Technologie » Komputery

Zaawansowane technologie dla fotolabów Konica Minolta i Partnerów

Zaawansowane technologie dla fotolabów Konica Minolta i Partnerów
Zobacz więcej zdjęć »
Firma Konica Minolta wraz z partnerami - Eizo, PuzzleFlow, CREO oraz Phase One – zaprezentowała najnowsze technologie i rozwiązania w dziedzinie druku, fotografii cyfrowej i pracy z obrazem.

W 2009 roku Konica Minolta wprowadziła na polski rynek urządzenie bizhub PRO C65hc umożliwiające reprodukcję zakresu barw niezwykle zbliżonego do przestrzeni kolorów sRGB, czyli niemal wszystkich kolorów, jakie widzimy na ekranie komputera.

Zamów artykuły sponsorowane na serwisie CentrumPR.pl w kilka minut, poprzez platformę Link Buildingu np.:

Ta funkcjonalność jest szczególnie przydatna dla studiów graficznych, drukarni, agencji reklamowych i fotolabów, które chcą drukować publikacje (albumy, fotoalbumy, broszury) wyróżniające się wyjątkowo wysoką jakością i niezwykle intensywnymi, wyrazistymi barwami. Obecnie, spośród wszystkich dostępnych na rynku systemów druku cyfrowego w kolorze, jedynie bizhub PRO C65hc gwarantuje tak dużą różnorodność barw. Zarządzanie barwą jest niezwykle proste, a wydruki ze źródeł pochodzących bezpośrednio np. z aparatów cyfrowych, są zbliżone jakościowo do wydruków otrzymywanych z wykorzystaniem urządzeń dysponujących liczbą sześciu lub więcej kolorów. Takie możliwości sprzętu sprawiają, że personalizowane mogą być zarówno foldery, publikacje marketingowe, prezentacje handlowe, jak również wymagające wysokiej jakości druku publikacje książkowe. Dotychczas ekskluzywne albumy bogate w zdjęcia mogły być produkowane jedynie na gwarantujących wysoką jakość maszynach  specjalnie do tego dedykowanych. Dzięki bizhub PRO C65hc usługodawcy mogą dziś zaoferować swoim klientom drukowane w technologii cyfrowej, w dowolnym nakładzie wysokiej jakości personalizowane albumy.

Swoje osiągi bizhub PRO C65hc zawdzięcza zastosowaniu nowego tonera High Chroma opracowanego z wykorzystaniem technologii Konica Minolta Simitri HD. Otrzymane wydruki charakteryzuje precyzyjne odwzorowanie szczegółów i barw.

Toner High Chroma

Opracowany z wykorzystaniem technologii Konica Minolta Simitri HD unikalny polimeryzowany toner, składający się z cząstek żywicy oraz cząsteczek barwnika. Żywica umożliwia tonerowi przyleganie do podłoża, a cząsteczka barwnika nadaje mu kolor. Im lepiej cząsteczka barwnika odbija światło, tym więcej barw i nasyceń jest odwzorowanych na wydruku. Nadzwyczaj małe rozmiary i jednolite kształty cząsteczek tonera High Chroma zapewniają niesamowitą jakość fotografii oraz ostre krawędzie tekstów i linii. Cząsteczki bardzo dokładnie i równomiernie pokrywają podłoże, co minimalizuje niechciane odbicia światła. Otrzymane wydruki charakteryzuje wyjątkowa jakość, precyzyjne odwzorowanie szczegółów i barw, oraz matowe wykończenie, które umożliwia uszlachetnianie wydruków w prosty sposób. Dzięki specjalnej konstrukcji cząsteczek toner High Chroma jest utrwalany w systemie bezolejowym w niższej temperaturze niż tonery konwencjonalne, co znacznie zmniejsza zużycie energii. Dzięki redukcji temperatury oddziałującej na papier zostało również zminimalizowane zawijanie się papieru, tzw. łódkowatość. Obniżenie temperatury procesu utrwalania sprawia, że toner High Chroma umożliwia wykorzystanie szerokiej gamy mediów zarówno do zastosowań cyfrowych jak i offsetowych. Prostota wykańczania wydruku przy zastosowaniu tego tonera jest porównywalna z techniką offsetową. Otrzymane wydruki są także bardzo odporne na zaginanie. Technologia produkcji tonera High Chroma jest przyjazna dla środowiska. W procesie jego wytwarzania zużywa się mniej energii, a emisja dwutlenku węgla, tlenków azotu i siarki jest mniejsza o około 40% niż w przypadku tradycyjnych tonerów.

Monitory graficzne EIZO

Profesjonalne monitory LCD EIZO są przeznaczone dla najbardziej zaawansowanych użytkowników. W swojej pracy wykorzystują je graficy, fotografowie oraz projektanci, gdzie wierne odwzorowanie obrazu jest konieczne na każdym etapie produkcji zdjęć i zaawansowanej grafiki. Monitory EIZO (m.in. modele: Color Edge i FlexScan) pracują zarówno w przestrzeni kolorystycznej sRGB oraz AdobeRGB.

Jedną z najistotniejszych cech jest funkcja DUO (Digital Uniformity Equalizer). Opracowany przez japońskich inżynierów układ elektroniczny czuwa nad odpowiednim sterowaniem kryształami w poszczególnych pikselach matrycy, co umożliwia uzyskanie wysokiej jednorodności podświetlenia i jednolitego odcienia koloru na całej powierzchni panelu. Dzięki temu obrazy wyświetlane na monitorach EIZO, w przeciwieństwie do wielu innych monitorów LCD, w każdym miejscu mogą pochwalić się doskonałym odwzorowaniem barw i kształtów.

Monitory graficzne EIZO charakteryzują się również szerokimi możliwościami kontroli wyświetlanego obrazu. Za pomocą menu ekranowego OSD lub aplikacji ScreenManager Pro for LCD (tylko dla systemów Windows) możliwa jest regulacja takich parametrów, jak jasność, wartość współczynnika gamma, nasycenie, odcień, wzmocnienie, temperatura punktu bieli.

Oprogramowanie PuzzleFlow

PuzzleFlow to kompleksowy system prepress umożliwiający sprawne przygotowanie dokumentów do druku. Nie jest to jeden program, lecz cała rodzina dedykowanych rozwiązań – dla małych drukarni, dla druku online (web2print), dla wydawnictw. Dzięki modułowej budowie systemu, każdy może dopasować go do swoich potrzeb, błyskawicznie wdrożyć i czerpać korzyści już od pierwszego dnia użytkowania.

Moduł dedykowany przygotowalniom i studiom DTP to PuzzleFlow Factory. W pełni zintegrowane środowisko produkcyjne typu web2print, które zostało wyposażone w system zarządzania zleceniami, przechowywania danych klientów i ich plików. Wśród kluczowych cech PuzzleFlow Factory należy wymienić: wspólne repozytorium zleceń, wersjonowanie i kontrola postępu realizacji zleceń, wbudowany system akwizycji i weryfikacji prac, wielostanowiskowa impozycja oraz automatyczne przetwarzanie prac powtarzalnych.

Istotną cechą tego systemu jest również elastyczność. W zależności od potrzeb można go rozbudować o dodatkowa funkcjonalność, jak: zaawansowany color – management, wektorowy trapping oraz tworzenie farbowych CIP3. Pozwala również na zmianę szaty graficznej aplikacji i logo, tworząc personalizowany portal dla klientów.

Papier Konica Minolta

Do swoich urządzeń Konica Minolta rekomenduje papiery dostępne w ofercie firmy. Stosowanie markowych papierów o odpowiednich parametrach (m.in. wilgotność, grubość, przezroczystość, faktura, pylenie) gwarantuje użytkownikom najwyższą jakość wydruków. Dodatkowo papier wysokiej jakości nie tylko nie jest przyczyną uszkodzeń sprzętu, ale przede wszystkim przedłuża żywotność urządzeń. 

Oferta Konica Minolta dla systemów druku obejmuje szeroką gamę najwyższej jakości nośników. W grupie tej są nie tylko papiery, ale także media specjalistyczne, takie jak folie czy papiery samoprzylepne. Propozycja firmy obejmuje:

  • papier PrePrint w formatach poligraficznych, 
  • papier satynowany Color Copy oraz Color Copy Style (A4 i SRA3)
  • papier powlekany matowy i błyszczący Color Copy Glossy/Silk (A4 i SRA3)
  • papier powlekany DIGI Finesse matowy i błyszczący (SRA3) z możliwością wyboru ścieżki włókien
  • folie samoprzylepne JAC z klejem permanent, przezroczyste matowe i błyszczące oraz nieprzezroczyste srebrne i białe (SRA3)
  • papiery samoprzylepne JAC z klejem permanent, białe matowe oraz błyszczące (SRA3)
  • papiery TopStyle metalizowane, marmurkowe oraz eleganckie (SRA3)

Szeroka gama podłoży do druku cyfrowego, oferowanych przez Konica Minolta, obejmuje również papiery metalizowane – Galaxy Metallic (gramatura110, 120, 250, 300 g/m2), papier powlekany Premium - PhoenixMotion (gramatura 170 i 250 g/m2), Vanguard - kolorowe papiery i kartony offsetowe barwione w masie (gramatura: 240 g/m2), papiery o dwustronnej fakturze wytłaczanej filcem – Rives (gramatura: 90, 100, 120, 220, 250 g/m2), Marmor – papier o deseniu naturalnego marmuru (gramatura: 200 g/m2) oraz Opale – eleganckie papiery do korespondencji biznesowej (gramatura: 100, 250 g/m2).

Aparaty Phase One

Systemy fotografii cyfrowej Phase One przeznaczone dla profesjonalistów to jedyne w swojej klasie systemy, które dzięki możliwości zastosowania optyki takich firm jak Zeiss, Schneider Kreuznach, Mamiya czy Rodenstock pozwalają osiągnąć najwyższą jakość.

Podczas spotkania w Digital Imaging Square zaprezentowano dwie przystawki cyfrowe: Phase One 40+ i Phase One 65+. Pierwszy z modeli to średnioformatowa ścianka cyfrowa z 40-megapikselową matrycą działającą w technologii Sensor+, która pozwala na pracę z czułością sięgającą ISO 3200 i rejestrację 1,8 kl/s (obydwie funkcje po zmniejszeniu rozdzielczości do 10 Mpx). Nowa przystawka cyfrowa firmy Phase  rejestruje zdjęcia w rozdzielczości 40 megapikseli - pojedynczy piksel mierzy 6 x 6 mikronów. Przy pełnej rozdzielczości fotograf dysponuje zakresem czułości od ISO 50 do IS 800 i prędkością 1,2 kl/s.

Druga przystawka to Phase One 65+. Jej konstrukcja jest również oparta na technologii Sensor+ CCD. Rozdzielczość sensora to aż 60,5 Mpix (8984 x 6732), a jego wymiary wynoszą 53,9mm x 40,4mm. Jest to pierwszy pełnoklatkowy sensor dla formatu 645 na świecie.  Ponad   60   mln   pikseli   pozwala  na  swobodne  przekadrowywanie  i dostosowanie  zdjęcia  do  różnych  formatów.  Tak wysoka rozdzielczość  umożliwia wykorzystanie zdjęcia zarówno jako poziomego billboardu jak i pionowego citylight-u.

Oprogramowanie Capture One 5.1

Capture One PRO to program opracowany w laboratoriach firmy Phase One i jest przeznaczony dla profesjonalistów zajmujących sie fotografią. Aplikacja umożliwia pobieranie plików w formacie RAW z najczęściej używanych kamer DSLR. Intuicyjna technologia RAW Capture One pozwala uchwycić obraz i ulepszyć zaledwie w kilka minut, a także szybko przekonwertować pliki formatu RAW do formatu TIFF-RGB, TIFF-CMYK lub JPEG.

Najważniejsze funkcje  w wersji Capture One 5.1:

  • ­       wsparcie dla nowych modeli średnioformatowych aparatów i ścianek cyfrowych Leafa,
  • ­       Focus Mask pozwola na szybkie wyszukanie i zaznaczenie zdjęć o prawidłowej ostrości,
  • ­       Remove Dust Spots, usuwa pozostałości wszelkich pyłów czy "kurzów" ze zdjęcia,
  • ­       Focus Tool zapewnia podgląd ostrości "na żywo",
  • ­       dodawanie znaków wodnych,
  • ­       "kreatywne winietowane".


Redakcja CentrumPR informuje, że artykuły, fotografie i komentarze publikowane są przez użytkowników "Serwisów skupionych w Grupie Kafito". Publikowane materiały i wypowiedzi są ich własnością i ich prywatnymi opiniami. Redakcja CentrumPR nie ponosi odpowiedzialności za ich treść.

Nadesłał:

Effective Public Relations
http://effectivepr.pl

Komentarze (0)


Twój podpis:
System komentarzy dostarcza serwis eGadki.pl
Opublikuj własny artykuł
Opublikuj artykuł z linkami

Kalendarium

Przejdź do kalendarium »

dodaj wydarzenie »

Ostatnio dodane artykuły

dodaj artykuł »