Motoryzacja » Samochody

Volkswagen Golf Variant - wyposażenie

Volkswagen Golf Variant - wyposażenie
Zobacz więcej zdjęć »
Golf Variant oferowany jest w trzech wersjach wyposażenia: Trendline, Comfortline i Highline. Ta ostatnia zastąpiła dotychczasową wersję Sportline. Wszystkie wersje posiadają seryjnie 4 poduszki, kurtyny powietrzne oraz klimatyzację.

W przypadku wyposażenia samochodu w skrzynię DSG dołączany jest system ESP wraz z asystentem podjazdu. Każda wersja posiada ponadto specyficzne detale, które ją wyróżniają.

Zamów artykuły sponsorowane na serwisie CentrumPR.pl w kilka minut, poprzez platformę Link Buildingu np.:

Golf Variant Trendline

Już wersja podstawowa dysponuje rozszerzonym wyposażeniem seryjnym. W stosunku do poprzedniego modelu nowy Golf różni się od poprzednika dodatkowymi seryjnymi elementami, takimi jak komputer pokładowy, widoczne końcówki rur wydechowych (przy silnikach o mocy powyżej 105 KM), wstawki dekoracyjne Titan, światła do jazdy w dzień zintegrowane z głównymi reflektorami oraz półautomatyczna klimatyzacja Climatic. Również seryjne są elektrycznie podnoszone i opuszczane szyby z przodu i z tyłu, centralny zamek z pilotem, oświetlenie bagażnika, schowki wraz z półką w podsufitce, elektrycznie ustawiane i ogrzewane lusterka zewnętrzne oraz relingi dachowe. Golf Variant Trendline wyposażony jest seryjnie w opony 205/55 R 16.

Golf Variant Comfortline

Jeszcze bardziej wyraźne są różnice w wyposażeniu w przypadku nowego Golfa w wersji Comfortline. Poza elementami z wersji Trendline jego charakter podkreślają nowe, 16-calowe koła stalowe ze stopów metali lekkich Atlanta, nowe wstawki dekoracyjne (Black Pyramide), chromowane listwy przy bocznych oknach, chromowane ramy wokół poprzecznych listew osłony chłodnicy, nowa trójramienna kierownica, nowa welurowa tapicerka (Scout) oraz tempomat.

Golf Variant Highline

Nową linię wyposażenia Highline wyróżniają 16-calowe koła ze stopu metali lekkich Sedona, chromowane poprzeczki w kratownicy osłony chłodnicy, chromowane osłony wlotów powietrza, reflektory przeciwmgielne wraz z funkcją statycznego doświetlania zakrętów oraz srebrne, anodowane relingi dachowe.

W środku Golf Variant Highline posiada takie elementy jak komputer pokładowy MFA Plus, sportowe siedzenia ze środkową częścią pokrytą Alcantarą (Dropmag), wstawki dekoracyjne Chrom matt, regulację wysokości fotela pasażera, chromowane ramki wokół włączników, kierownicę multifunkcyjną (dla DSG z funkcją tiptronic) oraz automatyczną klimatyzację Climatronic.

Ponadto dla wszystkich wersji nowego Golfa Varianta dostępne są liczne elementy wyposażenia dodatkowego.

Wyposażenie dodatkowe

Pakiet 990

W ofercie wyposażenia dodatkowego dostępny jest „Pakiet 990". Obejmuje on elementy, które klienci bardzo często wybierają zamawiając samochód. Dzięki połączeniu ich w jeden zestaw, za 990 zł klient otrzyma wyposażenie warte 5.570 zł.

Pakiet „990" tworzą następujące elementy wyposażenia dodatkowego:

  • system radiowy RCD 310 czytający pliki MP3, 8 głośników
  • czujniki parkowania z przodu i z tyłu
  • alarm z dozorem wnętrza i czujnikiem przechyłu
  • automatycznie obniżane lusterko zewnętrzne przy włączonym biegu wstecznym
  • Pakiet „Zimowy"

- podgrzewane fotele przednie

- spryskiwacze reflektorów

- ogrzewane dysze spryskiwaczy szyby przedniej

- kontrolka poziomu płynu spryskiwaczy

Systemy nawigacji

Volkswagen oferuje nowego Golfa Varianta z dwoma typami radioodtwarzaczy i dwoma systemami nawigacji z serii 310 i 510. Wszystkie zestawy można rozszerzyć o odpowiednie urządzenia głośnomówiące do telefonu. Radia lub nawigacje z serii 310 i 510 oferowane są ze złączem AUX-IN dla zewnętrznych odtwarzaczy MP3. Urządzenia z tych serii mogą być także rozszerzone o przyłącze USB (MEDIA-IN) oraz zmieniarkę płyt CD (dla systemów nawigacji).

Wszystkie radia i systemy nawigacji posiadają odtwarzacz CD czytający pliki MP3. Radioodtwarzacze noszą oznaczenia RCD 310 i RCD 510; RNS 310 i RNS 510 to ich odpowiedniki z dodatkowym systemem nawigacji. Do urządzeń RCD 510 i RNS 510 można ponadto przyłączyć wbudowaną kamerę cofania. RNS 510 posiada twardy dysk o pojemności 30 GB dla danych nawigacji i muzyki.

Systemy wspomagające kierowcę

Park Assist

Rozwiązaniem technicznym wspomagającym kierowcę, oferowanym teraz po raz pierwszy w Golfie Variancie, jest system ułatwiający parkowanie Park Assist. Umożliwia on prawie automatyczne zaparkowanie tyłem, równolegle do pasa ruchu, w lukach parkingowych dłuższych zaledwie o 1,1 metra od pojazdu. Kierowca wciska jedynie pedał gazu, hamulec i sprzęgło, a Golf Variant, sterowany czujnikami, samodzielnie wjeżdża w zmierzone wcześniej miejsce parkingowe. Gdy tylko kierowca zaingeruje w manewr parkowania, Park Assist dezaktywuje się. System ten włączany jest przyciskiem znajdującym się bezpośrednio przed drążkiem zmiany biegów.

Przy prędkościach do 30 km/h podczas przejeżdżania wzdłuż parkujących samochodów w odległości od 0,5 do 1,5 metra (z lewej lub prawej strony) czujniki ultradźwiękowe rejestrują wszystkie równoległe do pasa ruchu wolne miejsca parkingowe. Moduł sterowania wylicza optymalną drogę parkowania. Pozycję do rozpoczęcia manewru Park Assist pokazuje na wyświetlaczu wskaźnika wielofunkcyjnego.

Gdy tylko czujnik z tyłu po raz pierwszy włączy ciągły sygnał, oznacza to, że osiągnięta została optymalna odległość do następnego pojazdu (ok. 20 centymetrów). Przy zbyt dużej prędkości lub jakiejkolwiek ingerencji kierowcy Park Assist natychmiast wyłącza się. Cały proces parkowania, od włączenia biegu wstecznego, trwa z reguły tylko 15 sekund.

Kamera wsteczna

Nową generację Golfa Varianta można kupić po raz pierwszy z kamerą wsteczną Rear Assist. Gdy tylko włączony zostanie bieg wsteczny, kamera wbudowana w pokrywę bagażnika rozpoczyna obserwację otoczenia za samochodem. System ten można zamówić w połączeniu z radiem i nawigacją z ekranem dotykowym RCD 510 i RNS 510. Obraz z kamery jest przenoszony jako obraz rzeczywisty bezpośrednio na ekran dotykowy. Tutaj także, przy użyciu linii orientacyjnych, wyświetlana jest obrana droga parkowania. Kamera wsteczna pozwala na zauważenie nawet niewielkich przeszkód za samochodem oraz na wjechanie w najmniejsze luki parkingowe. Ponadto Rear Assist ułatwia zaczepianie przyczepy. Sama kamera ma szerokokątną optykę: kąt poziomy wynosi 130 stopni, pionowy - 100 stopni.



Redakcja CentrumPR informuje, że artykuły, fotografie i komentarze publikowane są przez użytkowników "Serwisów skupionych w Grupie Kafito". Publikowane materiały i wypowiedzi są ich własnością i ich prywatnymi opiniami. Redakcja CentrumPR nie ponosi odpowiedzialności za ich treść.

Nadesłał:

InfoMoto
http://infomoto.pl

Komentarze (0)


Twój podpis:
System komentarzy dostarcza serwis eGadki.pl
Opublikuj własny artykuł
Opublikuj artykuł z linkami

Kalendarium

Przejdź do kalendarium »

dodaj wydarzenie »

Ostatnio dodane artykuły

dodaj artykuł »