Dom » Budownictwo
Stylizowane podłogi budzą coraz większe zainteresowanie
Zobacz więcej zdjęć » |
Zamów artykuły sponsorowane na serwisie CentrumPR.pl w kilka minut, poprzez platformę Link Buildingu np.:
Przeczytaj również
- Jeszcze dziesięć lat temu europejskie gatunki drzew, takie jak dąb, nie cieszyły się powodzeniem; najczęściej montowane były tzw. egzotyki, czyli podłogi wykonywane z egzotycznego drewna – przypomina Sebastian Kos, ekspert firmy Chapel Parket Polska, która oferuje dębowe podłogi, również elementy poddane specjalnym procesom postarzania.
- Dzisiaj trudno w to uwierzyć, ale przed dekadą inwestorzy nie byli zainteresowani deskami, szukali mniejszych elementów; na rynku dostępne były nawet laminaty przypominające klepki - dodaje.
W ostatnich latach sytuacja uległa jednak zmianie - do łask inwestorów powróciło naturalne drewno, a popularne niegdyś klepki ustąpiły pola deskom, również tym w formatach XXL.
Coraz większym zainteresowaniem inwestorów cieszą się także podłogi stylizowane. Produkty te, jako że przypominają drewno, na którym czas odcisnął swoje piętno, są potocznie określane mianem postarzanych. Pojęcie to jest bardzo szerokie i mieści w sobie podłogi różnego typu. Zawsze jednak o ich ostatecznym wyglądzie decyduje zarówno rodzaj i jakość użytego materiału, jak również sposób jego obróbki.
Co ciekawe, dla wielu inwestorów samo heblowanie drewna jest metodą jego postarzania. W przypadku podłóg Chapel Parket czynność ta jest zaledwie wstępem do dalszej pracy z materiałem, z którego mają powstać „stare” podłogi.
- Proces tworzenia naszych postarzanych podłóg składa się z kilku etapów - szeregu czynności wpływających na fakturę i kolor materiału. Działania te są czasochłonne, wymagają dużego nakładu pracy i użycia odpowiednich substancji chemicznych, ale efekty, czyli gotowe podłogi są tego warte – przekonuje Sebastian Kos.
Niezwykła estetyka postarzanych podłóg jest, zdaniem przedstawicieli firmy Chapel Parket Polska, czynnikiem decydującym o ich wielkiej popularności. Zainteresowanie tego typu elementami odzwierciedla także zmianę sposobu myślenia o aranżacji mieszkań i domów.
- Podłoga przestała pełnić wyłącznie rolę użytkową; stała się ważnym elementem dekoracyjnym, decydującym o stylu wnętrza. Inwestorzy szukają niepowtarzalnych rozwiązań, produktów z charakterem; czegoś więcej niż prostej imitacji drewna z fabrycznie naniesionym, wielokrotnie powielanym wzorem - mówi Paweł Bekas, ekspert firmy Chapel Parket Polska.
W przypadku zabytkowych obiektach wybór stylizowanych podłóg wydaje się być oczywisty, nie oznacza to jednak, że tego typu elementy są montowane wyłącznie w klasycznie zaaranżowanych wnętrzach.
- Z roku na rok rośnie liczba inwestycji, których celem jest przywrócenie świetności starym budynkom. Stylizowane podłogi są wręcz nieodzownym elementem tego typu wnętrz. Trzeba jednak pamiętać, że postarzane podłogi są uniwersalnym materiałem; wybierają je także właściciele nowoczesnych obiektów ceniący niebanalny design – zaznacza P. Bekas.
Estetyka to nie wszystko. Stylizowane podłogi nie tylko szlachetnie się starzeją, ale doskonale „znoszą” także codzienne użytkowanie. Postarzane podłogi powstają z nowego drewna, z związku z tym mogą być tak samo wytrzymałe i odporne na zniszczenia, co tradycyjne posadzki drewniane. Sekret ich funkcjonalności (tak jak i samego wyglądu) tkwi w odpowiedniej obróbce drewna. Właściwie potraktowany materiał będzie niezmiennie zachwycał domowników oraz gości.
* * *
Chapel Parket – podłogi z własną historią
www.chapelparket.pl
www.facebook.com/ChapelParketPolska
Przy produkcji podłóg Chapel Parket stosowany jest olej Floor Service Hardwax Oil, który ma dużą odporność na ścieranie, działanie wody, wina, piwa, coli, kawy, herbaty, soków owocowych i mleka. Substancja jest zgodna z normą DIN 68861 1A. Odporność na działanie śliny i potu jest zgodna z normą DIN 53160. Olej jest ponadto zgodny z europejską normą EN71 dotyczącą zabawek z drewna.
* * *
KONTAKT:
Chapel Parket Polska Sp. z o.o.
www.chapelparket.pl
Anna Koza
anna.koza@adventure.media.pl
Adventure Media s.c. Agencja Public Relations
www.adventure.media.pl
tel. 32 724 28 84
fax 32 417 01 70
Nadesłał:
Adventure Media
|
Komentarze (0)