Rozrywka » Turystyka
Turystyka w czasach pandemii. Jak będą wyglądały tegoroczne wakacje?

 Obecnie m.in. sektor ubezpieczeń turystycznych, linie  lotnicze, osoby związane z hotelarstwem pracują nad tym, aby poradzić  sobie z kryzysem wywołanym przez ograniczenia wprowadzone w związku z  rozprzestrzeniającym się na świecie koronawirusem.   
Z badania przeprowadzonego przez Ipsos na zlecenie Mondial  Assistance „Plany wakacyjne Polaków 2019” wynika, że Chorwacja była po  raz kolejny od kilku lat najchętniej wybieranym kierunkiem wakacyjnym  (16% wszystkich planujących wakacje za granicą deklarowało chęć  spędzenia wakacji w tym kraju). Jakakolwiek analogia do zeszłego roku w  tym sezonie wakacyjnym może być nieuprawniona, jedno jest jednak pewne,  jeżeli Polacy wyjadą na wakacje zagraniczne, to właśnie ta destynacja  może być jedną z najczęściej rozpatrywanych.
Chorwacja - przepisy dotyczące bezpiecznego powrotu do podróżowania 
13  maja Komisja Europejska przedstawiła pakiet wytycznych oraz zaleceń,  które mają pomóc krajom członkowskim w zniesieniu nałożonych ograniczeń  przy zachowaniu należytych środków ostrożności. Poszczególne kraje  członkowskie opracowują również własne zalecenia dotyczące umożliwienia  przemieszczania się.
- Ostatnie tygodnie w chorwackiej branży  turystycznej to czas intensywnych przygotowań do rozpoczęcia sezonu  turystycznego 2020, jak również dostosowywanie do nowych okoliczności.  Chorwacki Państwowy Instytut Zdrowia Publicznego wydał szczegółowe  wytyczne odnośnie prowadzenia poszczególnych rodzajów działalności  turystycznej i usługowej. W dużej mierze polegają one na zachowaniu  dystansu społecznego, myciu rąk i gruntownej dezynfekcji oraz  odpowiedzialności społecznej - mówi Agnieszka Puszczewicz, dyrektor Przedstawicielstwa Chorwackiej Wspólnoty Turystycznej w Polsce. 
Polisa w czasach COVID
Obecnie  ubezpieczyciele, wychodząc naprzeciw oczekiwaniom klientów, pracują nad  ofertami, które po wznowieniu międzynarodowego ruchu turystycznego  pozwolą na bezpieczne podróżowanie. 
- Czas pandemii pokazał  ubezpieczycielom i ich klientom, że wyłączenia odpowiedzialności zawarte  w Ogólnych Warunkach Ubezpieczeń, które wydają się w normalnych czasach  nierealne do wystąpienia np. wojny, ataki terrorystyczne, kataklizmy  czy właśnie pandemie  jednak się zdarzają i są realnym zagrożeniem dla  wszystkich. Ubezpieczyciele kalkulując ryzyko swoich produktów nie  włączają zazwyczaj skutków takich nieprzewidzianych masowych zdarzeń.  Jednak po wystąpieniu tego typu sytuacji oczekiwania klientów na ujęcie  tych zdarzeń w zakresie ubezpieczenia, skłaniają ubezpieczycieli do  zmian OWU i możliwości pokrycia ryzyka, zwykle wyłączanego np. po  zapłacie dodatkowej składki. Tak niedawno było z atakami  terrorystycznymi, a teraz tak dzieje się ze skutkami wystąpienia  pandemii. Coraz więcej ubezpieczycieli decyduje się zaoferować ochronę  przy takich zdarzeniach swoim klientom. Możemy się też spodziewać  większej ilości ofert ubezpieczeniowych dla podróżujących po kraju. Nie  chodzi tu o zwykłe NNW, ale też elementy, które pozwolą na szybkie i  sprawne skorzystanie z prywatnych usług medycznych, takich jak  konsultacja lekarska, badania obrazowe, rehabilitacja, już po powrocie z  urlopu.  – mówi Piotr Ruszowski, dyrektor sprzedaży i marketingu w Mondial Assistance. 
Odmrażanie polskiej branży turystycznej 
Decyzje  związane z odmrażaniem polskiej branży turystycznej zależą od władz  państwowych. Obecnie z ograniczeniami działają hotele, instytucje  kultury oraz muzea w Polsce. Przemieszczanie się i przebywanie w tego  typu miejscach jest możliwe z zachowaniem wielu zaleceń bezpieczeństwa i  higieny. Główny Inspektor Sanitarny oraz Ministerstwo Rozwoju  przygotowało wytyczne dla branży.
- Dostosowujemy się do  wszelkich wymogów, ponieważ zależy nam nie tylko na zadowoleniu, ale  przede wszystkim zdrowiu naszych gości – przekonuje Maria Grzechynka, dyrektor Hotelu Monttis w Suchej Beskidzkiej.  Hotel poddawany jest stałej dezynfekcji, pokoje po skorzystaniu  każdorazowo są ozonowane, liczba gości jest ograniczana, a personel  zachowuje najwyższe środki ostrożności. Postawiliśmy na rozwój własnego  cateringu „Beskidzkie Smaki”, ponieważ gościom zależy teraz na lokalnej  żywności, naturalnych produktach i rodzimych recepturach. Pojawił się  także popyt na inny rodzaj usług, do którego oferta hotelu musiała  zostać dostosowana. W oparciu o duże zainteresowanie gości wypoczynkiem  rodzinnym, stworzyliśmy specjalne pakiety dla rodzin z dziećmi. Oferta  ta daje możliwości zorganizowania indywidualnego pobytu, z kompleksowo  przygotowanym programem zawierającym atrakcje towarzyszące. Pojawia się  wiele nowych zapytań krajowych, trochę mniej zagranicznych, ale  rozumiemy, że sytuacja jeszcze wymaga nowych decyzji. My jesteśmy jednak  gotowi i czekamy na naszych gości.
Badanie "Plany  wakacyjne Polaków 2019" zostało zrealizowane na zlecenie Mondial  Assistance przez Ipsos Polska w dniach 6 - 24 maja 2019 roku. Metoda  realizacji badania–wywiady ilościowe przeprowadzone techniką CATI.  Charakter próby – ogólnopolska próba reprezentatywna ze względu na płeć,  wiek i wielkość miejscowości. Wielkość próby badawczej–n=2000
Grupa Mondial Assistance: interwencja co 2 sekundy w każdym miejscu świata
Jesteśmy międzynarodowym liderem rynku assistance, ubezpieczeń turystycznych i osobistej opieki. Z usług Grupy, świadczonych na wszystkich kontynentach, korzysta 250 milionów ludzi, tj. 4% światowej populacji. To część naszego know-how, które uzupełnia doświadczenie z ponad 20 lat istnienia w Polsce. Od lat pracujemy na sukces wielu znanych Ci firm – również tych największych.
Mondial Assistance
press box
                    
                
						Dlaczego kalenice są niezbędne na dachu?			
						Zakaz etanolu w środkach do dezynfekcji? Branża farb i klejów alarmuje			
						Strach ma wielkie oczy… zwłaszcza bez ubezpieczenia.			
						Kolporter z sercem			
Komentarze (0)