Dom » Wnętrza
Trzecie spotkanie blogerów wnętrzarskich podczas Łódź Design Festival
Zobacz więcej zdjęć » |
Tegoroczna, trzecia już, odsłona MEETBLOGIN odbywała się w dniach 10-11 października, ale święto blogerów wnętrzarskich rozpoczęło się już dzień wcześniej. W piątkowy wieczór, 9 października, podsumowano bowiem konkurs Blog Design 2015 i nagrodzono jego laureatów.
Konkurs blogów wnętrzarskich
Nagrodę główną i tytuł Blog Roku 2015 zdobyła Magdalena Budzińska i jej blog Do mnie na chwilkę (domnienachwilke.pl), zaś miano Blog Publiczności otrzymała Karolina Michałkiewicz, która prowadzi blog KM we wnętrzu (kmwewnetrzu.pl). W kategorii „Wnętrza” zwyciężyła Paulina Jaworska (blog Style Recital, stylerecital.blogspot.com), najlepszy w kategorii „DIY” okazał się Paweł Machomet i jego blog Rzuć Pan Okiem (rzucpanokiem.pl), blog Michała Mazura Trend Nomad (trendnomad.com/pl) zdobył wyróżnienie w kategorii „Design”, zaś Mateusz Chołys (blog Wnętrzności.com - www.wnetrznosci.com) został uhonorowany w kategorii „Architektura”.
MEETBLOGIN 2015
Podsumowanie konkursu było prologiem do serii spotkań, warsztatów i wykładów, które Ula Michalak (prowadząca blog Interiors Design, interiorsdesignblog.com) - pomysłodawczyni i organizatorka MEETBLOGIN - przygotowała dla 41 uczestników wydarzenia. Na gości czekały dwa dni pełne intrygujących propozycji. Co ważne, wszystkie były otwarte dla publiczności Łódź Design Festival (ŁDF). Zwieńczeniem spotkania było zwiedzanie z kuratorem najciekawszych wystaw przygotowanych z okazji łódzkiego święta designu.
Zamów artykuły sponsorowane na serwisie CentrumPR.pl w kilka minut, poprzez platformę Link Buildingu np.:
Przeczytaj również
- Dostałam zaproszenie od Uli i pomyślałam, że to może być świetna przygoda. Prowadzę bloga od pół roku; to dla mnie hobby i sposób realizowania pasji - podkreślała przed rozpoczęciem spotkania Karolina Augustyn, autorka bloga Ale Tu Ładnie (aletuladnie.blogspot.com). Blogerka po raz pierwszy brała udział w MEETBLOGIN. Jak przyznała, wydarzenie to jest okazją, by spotkać się z osobami znanymi dotąd tylko z sieci, a jednocześnie możliwością zdobycia wiedzy przydatnej w prowadzeniu i rozwijaniu bloga.
Marta Miszkiewicz, autorka bloga JasminhoMe (jasminhome.blogspot.com) również po raz pierwszy uczestniczyła w MEETBLOGIN. - Skończyłam szkołę projektowania wnętrz i założyłam bloga, żeby zbierać swoje myśli. Kiedy okazało się, że są organizowane spotkania blogerów wnętrzarskich, zajmujących się sprecyzowaną tematyką, stwierdziłam, że to dla mnie szansa, aby poznać ludzi, którzy mają tę samą pasję - mówiła blogerka. Co sprawia jej największą radość i motywuje do prowadzenia bloga? - Maile od czytelników i ich pytania związane z aranżacją i udoskonalaniem wnętrz. Myślałam, że blog będzie tylko dla mnie, tymczasem prowadzę go od roku i widzę, że on coraz bardziej „współpracuje” z czytelnikami - dodała Marta Miszkiewicz.
Jednym z prelegentów, którzy przygotowali prezentacje dla uczestników MEETBLOGIN była Dagmara Jakubczak. Historyk sztuki, projektantka wnętrz i autorka bloga FORelements (forelements.pl) poruszyła temat mebli inspirowanych i granicy między projektami, które powstały pod natchnieniem ikon designu, a zwykłymi falsyfikatami, kopiami 1:1. Blogerka namawiała słuchaczy do obserwowania rzeczywistości - dostrzegania detali i czerpania inspiracji z tego co nas otacza, także dzieł wielkich mistrzów.
- Chodzi o to, żeby nie tylko patrzeć, ale widzieć. Jak się tego nauczyć? Każdy musi wypracować swoją własną metodę. Punktem startowym jest świadomość otaczającej nas różnorodności; dostrzeganie szczegółów, umiejętność patrzenia z różnych punktów widzenia. Mój blog nazywa się FORelements - „dla elementów”, ponieważ z nich składa się świat i design - stwierdziła.
Najlepszym przykładem umiejętnego „patrzenia” na rzeczywistość jest opowiedziana przez blogerkę historia wyboru zasłon aranżowanego przez nią wnętrza. Projektantkę zainspirowała wizyta w muzeum, a właściwie - jeden ze znajdujących się w nim obrazów, ukazujący kobietę w sukni, której fałdy podsunęły prelegentce pomysł na zasłony.
Design zwykle kojarzy się z dobrami luksusowymi, elitarnymi - patrząc na przedmioty codziennego użytku zwykle nie zastanawiamy się kto je zaprojektował i jaka idea przyświecała twórcy. Dagmara Jakubczak jest przekonana, że nastawienie to można zmienić wyłącznie poprzez edukację i promowanie wydarzeń takich jak Łódź Design Festival. -Potrzebna jest edukacja; marketing wiedzy i informacji - zaznaczyła blogerka i projektantka.
- Ludzie, których łączy wspólna pasja i zainteresowanie designem; poszukujący wiedzy, inspiracji oraz nowych doświadczeń, pragnący rozwijać swoje umiejętności oraz poszerzać horyzonty spędzili ze sobą w cudownej atmosferze otoczeni designem z najwyższej półki dwa (mam nadzieję, wspaniałe) dni. Z tego miejsca serdecznie dziękuję wszystkim uczestnikom MEETBLOGIN2015 za moc i energię, za życzliwość i wsparcie i za ten wspólny weekend w Łodzi. Do zobaczenia za rok o podobnej porze w tym samym miejscu! - podsumowała Ula Michalak, organizatorka wydarzenia.
Jednym z partnerów strategicznych MEETBLOGIN 2015 była firma Chapel Parket Polska, oferująca dębowe podłogi. - To było bardzo inspirujące spotkanie. Cieszę się, że mogliśmy być częścią tego blogowego święta - mówi Paweł Bekas, ekspert marki Chapel Parket. - Spotkanie z kreatywnymi pasjonatami to zawsze wielka przyjemność - dodaje.
Więcej informacji na temat wydarzenia można znaleźć na Fanpage MEETBLOGIN, a także na Facebooku, pod hashtagiem meetblogin2015.
* * *
Zdjęcia:Podpis: MEETBLOGIN 2015, Fot. Kaboompics, kaboompics.com
* * *
Chapel Parket – podłogi z własną historią
www.chapelparket.pl
www.facebook.com/ChapelParketPolska
Przy produkcji podłóg Chapel Parket stosowany jest olej Floor Service Hardwax Oil, który ma dużą odporność na ścieranie, działanie wody, wina, piwa, coli, kawy, herbaty, soków owocowych i mleka. Substancja jest zgodna z normą DIN 68861 1A. Odporność na działanie śliny i potu jest zgodna z normą DIN 53160. Olej jest ponadto zgodny z europejską normą EN71 dotyczącą zabawek z drewna.
* * *
KONTAKT:
Chapel Parket Polska Sp. z o.o.
www.chapelparket.pl
Anna Koza
specjalista ds. public relations
anna.koza@adventure.media.pl
Adventure Media s.c. Agencja Public Relations
www.adventure.media.pl
tel. 32 724 28 84
fax 32 417 01 70
Nadesłał:
Adventure Media
|
Komentarze (0)