Technologie » Komputery

W 30 sekund mamy odpowiedź na trudne pytania

W 30 sekund mamy odpowiedź na trudne pytania
Zobacz więcej zdjęć »
TARGIT w DaimlerChrysler Financial Services (DCFS) Stawianie pytań i znajdowanie precyzyjnych odpowiedzi to podstawa pracy Johna B. Birger Christensena, zajmującego się controllingiem w skandynawskim oddziale DaimlerChrysler Financial Services (DCFS).

W jego pracy, ważnym jest „o ile więcej - niż wcześniej planowano - rzeczywiście wyleasingowano ciężarówek np. w Jutlandii”. Innym razem potrzebna jest  precyzyjna informacja „leasing  ilu taksówek w Kopenhadze finansuje DCFS”.  

Zamów artykuły sponsorowane na serwisie CentrumPR.pl w kilka minut, poprzez platformę Link Buildingu np.:

 

Zlikwidować żmudne, ręczne zestawienia

Głównymi produktami firmy DaimlerChrysler  są luksusowe samochody – Mercrdes-Benz, Chrysler  i Jeep. DaimlerChrysler ma także własną firmę zajmującą się finansami – pożyczkami, leasingiem czyli finansowaniem zakupów ciężarówek, taksówek, autobusów i mikrobusów oraz samochodów osobowych kupowanych przez firmy i osoby indywidualne.

Podstawą konkurencyjności  DCFS w ostrej walce z usługami banków i innych firm z branży finansowej,  jest doskonałe rozpoznanie rynku i kosztów własnego biznesu. Wymaga to prowadzenia praktycznie ciągłych analiz. Przed zaimplementowaniem systemu TARGIT wymagało to godzin pracy przy ręcznym sporządzaniu zestawień i raportów na podstawie danych z różnych systemów wykorzystywanych w firmie, a wyniki budziły często wątpliwości.

Dziś John B. Birger Christensen sam, na swoim komputerze, może analizować kluczowe wskaźniki i dane w różnych przekrojach. Pozwala mu to szybko reagować na wszelkie zmiany rynkowe.

„Mamy ogromne zapotrzebowanie na różne analizy. Poprzednio ich przygotowanie zajmowało 2-3 godziny ciężkiej pracy, wstukiwania danych z różnych źródeł do arkusza kalkulacyjnego, ich sprawdzania i przeliczania – rzadko były w 100% wiarygodne i aktualne. Nie studiowałem ekonomii i statystyki by spędzać czas na żmudnym zbieraniu danych” – mówi John B. Birger Christensen. „Nierzadko pozyskiwanie tych danych i przetwarzanie było tak skomplikowane, że wymagało sięgania po pomoc ludzi z naszego działu IT.”  TARGIT sam zbiera dane z różnych źródeł

Dla zminimalizowania ręcznego zbierania danych i ich pracochłonnego analizowania zdecydowano w DCFS o budowie hurtowni danych bazującej na Microsoft SQL Server i łatwym w obsłudze systemie TARGIT Business Intelligence Suite do analizowania zbieranych danych. Każdej nocy, SQL Server zbiera i agreguje dane z dwóch źródłowych, transakcyjnych baz danych firmy prowadzonych w Microsoft XAL  i Microsoft Access stając się informacyjną hurtownią danych dla systemu TARGIT.

„Ostatnio dokonaliśmy restrukturyzacji danych w naszej hurtowni i dołączyliśmy do niej dane budżetowe” –  John Christensen. „Dzięki temu, że rozwiązanie bazuje na znanym standardzie jakim jest MS SQL Server to wszystkich zmian dokonał samodzielnie nasz dział IT.”
Szybkie i wiarygodne analizy

Implementacja systemu TARGIT znacząco usprawniła pracę. Dowolne analizy, jakie dyktuje potrzeba chwili i pomysłowość, John B. Birger Christensen przygotowuje teraz całkowicie samodzielnie nie ruszając się od swojego komputera. Bez problemu wykorzystuje to tego dane zarówno ze swojej bazy kontaktów jak i firmowego systemu finansowo-księgowego.

„Odpowiedzi na swoje pytania uzyskuję teraz w mniej niż 30 sekund, co więcej wyniki otrzymuję także w postaci wykresów i diagramów, a nie tylko zwykłych tabel – ułatwia to ich interpretację  i możliwia przygotowanie prezentacji” – mówi John Christensen i jednym tchem dodaje „także aktualność i wiarygodność wyników zauważalnie się zwiększyła.”Szybkie i trafne decyzje 

Szybkie analizy danych i ich przejrzysta forma prezentacyjna pozwala zarządowi firmy bardzo szybko tworzyć bardzo konkurencyjne na rynku oferty z zachowaniem pełnej kontroli uzyskiwanych zysków. Elastyczne podejście do klienta i szybkie podejmowanie decyzji znacząco zwiększyło konkurencyjność firmy na rynku. Z takich samych rozwiązań analitycznych - dzięki Solemis Group SA, polskiemu przedstawicielowi TARGIT i PROPHIX – korzysta w Polsce wiele firm – m.in. firma Sukces z Grupy AVANS, VistulaWólczanka, John Deere Polska, Centrostal, Bacardi Martini, Young Digital Planet. Solemis Group SA www.solemis.com 

Solemis Group S.A. jest wiodącym dostawcą zaawansowanych rozwiązań biznesowych obecnym w Polsce od 1986 roku.

Ofertę firmy stanowią specjalistyczne produkty uzupełniające istotne luki w klasycznych systemach  ERP/CRM. Aktualnie w ofercie firmy znajdują się dwa światowej klasy produkty należące do tej klasy rozwiązań: PROPHIX i TARGIT. Kanadyjski system PROPHIX jest aplikacją  finansową używaną przez tysiące osób na całym świecie do budżetowania, prognozowania, raportowania i analiz. Duńskie oprogramowanie TARGIT to rozwiązanie z obszaru Business Intelligence umożliwiające decydentom na wszystkich szczeblach zarządzania wielowymiarową analizę danych i uzyskanie natychmiast całościowego obrazu sytuacji w firmie.

Od 2005 roku Solemis Group S.A. jest jedynym przedstawicielem w Polsce producentów systemów PROPHIX i TARGIT oraz twórcą polskich wersji tych systemów.

SOLEMIS Group jest również aktywnym popularyzatorem wiedzy na temat controllingu i budżetowania, współpracującym z wybitnymi ekspertami renomowanych szkół controllingu: Nord Controllingi ODiTK.

Solemis Group jako jedyna firma w Polsce świadczy outsourcing usług IT dla Microsoft w zakresie oprogramowania ERP – Microsoft Dynamics GP (Business Solutions Great Plains). W ofercie firmy znajdują się także rozszerzenia funkcjonalne do systemu Microsoft Dynamics GP (MBS Great Plains) oraz system finansowo-księgowy dla małych firm SM-BOSS.

Realizując konsekwentnie swoją misję: „Współpracować z Partnerami i Klientami w osiąganiu sukcesów”
Solemis Group SA planuje sukcesywnie wprowadzać na rynek nowe, coraz bardziej zaawansowane produkty, spełniające wysokie wymagania klientów, ze szczególnym uwzględnieniem bardzo wąskich, wysokospecjalizowanych rynków.
 

Kontakt dla prasy:
Małgorzata Winiarczyk,  mailto:mwiniarczyk@solemis.com  
tel. (0-58) 661-22-22 w. 112
Solemis Group S.A.,
ul. Kłajpedzka 7F, 81-533 Gdynia

Obsługa Prasowa i PR:
Zbigniew Blewoński,
mailto:zbigniew.blewonski@indalo.pl 
komórka: (+48) 501-772-619



Redakcja CentrumPR informuje, że artykuły, fotografie i komentarze publikowane są przez użytkowników "Serwisów skupionych w Grupie Kafito". Publikowane materiały i wypowiedzi są ich własnością i ich prywatnymi opiniami. Redakcja CentrumPR nie ponosi odpowiedzialności za ich treść.

Nadesłał:

Indalo PR
http://www.indalo.pl

Komentarze (0)


Twój podpis:
System komentarzy dostarcza serwis eGadki.pl
Opublikuj własny artykuł
Opublikuj artykuł z linkami

Kalendarium

Przejdź do kalendarium »

dodaj wydarzenie »

Ostatnio dodane artykuły

dodaj artykuł »