Technologie » Komputery

Z nowego badania wynika, że sztuczna inteligencja pomaga firmom zwiększać zyski o 80% szybciej

Podczas konferencji Oracle OpenWorld Europe w Londynie zaprezentowano globalne badanie które uwidacznia, jak przedsiębiorstwa wykorzystują nowe technologie do poprawy swoich finansów i optymalizacji działalności operacyjnej w celu wypracowania przewagi nad konkurencją.

Zamów artykuły sponsorowane na serwisie CentrumPR.pl w kilka minut, poprzez platformę Link Buildingu np.:


Jak wynika z nowego badania przeprowadzonego przez firmy Enterprise Strategy Group i Oracle, przedsiębiorstwa, które wdrażają w dziale finansów i obszarze operacyjnym sztuczną inteligencję i inne nowe technologie, zwiększają swoje roczne zyski o 80% szybciej. W ramach globalnego badania pt. „Emerging Technologies: The competitive edge for finance and operations” przeprowadzono ankiety z udziałem 700 menedżerów ds. finansowych i operacyjnych z 13 krajów.
 
Ankieta wykazała, że wdrażanie nowych technologii, takich jak sztuczna inteligencja, Internet Rzeczy, Blockchain i asystenty cyfrowe, przekroczyło punkt zwrotny, a one same przewyższają oczekiwania i przynoszą firmom istotną przewagę nad konkurencją. Oto niektóre wyniki badania.
 
Przedsiębiorstwa, które używają nowych technologii w obszarze finansów, odnotowują korzyści, które znacznie przewyższają ich oczekiwania:
•  Liczba błędów w działach finansów zmniejsza się o średnio 37%. 
•  72% przedsiębiorstw korzystających ze sztucznej inteligencji lepiej orientuje się dzięki niej w swojej ogólnej wydajności.
•  Asystenty cyfrowe zwiększają produktywność o 36% i przyspieszają analizę finansów o 38%.
Sztuczna inteligencja, Internet Rzeczy, Blockchain i asystenty cyfrowe pomagają firmom w zwiększeniu precyzji i przyspieszeniu operacji i łańcucha dostaw. Zapewniają też lepszy wgląd w te obszary. Wraz ze wzrostem popularności aplikacji opartych na technologii Blockchain ankietowani spodziewają się dodatkowych korzyści biznesowych. 
•  W przedsiębiorstwach, które używają sztucznej inteligencji w swoich łańcuchach dostaw, czas realizacji zamówień skrócił się o średnio 6,7 dnia roboczego.
•  Sztuczna inteligencja pomaga firmom zmniejszyć liczbę błędów w realizacji zamówień o 25%, braki zapasów o 30%, a przestoje w produkcji o 26%.
•  Przedsiębiorstwa, które wykorzystują w swoich łańcuchach dostaw asystenty cyfrowe, zwiększyły produktywność pracowników o 28%, a szybkość analiz o 26%.
•  87% firm korzystających z Blockchain osiągnęło oczekiwany lub wyższy zwrot z inwestycji; 82% spodziewa się, że w najbliższym roku wygeneruje znaczną wartość biznesową.
„Sztuczna inteligencja, Internet Rzeczy i asystenty cyfrowe pozwalają szybciej wprowadzać innowacje. Firmom, które korzystają z tych technologii intensywniej niż ich rywale, pomagają osiągnąć znaczną przewagę nad konkurencją i zwiększyć zyski” — powiedział Juergen Lindner, wiceprezes Oracle, szef działu marketingu produktów SaaS. „Badania dowodzą, że technologie te stają się powszechne, a firmy, które z nich rezygnują, ryzykują utratę swojej pozycji rynkowej. Chcemy pomóc klientom w wyprzedzeniu tempa zmian, a w efekcie także osiągnięcia przewagi nad konkurencją. Dlatego nieprzerwanie wprowadzamy nowe technologie bezpośrednio w procesy biznesowe, aby umożliwić klientom wykorzystanie tych rewolucyjnych rozwiązań”.
 
Autor: Marek Górski


Redakcja CentrumPR informuje, że artykuły, fotografie i komentarze publikowane są przez użytkowników "Serwisów skupionych w Grupie Kafito". Publikowane materiały i wypowiedzi są ich własnością i ich prywatnymi opiniami. Redakcja CentrumPR nie ponosi odpowiedzialności za ich treść.

Nadesłał:

Oracle

Komentarze (0)


Twój podpis:
System komentarzy dostarcza serwis eGadki.pl
Opublikuj własny artykuł
Opublikuj artykuł z linkami

Kalendarium

Przejdź do kalendarium »

dodaj wydarzenie »

Ostatnio dodane artykuły

dodaj artykuł »