Firma » Biznes
Sposoby na polepszenie wyników sprzedaży
Zobacz więcej zdjęć » |
Zmieniamy ułożenie towarów
Gdy klient wchodzi do sklepu, powinien na pierwszym miejscu widzieć te towary, na których sprzedaży zależy nam najbardziej. Mogą to być na przykład te produkty, które aktualnie wystawiamy w promocji. Dobrze umieścić je w dużych kontenerach i wystawić w pierwszym rzędzie tuż po minięciu kas, ponieważ tylko dzięki temu ludzie będą mogli szybko się do nich dostać. Natomiast duże pojemniki są istotne dlatego, że prawdopodobnie towar będzie schodził bardzo szybko. Jeśli chodzi o dalsze partie sklepu, to ważne jest, towar zawsze znajdował się na półkach choćby w minimalnej ilości. Warto się na to przygotować zwłaszcza wtedy, gdy mamy miejsce duże zakupy przedświąteczne, albo coś w tym rodzaju. Jeśli nie chcemy zatrudniać dodatkowych pracowników, którzy mieliby pomóc nam w utrzymaniu odpowiedniej ilości produktów na półkach, można ich niejako wypożyczyć, wykorzystując jedną z firm merchandisingowych, które obecne są na rynku. W ten sposób zapewnimy sobie wsparcie sprzedaży nawet w sytuacjach, gdy w sklepie będzie trudno znaleźć wolne miejsce, z uwagi na ogromną ilość klientów.
Zamów artykuły sponsorowane na serwisie CentrumPR.pl w kilka minut, poprzez platformę Link Buildingu np.:
Robimy promocje i reklamę
Kolejna rzecz, która pozwoli nam zdobyć większą ilość klientów i jednocześnie polepszyć warunki sprzedaży, to tworzenie atrakcyjnych materiałów promocyjnych. Mowa tutaj między innymi o gazetkach rozdawanych do skrzynek pocztowych w okolicy, standach - czyli specjalnych stojakach z materiałem reklamowym i tym podobnych. Jeśli chcemy zrobić dużą promocję, to koniecznie musimy ją w takich miejscach nagłośnić. Oczywiście za tym musi pójść też odpowiednie ułożenie towarów w sklepie. To, co ma być w promocji, musi znaleźć się na samym przedzie sklepu, aby klienci nie musieli tego zbyt długo szukać. Oczywiście zapewnijmy odpowiednio duża ilość tego towaru, a także osoby, które będą uzupełniać ewentualne braki. Ważne, żeby takie promocje urządzać regularnie, najlepiej w momentach, gdy występuje duża liczba chętnych do kupowania. Może to być na przykład w okresach około świątecznych.
Jeśli by to wszystko podsumować, to widzimy jak ogromną rolę w zwiększaniu wyników i przychodów każdej placówki handlowej ma merchandising. Odpowiednie ułożenie towarów na półkach, cykliczne ich dokładanie, organizowanie różnych promocji, reklamowanie się w materiałach dla klientów. Bez tego wszystkiego nie można wyobrazić sobie nowoczesnego handlu.
Nadesłał:
slawek
|
Komentarze (0)