Firma » Reklama
Urządzamy sklep, czyli zabiegi, które wpływają na sprzedaż
Zobacz więcej zdjęć » |
Zamów artykuły sponsorowane na serwisie CentrumPR.pl w kilka minut, poprzez platformę Link Buildingu np.:
Wyróżnij się
Codziennie każdy z nas jest zasypywany tysiącami reklam i komunikatów, z czego faktycznie do świadomości trafia niewielki procent. Podobnych zależności można doszukiwać się sklepach stacjonarnych. Aby zwrócić uwagę na dany produkt na półce, musi on posiadać wyróżnik. Sklepy stosują różne metody: stojaki reklamowe czy kolorowe listy cenowe. Wszystko po to, aby produkt był widoczny z odległości kilku metrów.
Hasła promocyjne
„Taniej o 40%”, „okazja”, „tylko teraz” – takie hasła znane są nam nie od dziś. Mimo, że każdy zna ich moc, to wiele osób ulega ich wpływowi. Hasła wywieszone na listwach cenowych, plakatach czy w gazetkach spełniają swoje zadanie, zachęcając do zakupu.
Podobnym hasłem działającym na podświadomość klientów jest „nowość”. Według psychologii zakupów większość ludzi kupuje rzeczy z „nowości” tylko dlatego, że są nowe, a nie dlatego, że faktycznie się ich potrzebuje.
Feng shui na półkach
Każdy produkt na półce ma przypisane miejsce dla siebie. W zależności od tego, w jakiej strefie umieścimy asortyment, może to mieć wpływ na uzyskane efekty. Na wysokości wzroku i sięgania ręką powinny znaleźć się produkty z największą marżą. Klient częściej je zauważają, dlatego częściej znajdują się w koszyku. Pólki na samym dole spełniają rolę magazynu, natomiast półki z najwyższych półek to typowe produkty premium. Poznanie sztuki układania produktów na półkach jest bardzo przydatne, ponieważ może w dużym stopniu wpłynąć na wysokość sprzedaży.
To, że sposób ułożenia asortymentu na półkach wpływa na wskaźnik sprzedaży, jest znane nie od dziś. Niemniej jednak warto zadbać o odpowiednio dobrane hasła promocyjne czy też wyróżniki w postaci standów promocyjnych. Oczywiście metod wpływania na wielkość sprzedaży w sklepach jest znacznie więcej. Jednak te wymienione w artykule to fundament każdego zarabiającego na siebie sklepu.
Artykuł powstał przy współpracy z: http://www.emano.com.pl/
Redakcja CentrumPR informuje, że artykuły, fotografie i komentarze publikowane są przez użytkowników "Serwisów skupionych w Grupie Kafito". Publikowane materiały i wypowiedzi są ich własnością i ich prywatnymi opiniami. Redakcja CentrumPR nie ponosi odpowiedzialności za ich treść.
Nadesłał:
Suzi
|
Komentarze (0)