Motoryzacja » Samochody
Tuning auta – co jest obecnie na topie?
Zobacz więcej zdjęć » |
Gdzie szukać inspiracji?
Za liderów w dziedzinie tuningu uważa się Amerykanów, którzy zresztą organizują co roku prestiżowe, największe na świecie targi tuningowe (http://www.semashow.com/). Tuningiem zajmują się już nie tylko amatorzy-pasjonaci, ale również wielkie koncerny samochodowe, które obok standardowych premier pojazdów prezentują także zmodyfikowane wersje swoich modeli. Ale prawdziwą satysfakcję daje tylko samodzielna praca nad autem, choć oczywiście można się przy niej inspirować dokonaniami innych – najprostszy sposób to śledzenie nowinek technicznych na targach motoryzacyjnych oraz na portalach zrzeszających miłośników podrasowanych aut. Ogólnie rzecz biorąc, tuning można podzielić na dwie kategorie: mechaniczny i optyczny. W tym pierwszym przypadku chodzi głównie o to, by auto osiągało jak najlepsze parametry, pod względem zmiany wyglądu zaś wszystko zależy już od własnego gustu. Wszelkie elementy potrzebne do modyfikacji swojego samochodu można zamówić na przykład na stronie www.norauto.pl.
Zamów artykuły sponsorowane na serwisie CentrumPR.pl w kilka minut, poprzez platformę Link Buildingu np.:
Jak stuningować swoje auto?
Jeśli chodzi o stronę wizualną, to trudno wskazać jeden wyraźny trend we współczesnym tuningu. Auta są stylizowane na pojazdy znane z filmów albo przypominają motoryzacyjne wynalazki komiksowych bohaterów. Mogą wyglądać jak nowiutkie fabryczne modele albo wręcz przeciwnie – jak po przejściach. Inną inspiracją jest cult-style, bardzo popularny trend wśród fanów tuningu, który nawiązuje do estetyki z minionych dekad – takim zmianom poddaje się np. klasyczne modele sprzed kilkudziesięciu lat (np. mercedesa „beczkę”). Przy przeróbkach niezwykle ważna jest dbałość o ozdobne detale charakterystyczne dla danej epoki i zachowanie jak najwięcej oryginalnych części.
W tuningu mechanicznym duży nacisk kładzie się na wydajność jednostki napędowej. Silniki seryjnych aut zyskują dodatkowe konie mechaniczne dzięki kompresorom albo turbosprężarkom, przy czym preferowany jest ten drugi sposób – dzięki niemu możliwe jest uzyskanie większych przyrostów mocy. Wsparciem dla turbosprężarek jest zaawansowana elektronika, dzięki której łatwiej poradzić sobie z utratą przyczepności. Współczesny tuning chętnie korzysta też z ceramicznych hamulców i lekkiego włókna węglowego, niezmiennie też stosuje się obniżanie zawieszenia, dodatkowe spoilery, aluminiowe felgi czy podwójny wydech o „sportowym” brzmieniu.
Nadesłał:
slawek
|
Komentarze (0)