Firma » Reklama

Technologia AI

Technologia AI
Zobacz więcej zdjęć »
Pomysł wykorzystywania technologii AI do napędzenia digital marketingu i ulepszenia kontaktu z klientem krąży od wielu lat, a jednak dopiero ostatnio stał się często wspominanym tematem w gazetach i na blogach technologicznych śledzących nowości na temat sztucznej inteligencji.

Zapowiada się nawet ogromne dofinansowania dla sektora zajmującego się AI, IDC przewiduje 54% wzrost kosztów marketingu na rzecz AI przez najbliższe 4 lata. Wykorzystanie conversational commerce w kontakcie z klientem ma pomóc firmom w lepszej analizie agregowanych danych o swoich klientach i wykonywanych operacjach.

Zamów artykuły sponsorowane na serwisie CentrumPR.pl w kilka minut, poprzez platformę Link Buildingu np.:

 

Już niedługo marka będzie mogła poznać preferencje każdego z nas tylko dzięki rozmowom z chatbotem lub innym narzędziem z pogranicza AI. Wszystkie te zalety mogą dawać wrażenie, że sztuczna inteligencja to już nie tylko hype. Ale czy na pewno weszliśmy już na dobre w fazę tranformacji napędzanej sztuczną inteligencją?

Na początek zobaczymy czy sama technologia i jej ostatnie modyfikacje wpłynęły na rozwój AI. Ostatnim, ekscytującym rodzajem algorytmów nazywa się deep learning. Dzięki deep learning możliwe jest już zbudowanie narzędzi, które wykonają standardowe działania szybko, efektywnie i precyzyjnie.

 

Najlepszymi zadaniami dla takich botów będą na pewno czynności zajmujące człowiekowi około 30 sekund. Narzędzie bazujące na AI bez problemu wykona więc zadanie wymagające rozpoznania pewnych danych, rozpoznania obrazu, mowy czy innych google-skalowalnych czynności. Dodanie nieco bardziej zaawansowanych algorytmów do deep learning spowoduje na pewno istne zalanie rynku botami, które będą mogły już spakować nasze zakupy czy odprawić bagaż.

Zahaczając bardziej o sektor conversational commerce, warto wspomnieć o wspomaganiu jakie mogą oferować narzędzia AI w sortowaniu big data i analizie lawiny informacji. Ogrom danych i ich objętość doszła niestety spowodowała, że analiza wykonywana przez człowieka nie jest już skuteczna i dokładna. Na pomoc na pewno przybędą boty, które zaczną wspierać pracowników w odpowiedniej analizie tych wszystkich danych. Pomocne okażą się również dla procesu utrzymania klienta i budowania z nim więzi. Automatyzacja pewnych czynności sprawi, że marka będzie oceniana jako opiekuńcza i dbająca o przeciętnego konsumenta. Conversational commerce natomiast pomoże podejmować ludziom jeszcze lepsze decyzje zakupowe i generować sprzedaż online.

Czy jesteśmy w momencie, w którym musimy wybrać między ludźmi a maszynami? Odpowiedź brzmi nie. Wydawać się może, że AI jest na tyle skuteczną technologią, że wygra w każdym aspekcie życia. Jednak bez pomocy i wsparcia człowieka nie poradzi sobie z bardziej abstrakcyjnymi działaniami. Wystarczy zaopatrzyć ją w zły zestaw danych lub narzędzi, a przegra w każdej interakcji. Boty potrzebują ludzkich przewodników i stąd tylko ich współpraca może przynieść oczekiwane efekty.




Redakcja CentrumPR informuje, że artykuły, fotografie i komentarze publikowane są przez użytkowników "Serwisów skupionych w Grupie Kafito". Publikowane materiały i wypowiedzi są ich własnością i ich prywatnymi opiniami. Redakcja CentrumPR nie ponosi odpowiedzialności za ich treść.

Nadesłał:

Mypleasure

Komentarze (0)


Twój podpis:
System komentarzy dostarcza serwis eGadki.pl
Opublikuj własny artykuł
Opublikuj artykuł z linkami

Kalendarium

Przejdź do kalendarium »

dodaj wydarzenie »

Ostatnio dodane artykuły

dodaj artykuł »