Firma » Prawo
Zakładanie spółki na odległość
Zobacz więcej zdjęć » |
Kolejno wspólnicy muszą przygotować dane konieczne do zarejestrowania spółki. Stanowią je:
- nazwa spółki, którą pragniemy zarejestrować,
- jej dane adresowe,
- sąd rejestrowy odpowiadający siedzibie spółki,
- lista wspólników, członków organów zarządczych oraz oddziały.
Zamów artykuły sponsorowane na serwisie CentrumPR.pl w kilka minut, poprzez platformę Link Buildingu np.:
Dane te w dalszej kolejności należy wpisać do formularza rejestracyjnego. Na tym etapie wymagane jest również zdefiniowanie przedmiotu działalności spółki i uzupełnienie wniosku odpowiednim kodem PKD. Po dopełnieniu tych formalności program samodzielnie generuje niezbędne dokumenty. Konieczna jest ich dokładna weryfikacja, gdyż jest to ostatnia szansa na wprowadzenie jakichkolwiek zmian. Jeżeli wszystkie dane się zgadzają, wówczas zgłoszenie należy opieczętować elektronicznym podpisem kwalifikowanym bądź podpisem Profilem Zaufanym. Zanim wnioski zostaną wysłane do odpowiednich urzędów, przedsiębiorca musi jeszcze uregulować opłaty w wysokości 250 zł za wpis do Krajowego Rejestru Sądowego oraz 100 zł za ogłoszenie pierwszego wpisu w Monitorze Sądowym i Gospodarczym.
Teraz następuje przesłanie wniosków do właściwego pod względem terytorialnym sądu. Dokument ten zostanie rozpatrzony w przeciągu jednej doby o ile prześlemy go w dzień roboczy.
Należy zdać sobie sprawę, że pełne zakładanie spółki na odległość nie jest możliwe. Po dopełnieniu powyższych obowiązków przedsiębiorca musi udać się do sądu rejestrowego w celu złożenia oświadczenia, że wkłady na pokrycie kapitału zakładowego zostały wniesione, wiąże się to z opłatą sądową w wysokości 40 złotych. Następnie założyciele muszą płacić podatek od czynności cywilnoprawnych w Urzędzie Skarbowym. Wynosi on 0,5% wartości kapitału zakładowego pomniejszonego o koszty związane z wpisem do KRS oraz ogłoszeniem w Monitorze Sądowym i Gospodarczym.
To także nie wszystko. Jeśli przedsiębiorca zamierza odprowadzać składki na ubezpieczenia społeczne wówczas w Urzędzie Skarbowym musi złożyć zgłoszenie NIP-8. Ma na to 21 dni od uzyskania wpisu do Krajowego Rejestru Sądowego. Podatnicy VAT wniosek o swoje zarejestrowanie w rejestrze muszą zgłosić natomiast do 7. dni przed rozpoczęciem dostarczania towarów bądź świadczenia usług.
Jeszcze do niedawna dostęp do platformy rejestracyjnej mieli wyłącznie Polacy. E-rejestracja wymagała bowiem wprowadzenia numeru PESEL, którym dysponują wyłącznie pełnoprawni obywatele naszego kraju. Aktualnie prawo do zdalnej rejestracji mają również cudzoziemcy.
Nadesłał:
Konsultant_Finansowy
|
Komentarze (0)