Kultura » Kultura
Z Centralnego do Sudanu w słusznym celu
Zobacz więcej zdjęć » |
Wszystko dzięki przygotowanej na Światowy Dzień Wody przez jednego z największych producentów wyposażenia łazienek, firmę Roca i fundację We Are Water, nietypowej, interaktywnej instalacji mającej zwrócić uwagę Polaków na kwestię niedoborów wody na świecie. Wiedza ta jest tym istotniejsza, że ów problem nie tylko dotyczy Sudanu czy Indii, ale także w dużym stopniu Polski.
Zamów artykuły sponsorowane na serwisie CentrumPR.pl w kilka minut, poprzez platformę Link Buildingu np.:
Mimo XXI wieku niemal miliard ludzi nie ma dzisiaj dostępu do wody pitnej, a liczba ta nieustannie wzrasta. Niestety, wiedza na temat niedoboru zasobów wodnych w Sudanie, Libii, Indiach czy innych państwach borykających się z tym problemem jest niewielka. Znajdujący się w lepszej sytuacji cywilizacyjnej mieszkańcy globu nie przykładają uwagi do oszczędzania wody lub też nie wiedzą jak pomóc potrzebującym. Dla porównania obywatel USA zużywa dziennie ponad 140 razy więcej litrów wody niż Mozambijczyk. Jednak deficyt wody stanowi problem nie tylko dla mieszkańców odległej Afryki i Azji. Od dłuższego czasu również statystyki dotyczące Polski nie są optymistyczne, a brak podejmowania działań prewencyjnych spowoduje, że w niedługim czasie woda pitna będzie stanowić luksus również dla mieszkańców znad Wisły.
W działania uświadamiające Polaków i innych mieszkańców Ziemi o wodnym problemie od lat włącza się wiodący na rynku producent wyposażenia łazienek – Roca. W 2010 firma powołała Fundację We Are Water, która na co dzień dba o wiedzę ekologiczną jej klientów. W tym roku Roca i We Are Water postanowiły wykorzystać obchody Światowego Dnia Wody i zachęcić ludzi na całym globie, w tym Polaków, do wspólnego działania na rzecz walki z deficytem zasobów wodnych na świecie.
22 marca Dworzec Centralny w Warszawie na jeden dzień zmieni się w wielką mapę zasobów wodnych świata. Interaktywna instalacja wskaże miejsca dotknięte niedoborem wody, a podróżni oraz wszyscy Ci, którzy przyłączą się do akcji będą mogli w symboliczny sposób dostarczyć tam przesyłkę ważniejszą od wszystkich innych.
Dla Roca inicjatywy proekologiczne są bardzo ważne, a najlepiej ilustruje to powołanie do życia Fundacji We Are Water. W Światowy Dzień Wody chcemy pokazać mieszkańcom Warszawy i wszystkim, którzy w tym czasie odwiedzą dworzec, że liczy się wspólna inicjatywa i każdy gest wsparcia. Angażowanie się w tego typu wydarzenia to nasz obowiązek – chcemy edukować konsumentów na wszelkie możliwe sposoby: nie tylko dając im produkty wyposażone w technologie pozwalające oszczędzać wodę, ale także przez takie niestandardowe akcje – podkreśla Joanna Dec-Galuk, Marketing Manager w ROCA Polska.
Instalacja w hali biletowej na Dworcu Centralnym będzie dostępna w godzinach 10 – 16.
Nadesłał:
AgencjaS4
|
Komentarze (0)