Motoryzacja » Samochody
Sprężarki w klimatyzacjach
W praktyce stosuje się kilka rodzajów łożysk Jednym z nich są łożyska toczne igiełkowe. Na łożyska te składają się niekrótkie oraz cienkie podzespoły toczne. Te łożyska cechują się dobrą nośnością. Następnym rodzajem łożysk są tzw. łożyska wzdłużne igiełkowe. Rzeczone łożyska pojawiają się tylko i wyłącznie w kompresorach tłokowych. Ostatnim wariantem łożysk są łożyska toczne kulkowe. Ów model łożysk serwisowany jest zdecydowanie za często. Pojawia się w sprzęgle elektromagnetycznym.
Czołowym, szczególnie często wyczuwalnym i charakterystycznym przejawem nadwyrężenia łożyska w sprężarce Twojej klimatyzacji jest grzechot, znacznie mocniejszy niż standardowa praca. Serwis łożyska nie jest nadmiernie kosztowna i uchroni z pewnością nas przed zdecydowanie wyższymi nakładami. Nadwyrężone łożyska mogą skończyć się problematycznym zniszczeniem całego kompresora klimatyzacji. Warto pamiętać o kilku regułach, które zapewnią bezawaryjną pracę.
Kluczowym jest, by zadbać o czystość. Wszelakie zabrudzenia, zakurzenia łożyska potrafią powodować jego skróconą żywotność. Należy także unikać nadwerężenia mechanicznego, które może nastąpić przez zwykłe uderzenie w kręgi. Wtłaczanie łożysk winno odbywać się przy współpracy precyzyjnie przystosowanych tulei, które dadzą regularny rozkład ucisku. Ma to pewne znaczenie dla innych elementów układu, m.in. na skraplacz klimatyzacji.
Przy wykorzystaniu wymienionych zasad, rosną nasze szanse na niezawodne korzystanie z klimatyzacji. Jeśli mimo tego dosłyszymy stukanie oraz hałas w łożysku, lepiej natychmiast je wymieńmy i nie narażaj się na zdecydowanie wyższe koszty w przypadku uszkodzeń większych tudzież zdecydowanie bardziej cennych części, takich jak np. kompresor klimatyzacji. Zmiana łożyska nie jest trudna, domowi majsterkowicze mogą nawet poradzić sobie z nią sami, skoro tylko mają w domu narzędzia do takiej zmiany.
Nadesłał:
Dabali777
|
Komentarze (0)