Firma » Praca
Urlop z budżetu pracodawcy
Wypoczęty i zrelaksowany pracownik z większym zaangażowaniem podchodzi do swoich obowiązków zawodowych. Dlatego coraz więcej pracodawców stara się tworzyć komfortowe warunki nie tylko w miejscu pracy, ale dbać również o czas wypoczynku poza nią. Firmy organizują to w różny sposób: poprzez oferowanie zatrudnionym dodatkowych dni wolnych od pracy, dopłatę do wakacji czy też dofinansowanie wyjazdów dzieci pracowników. Oprócz pełnego wynagrodzenia za czas urlopu, które należy się zgodnie z kodeksem pracy, osoba zatrudniona może otrzymać wsparcie finansowe z funduszu socjalnego zwane potocznie „wakacjami pod gruszą". To forma świadczenia pozapłacowego, ciesząca się dużą popularnością zwłaszcza w okresie letnim. Dofinansowanie do wypoczynku dla pracowników i ich rodzin stanowi z reguły najważniejszą pozycję w wydatkach Zakładowego Funduszu Świadczeń Socjalnych.
Zamów artykuły sponsorowane na serwisie CentrumPR.pl w kilka minut, poprzez platformę Link Buildingu np.:
Wyniki badania „Nawigator motywacji 2019" zrealizowanego przez firmę Antal na zlecenie Sodexo Benefits and Rewards Polska pokazują, że dofinansowanie wypoczynku zależy w dużej mierze od wielkości organizacji. Im większa firma, tym większe szanse uzyskania świadczenia na ten cel. Według zebranych w badaniu danych, 43 proc. firm zatrudniających powyżej 250 pracowników oferuje swoim pracownikom wsparcie związane z wakacyjnymi wyjazdami, natomiast w przypadku małych przedsiębiorstw - do 19 osób - taką możliwość deklaruje zaledwie 19 proc. z nich. „Wakacje pod gruszą" swoim pracownikom zapewnia połowa firm państwowych, instytucji publicznych oraz dużych zagranicznych korporacji. Znacznie mniejszym zainteresowaniem świadczenie cieszy się w polskich firmach prywatnych (17 proc.). Zdecydowanie najczęstszą formą dofinansowania wypoczynku jest gotówka - wybiera ją aż 79 proc. pracodawców, na kolejnych miejscach plasują się: wycieczki firmowe (12 proc.), karty przedpłacone (6 proc.) oraz bony do wykorzystania w biurach podróży i możliwość wyjazdów do firmowych domów wczasowych.
Dbałość o dobre samopoczucie i odpoczynek zatrudnionych powinna być w interesie każdego pracodawcy. Wypoczęty i zrelaksowany pracownik będzie miał nie tylko więcej energii, ale też motywacji do pracy. Szczególnie, jeśli zauważy, że pracodawca o niego dba, dofinansowując mu wypoczynek. Coraz więcej firm przekonuje się do bezgotówkowych form wsparcia wypoczynku np. w postaci kart przedpłaconych, którymi pracownik może regulować rachunki za swój urlop. Dają one zatrudnionym swobodę wyboru, ponieważ sami mogą zadecydować czy środki na nich zgromadzone wydadzą w kraju, za granicą czy też kupią wycieczkę on-line. Poza dofinansowaniem, firmy coraz chętniej oferują swoim pracownikom także dodatkowe, wykraczające poza ustawowe minimum, płatne dni urlopowe, które wielu zatrudnionych traktuje jako cenny benefit - powiedziała Monika Sielicka-Hamala, Dyrektor Działu Zarządzania Zasobami Ludzkimi Sodexo Benefits and Rewards Services Polska
Badanie „Nawigator motywacji 2019" zrealizowane przez firmę Antal na zlecenie Sodexo Benefits and Rewards Polska w I kwartale 2019 roku prezentuje dane dotyczące rynku świadczeń pozapłacowych
w Polsce. Jego wyniki mogą być cennym źródłem informacji dla działów HR na temat oferowanych przez firmy benefitów pozapłacowych, a także ich roli, budżetu oraz sposobów zarządzania.
Nadesłał:
Marzena Jaworska
|
Komentarze (0)