Technologie » Komputery
Współczesne wyzwania efektywnej gospodarki magazynowej w branży dystrybucji artykułów budowlanych
Zobacz więcej zdjęć » |
Żeby dowiedzieć się jak wygląda dystrybucja w takich firmach, została przeprowadzona ankieta z osobami odpowiedzialnymi za kierowaniem magazynem bądź logistyką w danym przedsiębiorstwie. Dla potrzeb niniejszego opracowania zadano 7 pytań mających na celu sprawdzenie jakie trudności występują podczas zarządzania magazynem takiego dystrybutora oraz czy firmy sobie z nimi radzą, a jeśli tak, to za pomocą jakich metod oraz rozwiązań. Jednocześnie podczas omawiania odpowiedzi na poszczególne pytania omówione zostały konkretne warianty działań mogących wspierać efektywną pracę magazynu dystrybutora.
Zamów artykuły sponsorowane na serwisie CentrumPR.pl w kilka minut, poprzez platformę Link Buildingu np.:
Planowanie zamówień - pięta achillesowa?
Jednym z najbardziej newralgicznych elementów zapewnienia ciągłości łańcucha dostaw jest właściwe planowanie zamówień. Czy szefowie działu logistyki lub magazynu zawsze wiedzą dokładnie jak duże powinno być kolejne zamówienie i w jakim terminie zrealizowane, żeby dział sprzedaży nie miał przerw w realizacji zleceń klientów?
Z przeprowadzonej ankiety wynika, że prawie połowa firm nie ma trudności z określeniem jak duża powinna być partia zamawianego towaru (patrz pyt. 1). Jednak całkiem sporo, bo 38% przepytanych osób przyznało się, że zdarza im się mieć problemy z oceną wielkości zamówień. Najprawdopodobniej zamawiają oni towar "na oko", według swojej wiedzy i doświadczenia. W efekcie w magazynie mogą zdarzać się nadwyżki lub niedobory towaru, co może prowadzić do zamrażania kapitału firmy w asortymencie lub nieporządku w magazynie wiążącego się z nieefektywną gospodarką magazynową.
Do właściwego określenia wielkości zamówienia nie jest potrzebny system magazynowy - w praktyce zdarzają się przypadki prowadzenia statystyk w arkuszu Excela, czy wręcz odręcznie na kartce papieru, na tyle skuteczne, że szef magazynu zawsze wie kiedy i co zamówić.
Jednak podczas planowania zamówień należy trafnie przewidzieć - czasem nawet z wielotygodniowym wyprzedzeniem - kiedy powinno zostać złożone zamówienie u dostawcy, żeby dotarło ono do dystrybutora na czas. Mowa oczywiście o sytuacji, kiedy firma sprowadza towar spoza granic naszego kraju. A taka sytuacja zdarza się nader często - chcąc być konkurencyjnym importuje się towar z takich miejsc, w których można kupić go w jak najbardziej atrakcyjnych cenach. Dlatego dystrybutorzy materiałów budowlanych i wykończeniowych sprowadzają swój asortyment z krajów europejskich, jak i innych kontynentów, w tym z ciągle najtańszych Chin.
Czytaj całość artykułu tutaj: http://erp-view.pl/wms/wspolczesne_wyzwania_efektywnej_gospodarki_magazynowej_w_branzy_dystrybucji_artykulow_budowlanych.html
Nadesłał:
openmediagroup
|
Komentarze (0)