Motoryzacja » Samochody
Volvo S70i V70: dwadzieścia lat od debiutu
Zobacz więcej zdjęć » |
S70 przy długości 4,67 m dysponował rozstawem osi na poziomie 2,67 m. Rozstaw osi modelu V70 wynosił 2,76 m. W 1999 roku dokonano kosmetycznych zmian w obydwu modelach. Pod maskę trafiały silniki o pojemności od 2,0 do 2,5 l. Zwolennicy motorów wysokoprężnych musieli zadowolić się jednostką 2,5 l rozwijającą 140 KM i 290 Nm maksymalnego momentu obrotowego. Znacznie szerszy wybór mieli ci, którzy zdecydowali się na wersję benzynową.
Zamów artykuły sponsorowane na serwisie CentrumPR.pl w kilka minut, poprzez platformę Link Buildingu np.:
Podstawową jednostką był dwulitrowy silnik o mocy 126 KM i 170 Nm, który rozpędzał Volvo S70 do „setki" w 11,7 s. Ta sama jednostka wzbogacona o doładowanie osiągała już 180 KM i 240 Nm, dzięki czemu auto było znacznie żwawsze. Zwolennicy motorów wolnossących mogli zdecydować się na 2,5-litrowy, pięciocylindrowy silnik o 10 lub 20 zaworach. Rozwijał od odpowiednio 144 KM i 206 Nm oraz 170 KM i 220 Nm. Silnik 2,4 T (193 KM i 270 Nm) rozpędzał S70 do 100 km/h w 7,8 sekundy. Ten wynik i dziś robi dobre wrażenie. Dla tych, którym i to wydawało się za mało imponującą wartością, przewidziano odmianę R z doładowanym silnikiem 2,3 l (250 KM, 350 Nm), pozwalającą na wykonanie sprintu do „setki" w 6,8 sekundy.
Produkcję Volvo S70 i V70 zakończono w roku 2000. Powstało 243 078 sztuk wersji z bagażnikiem i 319 832 sztuki kombi.
Nadesłał:
JK PR
|
Komentarze (0)