Technologie » Internet
YouTube shorts – czy będzie konkurencją dla TikToka?
Zobacz więcej zdjęć » |
Krótkie treści to teraz najbardziej dochodowy interes, dlatego powstało YouTube Shorts.
Zamów artykuły sponsorowane na serwisie CentrumPR.pl w kilka minut, poprzez platformę Link Buildingu np.:
Czym jest funkcja Shorts?
Słowo „short” pochodzi z języka angielskiego i oznacza „krótki”, „natychmiastowy”. Stosuje się go, np. w odniesieniu do filmików. Popularny serwis Internetowy YouTube, który umożliwia oglądanie, zamieszczanie i komentowanie filmików, postanowił we wrześniu ubiegłego roku rozpocząć testowanie nowej funkcji. Ma być ona odpowiedzią na popularność innego serwisu, o którym pisaliśmy w Smartix.pl. Chodzi oczywiście o TikToka i jego dochodowe działania. Funkcja Shorts pozwala użytkownikom na publikowanie krótkich filmików z wybranym podkładem muzycznym. Piętnastosekundowe pionowe filmy już na początku testów osiągały odtwarzanie na poziomie 3,5 miliarda razy dziennie. Ponieważ ta funkcja nadal znajduje się w fazie testowania, nie wszyscy użytkownicy mają do niej dostęp.
Jak YouTube wyprzedzi TikToka?
Korzystając z rozpoznawalności swojego serwisu i znając dochody, jakie przynosi TikTok, serwis YouTube także stawia na popularny trend krótkich treści. Funkcje kreatywne, jakie udostępnia Shorts, w tym muzyka, sterowanie szybkością, licznik czasu i punkt zatrzymania, zachęcają młodszych użytkowników do wrzucania swoich filmików i zdobywania popularności. YouTube chce skorzystać z tych użytkowników, którzy nie założyli TikToka, ale posiadają już konto u nich w serwisie. Dzięki temu, aby nagrać krótki filmik, nie trzeba instalować dodatkowych aplikacji, co znacznie ułatwia przyciąganie nowych zainteresowanych. Wydaje się jednak, że zagorzali fani TikToka nie opuszczą tego serwisu, żeby przejść na funkcję Shorts. W Smartix.pl będziemy na bieżąco śledzić poczynania serwisów, takich jak YouTube i TikTok i informować Was o nowościach i ciekawostkach ze świata Internetu.
Nadesłał:
slawek
|
Komentarze (0)