Gospodarka » Żywność
Wiedza podana „Na talerzu”. FRoSTA edukuje nt. dodatków do żywności
![]() |
| Zobacz więcej zdjęć » |
Dodatki do żywności - barwniki, aromaty, wzmacniacze smaku i konserwanty - są częścią naszych posiłków. Sprawiają, że produkty, które trafiają na nasze stoły, mają atrakcyjny wygląd, bardziej intensywny smak czy zapach. Najwięcej tych substancji kryje się w produktach przetworzonych.
Z myślą o konsumentach, FRoSTA, jako pierwsza marka spożywcza w Polsce, w myśl polityki 100% naturalnego smaku, zrezygnowała z wykorzystania w procesie produkcji wzmacniaczy smaku (m.in. glutaminianu sodu), tłuszczów utwardzonych, barwników, skrobi modyfikowanej i aromatów. Zastąpiła je naturalnymi składnikami i przyprawami, np. oliwą extra vergine czy trawą cytrynową. W efekcie mrożonki od FRoSTY smakują jak przyrządzone w domowej kuchni.
Aby ułatwić konsumentom porównanie składów produktów i świadomy wybór, FRoSTA wspólnie z mgr inż. Joanną Gajdą-Wyrębek, kierownikiem Pracowni Oceny Substancji Dodatkowych do Żywności w Narodowym Instytucie Zdrowia Publicznego przygotowała też aplikację „Na talerzu”.To interaktywna książka kucharska połączona z podręcznym słownikiem substancji dodatkowych. Intuicyjna wyszukiwarka wszystkich dodatków do żywności dostarcza użytecznych informacji o tym, jak powstają konkretne substancje, jak wyglądają, jaką funkcję pełnią w produkcie i jakie mają znaczenie. W ten sposób, stojąc przed sklepową półką, możemy szybko sprawdzić skład produktu, który chcemy kupić.
Dzięki „Na talerzu” można też stworzyć listę zakupów oraz przygotować menu na bazie ponad 1000 przepisów zawierających jedynie naturalne składniki.
Aplikacja FRoSTY jest dostępna bezpłatnie dla użytkowników smartfonów i tabletów. Można ją pobrać z platform: Google Play oraz AppStore.
www.frosta.pl oraz www.facebook.com/frosta.polska.
Nadesłał:
JBcomm
|

Branża budowlana nie boi się wakacji. 35 proc. firm prognozuje większe przychody
Nowoczesne wnętrze z nutą natury – dlaczego warto postawić na tynki ozdobne?
Jesteśmy od usług - Komfort rozwija kompleksową ofertę projektowania i montażu
Satysfakcja nie ma końca - nowa odsłona kampanii AI od marki Komfort
Komentarze (0)