Technologie » Komputery

Wdrożenie systemu ERP to dopiero początek...

Wdrożenie systemu wspomagającego zarządzanie firmą rozpoczyna wieloletni związek z dostawcą. Co zrobić, by uniknąć niepotrzebnych spięć i konfliktów? Na co zwracać uwagę podpisując umowy serwisowe?

 Firma wdraża system ERP i podpisuje umowę dotyczącą serwisowania aplikacji. Jaki zakres usług zwykle obejmuje taki dokument?

Zamów artykuły sponsorowane na serwisie CentrumPR.pl w kilka minut, poprzez platformę Link Buildingu np.:

Umowy serwisowe mogą zawierać dwa rodzaje świadczonych dla klienta usług. Pierwszy to typowe usługi gwarancyjne i utrzymaniowe, które z reguły objęte są okresowymi opłatami stałymi. W ich zakres zawsze wchodzi gotowość do usuwania usterek oprogramowania zgodnie z wymogami czasowymi SLA (Service Level Agreement). SLA jest zbiorem wymagań klienta dotyczących czasów reakcji na zgłoszoną usterkę, czasów diagnozy, czasów naprawy etc. W SLA często znajdują się zapisy określające minimalny poziom dostępności dostarczanej usługi.

Umowy utrzymaniowe często gwarantują też klientowi modyfikacje oprogramowania w związku ze zmianami przepisów prawa, zapewniają także rozwijanie systemu w związku ze zmianami biznesowymi (nowe funkcjonalności) oraz pozwalają uzyskać dostęp do nowych wersji.
Jaka jest praktyka w tym względzie?
My przyjęliśmy zasadę, że dostęp do kolejnej wersji systemu jest darmowy, ale dostawcy zapatrują się na tę kwestie różnie. Zdarza się, że aktualizacja aplikacji kosztuje, rozsądek podpowiada więc ustalenie tych kwestii wcześniej z dostawcą, tak, by uniknąć przykrych niespodzianek w przyszłości.

Tu warto wspomnieć o drugim rodzaju usług objętych umową serwisową – tych, które dostawca jest gotów świadczyć za odrębnym wynagrodzeniem. Cechą tych usług jest to, że klient płaci za nie wyłącznie wtedy kiedy konsumuje usługę. Ma z góry określoną cenę tej usługi bez względu na zmienne warunki biznesowe.

Czytaj całość artykułu tutaj:  http://erp-view.pl/erp/wdrozenie_systemu_erp_to_dopiero_poczatek.html



Redakcja CentrumPR informuje, że artykuły, fotografie i komentarze publikowane są przez użytkowników "Serwisów skupionych w Grupie Kafito". Publikowane materiały i wypowiedzi są ich własnością i ich prywatnymi opiniami. Redakcja CentrumPR nie ponosi odpowiedzialności za ich treść.

Nadesłał:

openmediagroup

Komentarze (3)

  • avatar
    ~Andrzej 2015-07-30 11:38:56

    Ja również polecam Graphcom. Fachowa i kompetenta obsługa obsługa, za przystępną cenę. Namiary tutaj: http://graphcom.pl/kontakt

  • avatar
    ~Michał 2015-06-26 12:00:20

    Ja polecam Comarch ERP XL, co do firmy wdrożeniowej to Graphcom z Poznania. Szybko poradzili sobie z wdrożeniem i przeszkoleniem pracowników. W ramach umowy serwisowej możemy liczyć na stały, profesjonalny outsourcing: http://graphcom.pl/aktualnosci/outsourcing-it-sie-oplaca

  • avatar
    ~kamee.pl 2015-06-15 09:52:22

    Zakres usług serwisowych zawsze powinien być dostosowany do potrzeb klienta.
    Zespół kamee.pl
    Dedykowane systemy ERP firmy Kamee


Twój podpis:
System komentarzy dostarcza serwis eGadki.pl
Opublikuj własny artykuł
Opublikuj artykuł z linkami

Kalendarium

Przejdź do kalendarium »

dodaj wydarzenie »

Ostatnio dodane artykuły

dodaj artykuł »