Społeczeństwo » Szkolnictwo i nauka

WSL czy myśleć wirtualnie

WSL czy myśleć wirtualnie
Zobacz więcej zdjęć »
Wyższa Szkoła Logistyki w Poznaniu przy współpracy z firmą L-Systems tworzy innowacyjną metodę kształcenia w szkołach logistycznych.

Wyższa Szkoła Logistyki w Poznaniu przy współpracy z firmą L-Systems tworzy innowacyjną metodę kształcenia w szkołach logistycznych.

Zamów artykuły sponsorowane na serwisie CentrumPR.pl w kilka minut, poprzez platformę Link Buildingu np.:

W ramach projektu „Wirtualne laboratoria - sukces innowacji" 48 szkół kształcących w zawodach: technik logistyk i technik spedytor z obszaru całego kraju - będzie uczyć w oparciu o system iScala dostępny przez Internet. W siedzibie uczelni odbyły się pierwsze warsztaty konsultacyjne dla nauczycieli i uczniów, podczas których uczono „myśleć" w środowisku systemu klasy ERP na przykładzie systemu iScala.

Od blisko pięciu lat Wyższa Szkoła Logistyki prowadzi program WSL DLA SZKÓŁ ŚREDNICH, w ramach którego współpracuje z ponad dwustoma szkołami kształcącymi w zawodach: technik logistyk i technik spedytor na obszarze całego kraju. Tam zrodził się pomysł na projekt. Nauczyciele wskazywali na brak oprogramowania do nauki logistyki w przedmiotach: laboratorium logistyczno-spedycyjne oraz laboratorium magazynowe. WSL wspólnie z firmą L-Systems, która opracowała i wdraża w  uczelniach wyższych edukacyjne pakiety systemów ERP, zbudowane w oparciu o systemy udostępniane przez firmę Epicor, - zdecydowała się stworzyć edukacyjną wersję systemu iScala dla potrzeb szkół średnich. Oprogramowanie to będzie - w odróżnieniu od dotychczasowych wersji - dostępne online, a szkoły przy pomocy łącz internetowych, będą je wykorzystywać na zajęciach. Koszty pokrywa Unia Europejska w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego. Metoda udostępnienia oprogramowania do nauki w szkołach przez Internet jest innowacyjna w skali kraju. Projekt zakłada możliwość wykorzystania takiego nauczania w przypadku innych profili kształcenia w szkołach średnich.

Do projektu zakwalifikowano 48 szkół wytypowanych według kryteriów statystycznych gwarantujących udział w projekcie szkołom z obszarów problemowych oraz przy równomiernym rozkładzie przestrzennym szkół na terenie całego kraju. Jeżeli projekt będzie miał dobre wyniki istnieje szansa na wprowadzenie jej jako standardu do szkół po zakończeniu czasu trwania projektu, który jest zaplanowany do czerwca 2012 r.

17 września odbyły się pierwsze warsztaty konsultacyjne, na które przyjechało 70 nauczycieli - przedstawicieli wszystkich szkół biorących udział w projekcie, oraz 15 uczniów z Zespołu Szkół Zawodowych nr 6 z Poznania - szkoły pełniącej rolę jednostki testującej w pierwszej kolejności wszelkie wdrożenia w projekcie. Po przedstawieniu idei i przebiegu całego projektu przez jego koordynatorów - Bartosza Osmolę i Mateusza Michalskiego, uczestnicy spotkania zostali podzieleni na grupy laboratoryjne, gdzie poznawali funkcjonowanie systemu iScala. - Naszym celem nie jest dziś nauczyć państwa obsługi całego systemu iScala - powiedział Robert Pawlak z firmy L-Systems - chodzi o nauczenie „myślenia" w realiach funkcjonowania tego systemu, a to myślenie jest podobne we wszystkich systemach klasy ERP". Podczas warsztatów zbierano opinie na temat dostosowania produktu do potrzeb nauczycieli (użytkowników) i uczniów (odbiorców).

„Podstawową zaletą projektu jest fakt, że system iScala jest na co dzień wykorzystywany przez przedsiębiorstwa, np. Scania, Energizer, Elektrolux, zatem szkoły będą uczyć na bazie oprogramowania, którego znajomość da uczniowi wiedzę możliwą do wykorzystania w przyszłej pracy - twierdzi Wojciech Zalewski, koordynator ds. upowszechniania informacji o projekcie - taka jest przyszłość edukacji. Wykształcenie powinno być dopasowywane do aktualnych wymogów rynkowych. Poza tym metoda udostępnienia oprogramowania przez Internet i pracy online jest innowacją w edukacji w Polsce - dodaje".

„Projekt podniesie jakość kształcenia w szkołach - twierdzi Anna Kwiatkowska z Technikum Transportowego z Gdyni. „Dzisiejsze spotkanie spełniło nasze oczekiwania, ponieważ trenerzy zapewnili uczestników, że nauczyciele będą mogli wcześniej przerobić materiał, żeby się przygotować do zajęć z programem, który jest wykorzystywany w praktyce gospodarczej i to jest najcenniejsze - dodaje Elżbieta Piotrowska z Zespołu Szkół Morskich w Gdyni. Bardzo pozytywnie program iScala ocenili również uczniowie uczestniczący w warsztatach, a „wisienką na torcie" piątkowego zamieszania był komentarz Krystyny Fic-Obszańskiej z Zespołu Szkół Tekstylno-Handlowych z Żagania skierowany do kierownika projektu Pawła Fajfera - „ten projekt to bardzo dobra robota".

Kolejnym etapem projektu będzie przygotowanie wstępnej wersji produktu oraz budowa podstawy informatyczno-technicznej wirtualnych laboratoriów. Uczniowie zaczną pracować na programie już od lutego 2011 r.

Dodatkowe informacje:

Wojciech Zalewski

Koordynator ds. upowszechniania informacji o innowacji i włączania jej do głównego nurtu polityki oświatowej projektu Wirtualne laboratoria - sukces innowacji"

Numer projektu w KSI: WND-POKL.03.03.04-00-010/10

Wyższa Szkoła Logistyki

ul. Estkowskiego 6

61-755 Poznań

tel. 061 850 47 88

fax. 061 850 47 89 wojciech.zalewski@wsl.com.pl



Redakcja CentrumPR informuje, że artykuły, fotografie i komentarze publikowane są przez użytkowników "Serwisów skupionych w Grupie Kafito". Publikowane materiały i wypowiedzi są ich własnością i ich prywatnymi opiniami. Redakcja CentrumPR nie ponosi odpowiedzialności za ich treść.

Nadesłał:

wzalewski

Komentarze (0)


Twój podpis:
System komentarzy dostarcza serwis eGadki.pl
Opublikuj własny artykuł
Opublikuj artykuł z linkami

Kalendarium

Przejdź do kalendarium »

dodaj wydarzenie »

Ostatnio dodane artykuły

dodaj artykuł »