Firma » Biznes
Siła rekomendacji - kampania marketingowa Inter-Fragrances
Zobacz więcej zdjęć » |
Ze względu na dużą wiarygodność komunikatów przekazywanych przez konsumentów, marketing szeptany staje się coraz bardziej popularną formą promocji. Jak pokazują wyniki badań, konsumenci chętnie rozmawiają na temat produktów – jest to aż 21% wszystkich nieformalnych rozmów[1]. Choć klienci sami przekazują sobie informacje na temat interesujących ich towarów, prawdziwą sztuką jest skłonienie konsumentów do rozmów na temat konkretnych produktów czy usług.
Zamów artykuły sponsorowane na serwisie CentrumPR.pl w kilka minut, poprzez platformę Link Buildingu np.:
Założenia akcji
Firma Inter-Fragrances postanowiła skorzystać z licznych zalet marketingu szeptanego i zaprosiła do współpracy 700 liderek opinii. Były to kobiety w wieku 20-45 lat, które mieszkają w dużych miastach, mają liczne grono znajomych oraz chętnie korzystają z Internetu. Wybrane osoby otrzymały preparaty do pielęgnacji włosów z serii Seboradin, Nano Effect oraz próbki produktów dla swoich znajomych. Przez miesiąc liderki opinii testowały przekazane produkty, dzieląc się swoimi spostrzeżeniami z przyjaciółmi.
Rezultaty
Dzięki akcji, 700 liderek opinii zaczęło dzielić się ze swoimi najbliższymi znajomymi spostrzeżeniami na temat preparatów Inter-Fragrances. Liderki rozmawiały na temat testowanych kosmetyków z 8 700 osobami, co pozwoliło zbudować całkowity zasięg kampanii na poziomie 18 300 osób.
„Wiarygodność, szczerość, rekomendacja to główne zalety wykorzystywania w działaniach marketingowych nieformalnego przekazywania opinii konsumenckich. Ludzie bardziej ufają pozytywnym opiniom swoich przyjaciół, niż reklamom telewizyjnym. Umieszczenie produktu w odpowiednich rękach pozwala wywołać falę pozytywnych rekomendacji. Tak stało się w przypadku naszej akcji” – mówi dyrektor ds. handlu i marketingu firmy Inter-Fragrances Edyta Popławska. „Wytypowane liderki w wiarygodny sposób dostarczały informacji swoim znajomym, którzy opinie te przekazywali dalej. Dzięki efektowi kuli śnieżnej dotarliśmy z przekazem do grupy prawie 20 000 osób. Ważnym elementem kampanii była dla nas również możliwość uzyskania informacji zwrotnej na temat testowanych produktów. Potwierdzeniem naszych starań o najwyższą jakość produktów były opinie uczestniczek akcji. Warto podkreślić, że 89 % osób biorących udział w akcji uważało, że po zastosowaniu produktów Seboradin i Nano Effect ich włosy stały się zdrowsze. Aż 78 % osób uważało, że kuracje są skuteczne, a 64 % że produkty te są wysokiej jakości” – opowiada Edyta Popławska.
Zastosowanie narzędzia jakim jest marketing szeptany w przypadku Inter – Fragrances pozwoliło dotrzeć poza dotychczasową grupę odbiorców oraz zwiększyć świadomość produktów z portfolio firmy. Liderki opinii, które miały możliwość przetestowania produktów, w naturalny i wiarygodny sposób dostarczyły informacji na temat preparatów Inter-Fragrances swoim znajomym. A opinie te przekazywane dalej w sposób spontaniczny zaczęły docierać do kolejnych konsumentów…
Dossier
Firma Inter-Fragrances założona została w 1978 roku. Specjalizuje się w produkcji preparatów pielęgnacyjno–leczniczych do włosów oraz kosmetyków do pielęgnacji twarzy i ciała, sprzedawanych głównie z kanale farmaceutycznym. W Polsce firma ma ugruntowaną pozycję lidera w branży kosmetycznej oraz farmacji. Stała kontrola wykwalifikowanej grupy ekspertów, 30-letnie doświadczenie w produkcji kosmetyków i parafarmaceutyków oraz własne laboratorium gwarantują wysoką jakość produkowanych preparatów, potwierdzoną licznymi nagrodami i wyróżnieniami przyznanymi przez farmaceutów i autorytety w dziedzinie dermatologii.
Kontakt prasowy:
Magdalena Knefel, Pegasus Public Relations, ul. Zgrupowania „Żmija” 12, 01-875 Warszawa, tel. (22) 877 22 18, e-mail m.knefel@pegasus.pl
Komentarze (0)