Technologie » Komputery

TAURON Dystrybucja S.A. wykonuje analizy controllingowe w technologii Oracle

W spółce TAURON Dystrybucja S.A. zakończyło się wdrożenie systemu analityczno-raportowego (Moduł Analiz BI) oraz platformy dostępu mobilnego do analiz i raportów (e-Controlling). Wdrożone rozwiązania oparte są na technologii Oracle.

Zamów artykuły sponsorowane na serwisie CentrumPR.pl w kilka minut, poprzez platformę Link Buildingu np.:

Projekt został zrealizowany przez konsultantów firmy BI Insight S.A., partnera Oracle na poziomie Gold. W ramach projektu wykorzystano technologie Oracle Database 11g (baza hurtowni danych), Oracle Data Integrator 11g (integracja danych dla hurtowni), pakiet Oracle Business Intelligence Enterprise Edition 11g (platforma analityczno-raportowa) oraz narzędzia Oracle Application Express.
„Celem projektu było stworzenie w spółce jednorodnego środowiska, spełniającego potrzeby controllingowe TAURON Dystrybucja, jako podstawowego źródła do raportowania, kalkulowania i analizowania danych wykorzystywanych w procesach zarządzania firmą” – komentuje Paweł Cygan, Wiceprezes Zarządu TAURON Dystrybucja S.A.

Wdrożone rozwiązanie analityczno-raportujące w wersji desktopowej wykorzystywane jest przez ponad 60 użytkowników działu Controllingu, natomiast platforma mobilna zostanie docelowo udostępniona ponad 250 pracownikom TAURON Dystrybucja.
System korzysta z hurtowni heterogenicznych danych, która integruje i agreguje informacje z kilkunastu rozproszonych i niezależnych systemów klasy ERP.
„Kompleksowe połączenie danych w jednym Module Analiz BI daje użytkownikom narzędzie do analizowania i tworzenia wielowymiarowych raportów (planowanie, wykonanie, prognozowanie, analiza odchyleń itp.) oraz możliwość łączenia różnych perspektyw danych na raportach np. dane finansowe z technicznymi, czy finansowe z kadrowymi” - dodaje Paweł Cygan.

Użytkownicy otrzymują ponadto przejrzystą wizualizację danych na mapie obszarowej oraz narzędzie do samodzielnego tworzenia własnych zestawień w różnych czasookresach i konfiguracjach. Istotną cechą rozwiązania jest także bezpieczny, zdalny dostęp do danych finansowych oraz technicznych wskaźników KPI.

„Wdrożone rozwiązanie Oracle Business Intelligence Enterprise Edition pozwoliło zabezpieczyć wzrastające potrzeby biznesowe w zakresie przygotowywanej informacji zarządczej, umożliwiając elastyczne, terminowe oraz oparte o zautomatyzowane analizy i kalkulacje funkcjonowanie modelu raportowania w ramach prac służb controllingowych” – powiedział Paweł Cygan, Wiceprezes Zarządu TAURON Dystrybucja S.A. „Obecnie dysponujemy nowoczesnym i skalowalnym rozwiązaniem, pozwalającym na praktycznie nieograniczony dostęp do wszystkich danych niezbędnych w prowadzeniu dynamicznie zmieniającego się biznesu. Efektem dodanym jest skrócenie czasu oczekiwania na raporty dzięki powiązaniu danych z rozproszonych systemów transakcyjnych i stworzenie kompletnej i spójnej informacji zarządczej”.

„W ramach projektu wykorzystano najlepiej dostosowane do wymagań TAURON Dystrybucja S.A. technologie: Oracle Business Intelligence Enterprise Edition 11g (platforma analityczno-raportowa), Oracle Data Integrator and Application Adapter 11g (narzędzie integracji danych dla hurtowni) Oracle Database 11g (baza hurtowni danych) oraz Oracle Application Express 4.2” – komentuje Piotr Witczyński, p.o. Country Leadera w Oracle Polska. „Oferowane obecnie przez Oracle systemy klasy BI skupiają się w zaawansowanym pakiecie Oracle Business Intelligence Foundation, który zawiera w sobie rozbudowany zestaw różnych modułów, możliwych do instalacji w najrozmaitszych konfiguracjach, w zależności od potrzeb klienta”.

„Mobilność i elastyczność biznesowa w kontekście zakresu dostarczanych danych, wraz z rosnącym wymaganiem podejścia „self service” z punktu widzenia użytkowników systemów raportowo-analitycznych, to w opinii Oracle główne elementy warunkujące zainteresowanie klientów realizacją projektów BI” – dodaje Tomasz Szatecki, BI Sales Leader z Oracle Polska. „Obserwujemy również tendencję wzrostu liczby obszarów zadaniowych, które mogą być wspierane przez rozwiązania BI Mobile oraz przede wszystkim znaczący przyrost liczby użytkowników końcowych usług mobilnych BI w ramach organizacji. Klienci zwracają również uwagę na koszty (licencyjne i wdrożeniowe) uruchomienia środowiska mobilnego w istniejącym ekosystemie raportowo-analitycznym. Na podstawie kontaktów z firmami zainteresowanymi włączeniem się w proces ‘umobilnienia’ istniejących środowisk BI jesteśmy przekonani, że Oracle jest dobrze przygotowany do przedstawienia wysoce korzystnej finansowo i bogatej merytorycznie oferty we wspomnianym zakresie.”

„Opracowane i wdrożone przez nas rozwiązanie to przykład kompletnego, elastycznego i dopasowanego do wymagań klienta systemu klasy Business Intelligence, pozwalającego na rzeczywistą oszczędność czasu oraz przynoszącego wymierne korzyści finansowe i biznesowe” – powiedział Mariusz Muszyński, Dyrektor ds. Wdrożeń BI Insight S.A. „Wielowymiarowa analiza danych i ich wizualizacja, multiplatformowość, w tym dostęp mobilny, to cechy, które powinny wyróżniać każdy nowoczesny system BI. Wymagania postawione przez Tauron Dystrybucja, ścisła i partnerska współpraca w trakcie realizacji projektu, zaowocowały wdrożeniem ze wszech miar unikalnym i innowacyjnym”.



Redakcja CentrumPR informuje, że artykuły, fotografie i komentarze publikowane są przez użytkowników "Serwisów skupionych w Grupie Kafito". Publikowane materiały i wypowiedzi są ich własnością i ich prywatnymi opiniami. Redakcja CentrumPR nie ponosi odpowiedzialności za ich treść.

Nadesłał:

Oracle

Komentarze (0)


Twój podpis:
System komentarzy dostarcza serwis eGadki.pl
Opublikuj własny artykuł
Opublikuj artykuł z linkami

Kalendarium

Przejdź do kalendarium »

dodaj wydarzenie »

Ostatnio dodane artykuły

dodaj artykuł »