Technologie » Internet

Użytkownicy mają świadomość braku bezpieczeństwa narzędzi komunikacji online, a mimo to wciąż używaj

Użytkownicy mają świadomość braku bezpieczeństwa narzędzi komunikacji online, a mimo to wciąż używaj
Zobacz więcej zdjęć »
Większość użytkowników internetu traktuje kanały komunikacji online jako niepewne, a mimo to wciąż regularnie ich używa, także do rozmów na tematy prywatne. Takie są wyniki badania przeprowadzonego przez Kaspersky Lab i B2B International.

Według badania do najmniej zabezpieczonych narzędzi komunikacji online użytkownicy zaliczają komunikatory transmitujące obraz — w Europie uważa tak 72% badanych. Brak zaufania dotyczy też komunikatorów mobilnych (w tym także społecznościowych, 65%), rozmów wykorzystujących technologię VoIP (64%), oraz usług czatu wideo (62%).

Zamów artykuły sponsorowane na serwisie CentrumPR.pl w kilka minut, poprzez platformę Link Buildingu np.:

 

Respondenci wskazali także 3 najczęściej używane sposoby komunikacji internetowej: za pośrednictwem komunikatorów mediów społecznościowych (31%), komunikatorów mobilnych (34%) oraz rozmowy przez internet (15%). Co ciekawe, mężczyźni rozmawiają przez internet częściej niż kobiety (odpowiednio 17% i 14%), jednak kobiety częściej używają sieci społecznościowych (41% i 35%). Według badanych wspomniane narzędzia komunikacji są używane nie tylko w domu, ale także w miejscach publicznych — w biurze i podczas podróży.

 

Co więcej, 17% ankietowanych przyznało, że co najmniej raz użyło narzędzia komunikacji elektronicznej do wysłania wrażliwego zdjęcia lub filmu. Częściej zdarzyło się to mężczyznom (21%) niż kobietom (13%). Im młodszy użytkownik, tym częściej wysyła przez internet pliki natury osobistej — jest to największa grupa badanych (23%), którym zdarzyła się taka sytuacja w wieku 24 lat lub wcześniej.

 

Wnioski te potwierdzają wyniki quizu, w którym 35% osób przyznało, że wymieniało się informacjami prywatnymi za pośrednictwem aplikacji, a 13% ankietowanych było gotowych użyć do tego celu dowolnego urządzenia (11% kobiet, 15% mężczyzn i prawie 18% młodszych użytkowników). Jedynie 28% zadeklarowało, że nie omawia spraw prywatnych przez internet (31% kobiet, 26% mężczyzn i tylko 17% użytkowników w wieku powyżej 24 lat).

 

„Oczywiście nie twierdzimy, że ludzie powinni przestać używać komunikatorów internetowych; chcemy jednak przypomnieć, że podczas wymieniania się informacjami przez internet wskazane jest zachowanie szczególnej ostrożności. Na przykład nie należy w ten sposób omawiać poufnych tematów, ponieważ internet pamięta wszystko; nie warto także korzystać z kanałów komunikacji znanych z tego, że nie są bezpieczne (publiczne sieci Wi-Fi), gdyż dane mogą zostać przechwycone. Ważne jest także, aby użytkownicy rozważnie wybierali narzędzia online do rozmów prywatnych i korzystali tylko z tych urządzeń, które są zabezpieczone mocnym hasłem i skutecznym produktem typu internet security” — powiedział Petr Aleszkin, szef działu marketingu konsumenckiego na obszar rynków wschodzących, Kaspersky Lab.

 

Kaspersky Internet Security — multi-device i Kaspersky Total Security — multi-device to wieloplatformowe rozwiązania, które zapobiegają przechwyceniu poufnych informacji przez szkodliwe programy i ostrzegają użytkowników o zagrożeniach, takich jak niezabezpieczone sieci Wi-Fi, próbach uzyskania dostępu do kamery internetowej czy mikrofonu, przekierowaniach na nielegalne strony itp.

 

Porady pozwalające na poprawę bezpieczeństwa online są dostępne na oficjalnym blogu Kaspersky Lab: https://plblog.kaspersky.com/tag/cybersavvy. Aby sprawdzić własną wiedzę dotyczącą haseł i innych aspektów cyberbezpieczeństwa, można skorzystać z quizu przygotowanego przez Kaspersky Lab: https://plblog.kaspersky.com/cyber-savvy-quiz.

 

Informację można wykorzystać dowolnie z zastrzeżeniem podania firmy Kaspersky Lab jako źródła.

 

Wszystkie informacje prasowe Kaspersky Lab Polska są dostępne na stronie http://www.kaspersky.pl/nowosci.



Redakcja CentrumPR informuje, że artykuły, fotografie i komentarze publikowane są przez użytkowników "Serwisów skupionych w Grupie Kafito". Publikowane materiały i wypowiedzi są ich własnością i ich prywatnymi opiniami. Redakcja CentrumPR nie ponosi odpowiedzialności za ich treść.

Nadesłał:

Kaspersky Lab Polska Sp. z o.o.
http://kaspersky.pl

Komentarze (0)


Twój podpis:
System komentarzy dostarcza serwis eGadki.pl
Opublikuj własny artykuł
Opublikuj artykuł z linkami

Kalendarium

Przejdź do kalendarium »

dodaj wydarzenie »

Ostatnio dodane artykuły

dodaj artykuł »