Firma » Biznes
Sposób na reklamę i promocję w internecie
Prowadząc własną działalność gospodarczą musimy prowadzić kampanię reklamową naszych artykułów, usług. Zanim jednak zaczniemy zastanówmy się dokładnie nad formą reklamy, nad tym jak wygląda nasza firma i jak jest postrzegana wśród klientów.
Zamów artykuły sponsorowane na serwisie CentrumPR.pl w kilka minut, poprzez platformę Link Buildingu np.:
Podstawą do zaistnienia w mediach jest logo i hasło przewodnie. Owszem nie musimy koniecznie mieć tego graficznego loga, zresztą możemy tak konstruować reklamę, że logo nie będzie nam potrzebne. Ale to powoduje, że klient nie utożsamia nas z danymi usługami. Np. wstawiając zwykłe ogłoszenie bez loga owszem reklamujemy siebie poprzez podanie danych teleadresowych ale to zbyt mało. A wystarczy zwykłe logo w postaci barwnego unikalnego wyrazu, którym jest nazwa naszej firmy. Nie musimy siedzieć kilka albo kilkanaście godzin nad grafiką a klient i tak nas łatwiej zapamięta. Owszem jeżeli chcemy i mamy aspirację do tego ażeby w przyszłości być unikatem w swojej branży to polecam jednak od razu zaprojektować takie unikatowe logo. Można to zrobić zlecając projekt odpowiedniej firmie np.: studiu graficznemu lub agencji reklamowej. Można także zrobić to samemu co na pewno pozwoli na zmniejszenie kosztów.
Wracając do wizerunku - przeprowadźmy krótką ankietę wśród naszych klientów np. zaproponujmy klientowi wypełnienie takiego formularza podczas oczekiwania np. na przyniesienie towaru z zaplecza. Ankieta powinna zawierać krótkie i czytelne pytania i trwać nie więcej jak 5 min. Klient na pewno się zgodzi a my dzięki temu zyskujemy cenne wskazówki na temat naszej firmy, które następnie wykorzystujemy podczas kampanii reklamowej oraz w całym naszym biznesie. Jak wiadomo klient nasz pan dlatego należy skrupulatnie przeglądać każdą ankietę, biorąc pod uwagę status klienta, jego pochodzenie, zamieszkanie i wiek. Wg. tych kryteriów sporządzamy sobie wykresy ułatwiające nam identyfikację zapotrzebowań i ustalenie optymalnego kierunku marketingowego. Np. biorąc pod uwagę wiek klienta ankietowanego, możemy ustalić popyt na dane usługi wg. wieku i w takim właśnie kryterium ustalić formę reklamy naszych usług - ustalić miejsca gdzie ma się pojawiać np. młodzi ludzie najczęściej zaglądają na portale społecznościowe. Gdy już mamy ten krótki obraz wizerunku przystępujemy do projektu kampanii reklamowej.
Są rożne rodzaje reklam:
- bannery reklamowe - czyli po prostu wizualny efekt graficzny przedstawiający nasze usługi, umieszczony na stronie www, dzięki któremu poprzez kliknięcie na niego klient zostanie przekierowany na naszą stronę. Chyba najbardziej popularna forma reklamy w internecie ale czy tak skuteczna? Otóż wszyscy mamy dosyć reklam a szczególnie reklam w postaci wyskakujących bannerów tzw. pop-up, które przeszkadzają nam w przeglądaniu aktualnej strony tak więc raczej jeżeli zdecydujemy się na taką reklamę to polecam zwykłe bannery z dobrą grafiką umieszczone w widocznym miejscu - klient sam się zainteresuje i nie będziemy "nachalni".
- filmy reklamowe - bardzo skuteczna forma reklamy. Nagrywamy spot reklamowy, najlepiej żeby był to spot, który w sposób humorystyczny przedstawia jakąś historyjkę (ludzie lubią reklamy typu "kawały"), nawiązujący pośrednio do naszych usług. Reklama nie musi ukazywać strikte naszej oferty lub firmy ale niech przekaże jakąś fabułę po czym w finale umiejętnie zasugerujmy odwiedzenie naszej strony. Tutaj przydaje się inwencja twórcza, którą niestety ale trzeba mieć. Dlatego na taką reklamę musimy poświęcić o wiele więcej czasu ale za to efekt jest o wiele lepszy. Filmy takie możemy umieszczać nie tylko na wykupionych miejscach reklamowych ale także przesyłać do darmowych portali np. YouTube gdzie oglądalność jest milionowa!!
- teksty reklamowe - wg. mnie najskuteczniejsza forma reklamy!! Jak najlepiej przedstawiamy swoją ofertę w formie artykułu. Musi to być artykuł interesujący opisujący ciekawie nasze usługi, zawierający cenne porady dla czytelnika. I tak np. jeżeli oferujemy usługi budowlane, to napiszmy artykuł np. na temat techniki wykonania gładzi gipsowej w piwnicach, na powierzchniach o dużej wilgotności. W artykule zamieszczamy cenne wskazówki, w zdaniach umiejętnie możemy zamieścić linki w postaci anchor tekstów materiałów (które mamy w ofercie) potrzebnych do przeprowadzenia takich prac, no i oczywiście możemy także wstawiać linki do naszej firmy. W stopce artykułu umieszczamy dane teleadresowe i mamy gotowy cenny materiał reklamowy. W zależności od wymagań strony, która umożliwia umieszczanie takich artykułów, publikujemy. Należy koniecznie pamiętać, żeby artykuł nie był tylko reklamą!! gdyż może od razu spowodować, że nikt nie będzie czytał całości!!
W pisaniu artykułów tego typu także przyda się inwencja twórcza i barwność języka.
- linki sponsorowane - także niezwykle skuteczna reklama lecz tutaj już nie obejdzie się bez kosztów. Są to reklamy (np. adsense widoczne na marginesach lub u góry, specjalnie podkreślone) widoczne w wynikach wyszukiwania. Wpisując w wyszukiwarkę frazę "usługi budowlane" wyskakuje nam szereg stron związanych z tą branżą. Na samej górze znajdują się właśnie linki sponsorowane, są bardziej widoczne, linki takie znajdują się także z boku. Oferta taka jest ofertą płatną i za każdym razem kiedy klient kliknie w nasz link z naszego konta pobierana jest opłata w ustalonej przez nas kwocie z reguły najmniej to 10 gr za kliknięcie.
Przedstawiłem najpopularniejsze formy reklamy w internecie. Jest o wiele więcej możliwości i wszystko zależy od naszej inwencji. Jednak jak już na wstępie wspomniałem nasza reklama musi być dokładnie zaprojektowana i oparta na wynikach badań, gdyż wtedy możemy mieć jakąkolwiek pewność co do skuteczności reklamy naszej firmy. Tworząc reklamę, traktujmy to jakbyśmy przygotowywali pracę zaliczeniową na uczelni a więc podejdźmy profesjonalnie i zaangażowaniem do całości - od tego zależy wizerunek naszej firmy!!! Jakość naszych usług, gwarancja i terminowość, obsługa klienta i właśnie jakość reklamy i to gdzie się reklamujemy tworzy i kreuje wizerunek naszej Firmy!!!
http://www.znajdziesz-tu.pl
Redakcja CentrumPR informuje, że artykuły, fotografie i komentarze publikowane są przez użytkowników "Serwisów skupionych w Grupie Kafito". Publikowane materiały i wypowiedzi są ich własnością i ich prywatnymi opiniami. Redakcja CentrumPR nie ponosi odpowiedzialności za ich treść.
Komentarze (0)