Technologie » Internet

Widoczność porównywarek cen w wyszukiwarce Google

Widoczność porównywarek cen w wyszukiwarce Google
Zobacz więcej zdjęć »
Już wkrótce święta. Prawdopodobnie wiele osób skorzysta z porównywarek cen, by wybrać prezenty dla najbliższych. Agencja Bluerank przygotowała raport Bluepaper, poświęcony widoczności polskich porównywarek cen w wynikach wyszukiwania Google.

Raport Bluepaper „Jak wrócić na pierwszą stronę w Google" został zainspirowany wydarzeniami, które miały miejsce w styczniu 2012 roku. Wiodące polskie porównywarki cen zostały usunięte z wyników wyszukiwania Google, w związku ze złamaniem regulaminu wyszukiwarki.  Specjaliści SEO z agencji Bluerank postanowili sprawdzić, jak porównywarki cen prezentują się w wynikach wyszukiwania. Badanie miało miejsce pod koniec września i objęło 1600 słów kluczowych. Analizie poddane zostały 4 porównywarki cen: Ceneo.pl, Nokaut.pl, Okazje.info.pl oraz Skąpiec.pl

Zamów artykuły sponsorowane na serwisie CentrumPR.pl w kilka minut, poprzez platformę Link Buildingu np.:

Najważniejsze wnioski z badania

Pierwsze miejsce, jeśli chodzi o liczbę wyświetleń odnośników do stron serwisu na pierwszej stronie naturalnych wyników wyszukiwania Google, zajmuje Ceneo.pl. Serwis pojawił się w top 10 dla 85,12% spośród 1600 zapytań. Drugie miejsce należy do Nokaut.pl (53,44%). Tuż za nim jest Skapiec.pl, pojawiający się na pierwszej stronie w przypadku 51,06% zapytań. Ostatnie miejsce, z wynikiem 31,31%, zajmuje porównywarka Okazje.info.pl. Analiza mająca na celu wykazanie, która porównywarka cen najczęściej była wyświetlana na pierwszej pozycji w Google, również wskazała na zwycięstwo Ceneo.pl.

Poza badaniem pozycji, agencja przeprowadziła również audyty profili linków serwisów by sprawdzić, jakie strategie link buildingowe stosują porównywarki cen oraz jak wyglądają prowadzące do nich odnośniki pół roku po nałożeniu kar przez Google. I w tym przypadku najlepszy wynik osiągnęła platforma Ceneo.pl, którą charakteryzuje najlepsza jakość prowadzących do niej linków. W badaniu zdobyła 15 z 16 możliwych do uzyskania punktów.

Pełną wersję raportu można pobrać pod adresem:

http://www.bluerank.pl/jak-wrocic-na-pierwsza-strone-w-google

 



Redakcja CentrumPR informuje, że artykuły, fotografie i komentarze publikowane są przez użytkowników "Serwisów skupionych w Grupie Kafito". Publikowane materiały i wypowiedzi są ich własnością i ich prywatnymi opiniami. Redakcja CentrumPR nie ponosi odpowiedzialności za ich treść.

Nadesłał:

Szymon P.

Komentarze (1)

  • avatar
    ~luki 2013-03-28 10:42:31

    ja używam okazje.info i jestem z niej najbardziej zadowolony, inne też nie są złe ale oni mają to coś...


Twój podpis:
System komentarzy dostarcza serwis eGadki.pl
Opublikuj własny artykuł
Opublikuj artykuł z linkami

Kalendarium

Przejdź do kalendarium »

dodaj wydarzenie »

Ostatnio dodane artykuły

dodaj artykuł »