Technologie » Telekomunikacja

Telechmura w MŚP - dlaczego warto jej zaufać?

Telechmura w MŚP - dlaczego warto jej zaufać?
Zobacz więcej zdjęć »
Kontakt z klientami, kontrahentami czy partnerami biznesowymi to tylko wybrane obszary, których narażenie na szwank może sporo kosztować. W usprawnianiu codziennej komunikacji w firmie coraz większą rolę odgrywają rozwiązania teleinformatyczne dostępne w chmurze obliczeniowej.

Zamów artykuły sponsorowane na serwisie CentrumPR.pl w kilka minut, poprzez platformę Link Buildingu np.:

Za centralami telefonicznymi PBX, systemami zapowiedzi głosowych IVR czy telekonferencjami w tym modelu, przemawia wiele korzyści. Czas by przekonał się o tym również sektor MŚP.
 
Dostęp z każdego miejsca
 
Cloud computing to przyszłość telekomunikacyjnych rozwiązań dla biznesu głównie za sprawą mobilności. Chmura gwarantuje klientom dużą swobodę działania oraz umożliwia korzystanie z usług w dowolnym czasie, z dowolnego miejsca z dostępem do Internetu. Jest to szczególnie cenne dla osób, które w drodze do pracy czy w podróży chcą mieć stały dostęp do usługi. Przykładem takich rozwiązań są telekonferencje, których zorganizowanie dla nawet kilkuset osób jednocześnie możliwe jest za pośrednictwem telefonu komórkowego w każdym momencie, gdy zajdzie taka potrzeba.

Na kieszeń MŚP

Rozwiązania w modelu cloud computing nie wymagają również inwestycji w sprzęt ani oprogramowanie. W przypadku rozwiązań takich jak wirtualna centrala telefoniczna PBX, oznacza to, m.in. brak konieczności instalowania u klienta stacjonarnego sprzętu. Centrala w chmurze jest dostarczana do firmy, która tego potrzebuje jako usługa, a zarządzać nią można w prosty sposób z panelu www. Z jakimi wiąże się to oszczędnościami? Firma zatrudniająca 25 osób może mieć wirtualną centralę telefoniczną w chmurze, z numerami miejskimi oraz systemem zapowiedzi głosowych, już za nieco ponad 300zł.

W porównaniu z rozwiązaniami stacjonarnymi sam koszt utrzymania linii analogowych to wydatek kilkuset złotych, nie wspominając o zakupie stacjonarnej centrali. W przypadku chmury dodatkowe oszczędności generują również połączenia, które w ramach centrali PBX są bezpłatne. 
Wsparcie techniczne po stronie dostawcy

To, co przemawia na korzyść chmurowych rozwiązań telekomunikacyjnych, to również wsparcie techniczne dostawcy usługi – szczególnie atrakcyjne z punktu widzenia firmy, która nie zatrudnia specjalistów IT. W przypadku usług w modelu cloud computing za serwis i modernizację platformy odpowiada dostawca usługi. Nowi klienci mogą liczyć również na bezpłatne szkolenia po realizacji wdrożenia. Rozwiązania w chmurze to istotna korzyść dla firmowych działów IT, polegająca na odciążeniu informatyków od obowiązku administrowania stacjonarną centralą telefoniczną. Specjaliści mogą dzięki temu skoncentrować się na innych zadaniach.
 
Elastyczny i skalowalny system

To co istotnie odróżnia usługi telekomunikacyjne w chmurze od ich stacjonarnych odpowiedników to skalowalność i elastyczność, dzięki któremu rozwiązania wzrastają razem z firmą. Jak to wygląda w praktyce? Firma, która zatrudnia 10 osób decyduje się na zakup tradycyjnej centrali, której ceny rozpoczynają się od kilku tysięcy złotych. Mając na względnie rozwój firmy i powiększanie się zespołu decyzja pada na zakup centrali na 15 pracowników. W rzeczywistości jednak okazuje się, że firma w dość krótkim czasie zatrudniła większą od przewidywanej liczbę osób. W tym momencie, w przypadku tradycyjnej centrali telefonicznej, konieczna będzie jej wymiana – w centrali w chmurze, która udostępniana jest jako usługa, w przypadku powiększenia zespołu, mówimy jedynie o dodaniu nowych numerów, które dostawcy zajmuje dosłownie chwilę.

Numer jeden

Firmy z sektora MŚP rozwijają się bardzo dynamicznie i potrzebują technologii, która podąży za przedsiębiorstwem i sprosta jego aktualnym potrzebom. Usługi teleinformatyczne w modelu cloud computing to odpowiedź technologii na te konkretne potrzeby. Jest absolutnym numerem jeden pod względem mobilności i elastyczności, a wszystko wskazuje na to, że w teleinformatyce jeszcze długo nie odda swojego miejsca.
 
Autor: Jacek Piątkowski, Dyrektor Sprzedaży Focus Telecom Polska 


Redakcja CentrumPR informuje, że artykuły, fotografie i komentarze publikowane są przez użytkowników "Serwisów skupionych w Grupie Kafito". Publikowane materiały i wypowiedzi są ich własnością i ich prywatnymi opiniami. Redakcja CentrumPR nie ponosi odpowiedzialności za ich treść.

Nadesłał:

Focus Telecom Polska
http://focustelecom.pl

Komentarze (0)


Twój podpis:
System komentarzy dostarcza serwis eGadki.pl
Opublikuj własny artykuł
Opublikuj artykuł z linkami

Kalendarium

Przejdź do kalendarium »

dodaj wydarzenie »

Ostatnio dodane artykuły

dodaj artykuł »