Technologie » Komputery
Zaufanie w epoce rozwoju wirtualnej gospodarki
Zobacz więcej zdjęć » |
Aplikacje są bramą, za którą kryją się kluczowe informacje, więc pilnowanie danych użytkownika stało się ważniejsze niż kiedykolwiek wcześniej. Zmienia się podejście do cyberbezpieczeństwa, a stawką jest reputacja firmy. Dlatego wiele osób musi sobie zadać pytanie: czy klienci ufają, że chronisz ich dane oraz czy w przyszłości nadal tak będzie?
Zamów artykuły sponsorowane na serwisie CentrumPR.pl w kilka minut, poprzez platformę Link Buildingu np.:
Dane są nowym cennym zasobem
Pojedyncze włamanie hakerów może uderzyć w reputację firmy i spowodować poważny spadek jej wpływów. W ostatnim czasie ataki na dużą skalę dotknęły różnej wielkości firmy zajmujące się handlem, bankowością, produkcją, mediami oraz działające w wielu innych branżach. Firmy nie mogą dłużej polegać na tradycyjnej infrastrukturze IT, ponieważ technologia idzie naprzód, a hakerzy obnażają słabości systemu za pomocą wyszukanych technik, takich jak malware czy szyfrowanie. Firmy muszą przemyśleć swoje strategie bezpieczeństwa i planować w dłuższej perspektywie, by klienci pozostali im wierni.
Choć innowacyjne technologie, takie jak internet rzeczy (IoT), rozwijają się niezwykle szybko, wycieki danych z niewłaściwie chronionych urządzeń czy sieci mogą szybko podważyć zaufanie klientów, a jego odzyskanie może być bardzo kosztowne. Niedawno ośrodek Opinium przeprowadził badania na grupie sześciu tysięcy użytkowników z Wielkiej Brytanii, Niemiec i Francji. Z raportu wynika, że dwie na pięć osób w Wielkiej Brytanii nie kupiłoby inteligentnej technologii do swoich domów ze względu na obawy przed hakerami. W ramach ankiety przebadano Brytyjczyków, którzy wyrazili obawę przed aplikacjami zbierającymi dane na ich temat oraz platformami, które są obecnie atakowane przez hakerów. Prawie połowa z nich najbardziej obawia się zbierania danych przez największe portale społecznościowe. Jednocześnie 58 proc. wierzy, że hakerzy będą wykorzystywać aplikacje, by uzyskać informacje na temat użytkowników.
Czytaj całość artykułu tutaj:
Nadesłał:
openmediagroup
|
Komentarze (0)