Technologie » Internet
Strony mobilne nową potęgą w sieci. Szanse i zagrożenia dla firm
Zgodnie z nowymi zasadami, wyszukiwarka ocenia teraz zgodność stron internetowych z urządzeniami mobilnymi, co wpływa na wyniki wyszukiwania i pozycjonowanie witryn m.in. na smartfonach i tabletach. Z jednej strony to ułatwienie dla użytkowników, z drugiej – słabsza ekspozycja firm korzystających wyłącznie z tradycyjnych stron internetowych.
Od dłuższego czasu obserwowany jest systematyczny wzrost liczby konsumentów korzystających z Internetu na urządzeniach mobilnych - smartfonach, tabletach, ale także np. telewizorach czy konsolach do gier. W Stanach Zjednoczonych już dziś użytkownicy mobilni przewyższają liczbą stacjonarnych. Wyłącznie kwestią czasu pozostaje, kiedy podobna sytuacja wystąpi w Polsce. Najnowsza decyzja Google to reakcja na zmiany preferencji użytkowników sieci.
Od 21 kwietnia wyszukiwarka Google sygnalizuje, że dana strona została dostosowana do telefonu komórkowego. Takie witryny w wynikach wyszukiwania posiadają etykietkę „mobile friendly”. Co jeszcze ważniejsze, dopasowanie strony internetowej do urządzeń mobilnych jest teraz jednym z czynników mających wpływ na jej ranking, czyli pozycję wśród innych linków. Jest to jeden z niewielu oficjalnych sygnałów Google Inc. odnośnie czynników mających wpływ na pozycje w wynikach wyszukiwania. Dlatego też komunikat ten należy potraktować poważnie – komentuje Adam Jońca, SEM Specialist w MakoLab S.A., firmie będącej dostawcą usług IT i webowych dla biznesu, m.in. Renault Nissan, mBanku i PZU Litwa.
Zamów artykuły sponsorowane na serwisie CentrumPR.pl w kilka minut, poprzez platformę Link Buildingu np.:
Czytaj całość artykułu tutaj: http://www.magazynit.pl/rynek-it/strony-mobilne-nowa-potega-w-sieci-szanse-i-zagrozenia-dla-firm.html
Nadesłał:
openmediagroup
|
Komentarze (0)