Technologie » Komputery
W 30 sekund mamy odpowiedź na trudne pytania
Zobacz więcej zdjęć » |
W jego pracy, ważnym jest „o ile więcej - niż wcześniej planowano - rzeczywiście wyleasingowano ciężarówek np. w Jutlandii”. Innym razem potrzebna jest precyzyjna informacja „leasing ilu taksówek w Kopenhadze finansuje DCFS”.
Zamów artykuły sponsorowane na serwisie CentrumPR.pl w kilka minut, poprzez platformę Link Buildingu np.:
Zlikwidować żmudne, ręczne zestawienia
Głównymi produktami firmy DaimlerChrysler są luksusowe samochody – Mercrdes-Benz, Chrysler i Jeep. DaimlerChrysler ma także własną firmę zajmującą się finansami – pożyczkami, leasingiem czyli finansowaniem zakupów ciężarówek, taksówek, autobusów i mikrobusów oraz samochodów osobowych kupowanych przez firmy i osoby indywidualne.
Podstawą konkurencyjności DCFS w ostrej walce z usługami banków i innych firm z branży finansowej, jest doskonałe rozpoznanie rynku i kosztów własnego biznesu. Wymaga to prowadzenia praktycznie ciągłych analiz. Przed zaimplementowaniem systemu TARGIT wymagało to godzin pracy przy ręcznym sporządzaniu zestawień i raportów na podstawie danych z różnych systemów wykorzystywanych w firmie, a wyniki budziły często wątpliwości.
Dziś John B. Birger Christensen sam, na swoim komputerze, może analizować kluczowe wskaźniki i dane w różnych przekrojach. Pozwala mu to szybko reagować na wszelkie zmiany rynkowe.
„Mamy ogromne zapotrzebowanie na różne analizy. Poprzednio ich przygotowanie zajmowało 2-3 godziny ciężkiej pracy, wstukiwania danych z różnych źródeł do arkusza kalkulacyjnego, ich sprawdzania i przeliczania – rzadko były w 100% wiarygodne i aktualne. Nie studiowałem ekonomii i statystyki by spędzać czas na żmudnym zbieraniu danych” – mówi John B. Birger Christensen. „Nierzadko pozyskiwanie tych danych i przetwarzanie było tak skomplikowane, że wymagało sięgania po pomoc ludzi z naszego działu IT.” TARGIT sam zbiera dane z różnych źródeł
Dla zminimalizowania ręcznego zbierania danych i ich pracochłonnego analizowania zdecydowano w DCFS o budowie hurtowni danych bazującej na Microsoft SQL Server i łatwym w obsłudze systemie TARGIT Business Intelligence Suite do analizowania zbieranych danych. Każdej nocy, SQL Server zbiera i agreguje dane z dwóch źródłowych, transakcyjnych baz danych firmy prowadzonych w Microsoft XAL i Microsoft Access stając się informacyjną hurtownią danych dla systemu TARGIT.
„Ostatnio dokonaliśmy restrukturyzacji danych w naszej hurtowni i dołączyliśmy do niej dane budżetowe” – John Christensen. „Dzięki temu, że rozwiązanie bazuje na znanym standardzie jakim jest MS SQL Server to wszystkich zmian dokonał samodzielnie nasz dział IT.”
Szybkie i wiarygodne analizy
Implementacja systemu TARGIT znacząco usprawniła pracę. Dowolne analizy, jakie dyktuje potrzeba chwili i pomysłowość, John B. Birger Christensen przygotowuje teraz całkowicie samodzielnie nie ruszając się od swojego komputera. Bez problemu wykorzystuje to tego dane zarówno ze swojej bazy kontaktów jak i firmowego systemu finansowo-księgowego.
„Odpowiedzi na swoje pytania uzyskuję teraz w mniej niż 30 sekund, co więcej wyniki otrzymuję także w postaci wykresów i diagramów, a nie tylko zwykłych tabel – ułatwia to ich interpretację i możliwia przygotowanie prezentacji” – mówi John Christensen i jednym tchem dodaje „także aktualność i wiarygodność wyników zauważalnie się zwiększyła.”Szybkie i trafne decyzje
Szybkie analizy danych i ich przejrzysta forma prezentacyjna pozwala zarządowi firmy bardzo szybko tworzyć bardzo konkurencyjne na rynku oferty z zachowaniem pełnej kontroli uzyskiwanych zysków. Elastyczne podejście do klienta i szybkie podejmowanie decyzji znacząco zwiększyło konkurencyjność firmy na rynku. Z takich samych rozwiązań analitycznych - dzięki Solemis Group SA, polskiemu przedstawicielowi TARGIT i PROPHIX – korzysta w Polsce wiele firm – m.in. firma Sukces z Grupy AVANS, VistulaWólczanka, John Deere Polska, Centrostal, Bacardi Martini, Young Digital Planet. Solemis Group SA www.solemis.com
Solemis Group S.A. jest wiodącym dostawcą zaawansowanych rozwiązań biznesowych obecnym w Polsce od 1986 roku.
Ofertę firmy stanowią specjalistyczne produkty uzupełniające istotne luki w klasycznych systemach ERP/CRM. Aktualnie w ofercie firmy znajdują się dwa światowej klasy produkty należące do tej klasy rozwiązań: PROPHIX i TARGIT. Kanadyjski system PROPHIX jest aplikacją finansową używaną przez tysiące osób na całym świecie do budżetowania, prognozowania, raportowania i analiz. Duńskie oprogramowanie TARGIT to rozwiązanie z obszaru Business Intelligence umożliwiające decydentom na wszystkich szczeblach zarządzania wielowymiarową analizę danych i uzyskanie natychmiast całościowego obrazu sytuacji w firmie.
Od 2005 roku Solemis Group S.A. jest jedynym przedstawicielem w Polsce producentów systemów PROPHIX i TARGIT oraz twórcą polskich wersji tych systemów.
SOLEMIS Group jest również aktywnym popularyzatorem wiedzy na temat controllingu i budżetowania, współpracującym z wybitnymi ekspertami renomowanych szkół controllingu: Nord Controllingi ODiTK.
Solemis Group jako jedyna firma w Polsce świadczy outsourcing usług IT dla Microsoft w zakresie oprogramowania ERP – Microsoft Dynamics GP (Business Solutions Great Plains). W ofercie firmy znajdują się także rozszerzenia funkcjonalne do systemu Microsoft Dynamics GP (MBS Great Plains) oraz system finansowo-księgowy dla małych firm SM-BOSS.
Realizując konsekwentnie swoją misję: „Współpracować z Partnerami i Klientami w osiąganiu sukcesów”,
Solemis Group SA planuje sukcesywnie wprowadzać na rynek nowe, coraz bardziej zaawansowane produkty, spełniające wysokie wymagania klientów, ze szczególnym uwzględnieniem bardzo wąskich, wysokospecjalizowanych rynków.
Kontakt dla prasy:
Małgorzata Winiarczyk, mailto:mwiniarczyk@solemis.com
tel. (0-58) 661-22-22 w. 112
Solemis Group S.A., ul. Kłajpedzka 7F, 81-533 Gdynia
Obsługa Prasowa i PR:
Zbigniew Blewoński, mailto:zbigniew.blewonski@indalo.pl
komórka: (+48) 501-772-619
Komentarze (0)