeb użytkownika.

16% osób interpretowało personalizację w odniesieniu do rabatów czy ofert, a 8% jako konkretny produkt lub usługę. 7% respondentów zgodziło się, że stanowi ona wygodny sposób zarówno dla klientów, jak i dla firmy, która może monitorować działania użytkowników w Internecie oraz sposób, w jaki dokonują zakupu. Dzięki temu może dostosować reklamy i opcje zakupów w oparciu o ich preferencje.

75% respondentów zgodziło się, że personalizacja jest bardzo dobrą strategią zrozumienia zachowań konsumentów i zaspokajania ich potrzeb. 2/3 ankietowanych przyznało, że zgodzili się na to, aby dostarczać firmom informacji o sobie w celu otrzymywania spersonalizowanych ofert.

Dlaczego personalizacja jest ważna?

O zaletach i korzyściach wynikających z podjęcia działań polegających na personalizacji słyszeliśmy już wiele. Warto jednak wyodrębnić te najważniejsze, aby wdrażając i realizując strategie móc skupić się na tym, co dla nas najważniejsze. Kluczowe w personalizacji jest:

·       zwiększenie sprzedaży  - personalizacja pomaga w monitorowaniu preferencji klientów, zarówno tych nowych, jak i stałych. Ta cecha jest świetnym czynnikiem zwiększającym sprzedaż;

·       budowanie relacji - niezależnie od tego, czy firma działa w sektorze B2B czy B2C, budowanie silnych relacji z klientami jest konieczne. Personalizacja to świetny sposób, aby poinformować konsumentów, że firma o nich dba;

·       zwiększenie współczynnika zaangażowania - dopasowywanie treści w oparciu o preferencje klientów oraz pokazywanie im produktów, którymi faktycznie będą zainteresowani, może pomóc w zwiększeniu zaangażowania;

·       wzrost liczby powracających klientów - personalizacja jest zawsze pozytywnym doświadczeniem dla klientów, a dobra opinia o firmie skłania ich do powrotów i dalszego korzystania ze spersonalizowanych usług;

·       zdobycie nowych informacji o klientach - im częściej klient powraca, tym łatwiej uzyskać informacje na jego temat, które mogą pomóc firmie w dokonywaniu lepszych i bardziej świadomych wyborów, dzięki którym zyska ona większe grono zaufanych odbiorców.

 

Wszystkie wyżej wymienione przykłady sprawiają, że planując strategie marketingowe na 2019 rok, warto postawić na działania związane z personalizacją, które z pewnością pomogą osiągnąć zamierzone cele. Pozwala ona bowiem nie tylko generować lepsze wyniki sprzedaży, ale także pozytywnie wpływa na wizerunek firmy i buduje pozytywne relacje z klientami.

 

Mariusz Maksymiuk – Prezes Adexon. Funkcję tę pełni od marca 2016 roku. Posiada ponad 9-letnie doświadczenie w branży mediów, marketingu i reklamy. Jako CEO Adexon kieruje rozwojem agencji.

Adexon działa na rynku od 2013 r. Jest siecią reklamy, wyspecjalizowaną w doradztwie, planowaniu i realizacji kampanii reklamowych i digitalowych w Internecie. Firma posiada szeroki wybór nowoczesnych produktów reklamowych, dzięki którym jest w stanie dotrzeć do każdej grupy docelowej. Dzięki temu jest w stanie zapewnić kampanie z najwyższym współczynnikiem konwersji z kanału on-line. W gronie klientów agencji znajdują się m.in. firmy z branży motoryzacyjnej, energetycznej, zdrowotnej.



Redakcja CentrumPR informuje, że artykuły, fotografie i komentarze publikowane są przez użytkowników "Serwisów skupionych w Grupie Kafito". Publikowane materiały i wypowiedzi są ich własnością i ich prywatnymi opiniami. Redakcja CentrumPR nie ponosi odpowiedzialności za ich treść.

Nadesłał:

KnowledgeHub Fund

Komentarze (0)


Twój podpis:
System komentarzy dostarcza serwis eGadki.pl
Opublikuj własny artykuł
Opublikuj artykuł z linkami

Kalendarium

Przejdź do kalendarium »

dodaj wydarzenie »

Ostatnio dodane artykuły

dodaj artykuł »