Technologie » Internet
Własny biznes internetowy
Dzisiaj napiszę o jednym z biznesów działających w sieci, jednym z najbardziej dochodowych. Jest nim sklep internetowy. Założenie sklepu internetowego nie jest z jednej strony takie proste, z drugie strony nie jest znowu takie trudne by sobie z tym nie poradzić. Ci którzy posiadają już swoje biznesy w postaci sklepu stacjonarnego, mają dużo łatwiejszą drogę. Nie muszą martwić się magazynem, logistyką, ani innymi sprawami dotyczącymi działalności gospodarczej.
Zamów artykuły sponsorowane na serwisie CentrumPR.pl w kilka minut, poprzez platformę Link Buildingu np.:
Jak założyć sklep internetowy?
Zaczynasz od rozpoznania rynku. Jakie jest zapotrzebowanie na dany asortyment, jaka jest Twoja konkurencja. Szacujesz ile będziesz musiał wydać na promocję sklepu internetowego. Liczysz koszty, marżę tak by dopasować się do konkurencji, ale być zawsze na przodzie. Nie są to proste sprawy, często wiąże się to z liczeniem i analizą wielu danych liczbowych.
Teraz czas na klucz do sukcesu i narzędzie do prowadzenia sprawnej sprzedaży. Taki narzędziem jest oprogramowanie sklepu internetowego. Przychodzi czas gdzie musisz znaleźć firmą zajmującą się tworzeniem sklepów internetowych. Jaką znaleźć? Najlepiej w wyszukiwarce Google lub katalogu firm. Twoim zadaniem jest znalezienie firmy, która da Ci dobry produkt za odpowiednią cenę. Szukasz tej z najlepszym stosunkiem ceny do jakości. Jakość łatwo ocenić po portfolio. Możesz też skorzystać z polecanej prze zemnie, która znajdziesz pod tym linkiem. Firmie tworzącej sklepy internetowe, możesz dać wolną rękę, w wykonywaniu projektu lub możesz przejrzeć inspirujące sklepy internetowe na przykład w stylu retro i nowym projekcie wykorzystać pewne cechy, które Ci się podobają.
Gdy przejdziesz przez ten etap, zastanów się nad magazynem, pomieszczeniem, w którym będziesz przechowywał towar. Pamiętaj, że pomieszczenie musi być dopasowane do rodzaju produktów, które będziesz w nim przechowywał.
Gdy i etap swojej lokalizacji przejdziesz warto zainteresować się umową z jakąś firmą kurierską. Oczywiście nie jest to obecnie wymóg. Przesyłki możesz swobodnie nadawać przez paczkomaty Inpost lub Pocztę Polską.
Ostatni etap tworzenia sklepu online jest chyba najprzyjemniejszy. Ruszamy w nim na szerokie wody w sieci, dodajemy produkty, opisy, dopieszczamy go. To nie koniec Twojej walki w biznesie, ta się dopiero właśnie rozpoczęła i polega na promocji sklepu internetowego i ściganiem się z konkurencją o to kto przejmie szukającego was klienta.
Promocja sklepu internetowego
Są różne sposoby promowania własnego biznesu w sieci. Moim zdaniem nowym sprzedawcom, nie korzystającym z usług firm pozycjonerskich najłatwiej będzie zacząć promocję na portalu społecznościowym Facebook. Jak zacząć promocję na Facebook'u? Zacznijmy od utworzenia strony Fan Page. Na niej musimy publikować ciekawe materiały dotyczące Twojej branży, Twoich produktów. Dobrym pomysłem jest organizowanie konkursów, publikowanie kodów rabatowych. Publikujemy wszelkie materiały, które mogą nam przynieść ruch i nie zrażą do nas społeczności. Tak naprawdę z czasem będzie dobrze wyczuwał co się Twoim odbiorom podoba, a co nie.
Skąd wziąć użytkowników, którzy polubią Twój Fan Page? Zdobędziesz ich na przód na swoim podwórku, czyli wśród swoich znajomych i znajomych twoich znajomych. Gdy akcja przybywania zainteresowanych osób spowolni, możesz skorzystać z opcji promowanych wpisów na osi czasu. Dzięki tej usłudze będziesz w stanie dotrzeć do dużo większej liczby odbiorców, w przyzwoitej cenie.
Pamiętaj by się nie poddawać. Dużo młodych biznesów poddaje się zaraz po starcie, ponieważ sądzili że droga na szczyt jest o wiele prostsza i krótsza.
Nadesłał:
xCart
|
Komentarze (1)
Internet daje ogromne możliwości zarobku, poza sklepami internetowymi można jeszcze spróbować swoich sił w wielu innych biznesach. Przykładowo na websoft.net.pl jest szeroka oferta gotowych biznesów internetowych w bardzo niskich cenach.