Technologie » Komputery

Szukając nowego dostawcy IT znajdź… partnera biznesowego

Początek nowego roku to poszukiwanie rozwiązań, które zwiększą efektywność firmy. Wdrożenie systemu IT, rozwój już istniejącego rozwiązania lub zapewnienie wsparcia serwisowego wymagają znalezienia odpowiedniego dostawcy.
Współpraca powinna opierać się nie tylko na postanowieniach umowy, lecz przede wszystkim na partnerskich relacjach i wzajemnym zaufaniu. Jak dokonać właściwego wyboru? Oto kilka podpowiedzi.

Technologie informatyczne stały się kluczowym elementem działania niemal każdego przedsiębiorstwa. Odpowiednio dobrany system jest inwestycją, która szybko się zwraca, generując oszczędności dzięki optymalizacji procesów biznesowych. Konkurencja na rynku jest duża, ofert nie brakuje. Jak wybrać solidnego podwykonawcę?
Długofalowe budowanie relacji i partnerstwa to dobry kierunek współpracy. Oczywiście jej ramy wyznaczają ustalenia finansowe i prawne, jednak obustronna chęć stworzenia optymalnego rozwiązania jest wartością najcenniejszą – mówi Michał Guzek, Managing Partner w Hicron, integratorze systemów IT. – Firmy IT są czasem traktowane jak dostawcy gotowych rozwiązań, które zaczynają działać natychmiast „po wyjęciu z pudełka”, jednak np. wdrożenie systemu zarządzania to złożony proces. Dlatego warto spróbować zmienić punkt widzenia: poszukać partnera biznesowego, nie tylko dostawcy – dodaje.

1. Od czego zacząć?

Istnieje wiele sposobów na znalezienie partnera IT: od poszukiwań online po kierowanie się osobistymi rekomendacjami. Niemal każda firmowa strona WWW zachęca do nawiązania współpracy, lecz w praktyce najcenniejsze okazują się kontakty do dostawców „z polecenia”, którzy dowiedli swych umiejętności i profesjonalizmu w toku obsługi. Ciekawą możliwością są spotkania referencyjne organizowane przez dostawców u jednego z klientów. To szansa na poznanie faktycznych korzyści ze współpracy, także w trakcie rozmowy z klientem bez obecności przedstawicieli firmy IT.

W procesie wyboru warto zwrócić uwagę na aktywność potencjalnego partnera podczas najważniejszych branżowych wydarzeń. Umiejętność dzielenia się zdobytym know-how może wskazywać na duże zaangażowanie w realizowane projekty, co przełoży się na jakość świadczonych usług. Firma powinna występować nie tylko jako partner konferencji, lecz także jako jej czynny uczestnik. Wysłuchanie merytorycznej i wartościowej prelekcji często okazuje się dobrym sposobem na zweryfikowanie doświadczenia. Dostawca może jednak działać znacznie szerzej.

Zamów artykuły sponsorowane na serwisie CentrumPR.pl w kilka minut, poprzez platformę Link Buildingu np.:


Czytaj całość artykułu tutaj: http://www.erp-view.pl/erp/szukajac_nowego_dostawcy_it_znajdz_partnera_biznesowego.html



Redakcja CentrumPR informuje, że artykuły, fotografie i komentarze publikowane są przez użytkowników "Serwisów skupionych w Grupie Kafito". Publikowane materiały i wypowiedzi są ich własnością i ich prywatnymi opiniami. Redakcja CentrumPR nie ponosi odpowiedzialności za ich treść.

Nadesłał:

openmediagroup

Komentarze (0)


Twój podpis:
System komentarzy dostarcza serwis eGadki.pl
Opublikuj własny artykuł
Opublikuj artykuł z linkami

Kalendarium

Przejdź do kalendarium »

dodaj wydarzenie »

Ostatnio dodane artykuły

dodaj artykuł »