Technologie » Komputery
System Business Intelligence w chmurze wdrażany w grupie OLX
Zobacz więcej zdjęć » |
Serwisy ogłoszeniowe Naspersa w Polsce generują ogromne ilości danych, ustrukturyzowanych i nieustrukturyzowanych, wewnętrznych i zewnętrznych, czystych i zanieczyszczonych. Oprócz tego, do firmy nieprzerwanie spływają dane z platform operacyjnych i finansowych, z rynku, od partnerów, od operatorów płatności oraz z badań, które regularnie prowadzi firma. Dane te pochodzą łącznie z kilkudziesięciu źródeł i agregują się do kilkunastu terabajtów.
Firma zwróciła szczególną uwagę na konieczność stworzenia przyjaznego użytkownikom rozwiązania BI które pozwalałoby im na analizę skali i jakości ruchu w serwisach. Potrzebny był jeden system, który z jednej strony da pełny obraz sytuacji, a z drugiej pozwoli na dogłębną analizę wybranych wskaźników. „Zespół Business Intelligence odpowiada przede wszystkim za filtrowanie, agregowanie i udostępnianie danych. Oprócz tego, przetwarzamy dane na informacje o znaczeniu taktycznym, operacyjnym i strategicznym. Odpowiadamy również za nadanie tej informacji kontekstu biznesowego. Dzięki temu lepiej rozumiemy naszych użytkowników i możemy odpowiadać na ich potrzeby. Ta wiedza pozwala nam nieustannie rozwijać produkt i planować działania sprzedażowe i marketingowe – mówi Jakub Wojtakajtis, Head of Business Intelligence w Naspers Classifieds Europe.
DIY, czyli pełna demokracja w dostępie do danych
Zamów artykuły sponsorowane na serwisie CentrumPR.pl w kilka minut, poprzez platformę Link Buildingu np.:
Czytaj całość artykułu tutaj: http://www.erp-view.pl/business_intelligence/system_business_intelligence_w_chmurze_wdrazany_w_grupie_olx.html
Redakcja CentrumPR informuje, że artykuły, fotografie i komentarze publikowane są przez użytkowników "Serwisów skupionych w Grupie Kafito". Publikowane materiały i wypowiedzi są ich własnością i ich prywatnymi opiniami. Redakcja CentrumPR nie ponosi odpowiedzialności za ich treść.
Nadesłał:
openmediagroup
|
Komentarze (0)