Motoryzacja » Transport
Zimówki do każdej ciężarówki
Zobacz więcej zdjęć » |
Obowiązek stosowania opon zimowych może być uzależniony od warunków pogodowych, sygnalizacji albo mieć charakter sezonowy, ale zawsze priorytetem jest zapewnienie maksymalnego bezpieczeństwa na drogach. Od niedawna nowe regulacje w tym zakresie zaczęły obowiązywać w Niemczech. Continental już teraz w pełni spełnia wymagania określone w przepisach obowiązujących po zachodniej granicy Polski, oferując nowoczesne opony zimowe do pojazdów użytkowych na każdą oś pojazdu.
Zamów artykuły sponsorowane na serwisie CentrumPR.pl w kilka minut, poprzez platformę Link Buildingu np.:
Przeczytaj również
Continental rekomenduje montaż opon zimowych na wszystkich osiach pojazdów, ponieważ pozwala to skrócić drogę hamowania na śniegu nawet o 10 metrów. Oferta Continental do pojazdów użytkowych obejmuje opony zimowe, które nie tylko wyróżniają się wysokim poziomem trakcji nawet na mokrej i zaśnieżonej lub oblodzonej nawierzchni, ale także znacznie przewyższają założenia homologacji M+S i spełniają wszystkie normy płatka śniegu na tle gór (3PMSF).
Zmiany dotyczące opon zimowych w Niemczech
Zalecenie, aby w opony zimowe wyposażyć wszystkie osie ciężarówki, jest także zgodne z regulacjami, które mają obowiązywać w Niemczech. Niemiecki związek transportowy DSLV poinformował, że najpóźniej do 1 lipca 2020 roku obowiązek posiadania opon zimowych w okresie zimowym będzie dotyczył nie tylko kół na osiach napędowych, ale także przednich kół sterujących w pojazdach ciężarowych. W przypadku ogumienia wyprodukowanego do 31 grudnia 2017 roku wystarczą opony oznaczone homologacją M+S, ale zasada ta będzie aktualna do końca września 2024 roku. Od 1 października 2024 roku natomiast, jako opony zimowe uznawane będą wyłącznie opony oznaczone symbolem 3PMSF, czyli trzech szczytów górskich i śnieżynki. Kierowcy, którzy będą poruszać się po niemieckich autostradach w okresie zimowym bez zamontowanego właściwego ogumienia, będą musieli liczyć się z mandatem w wysokości 60 euro. W przypadku właściciela pojazdu, który zezwolił na jazdę z nieodpowiednimi oponami lub zlecił wykonanie trasy, będzie musiał zapłacić dodatkowo 75 euro grzywny.
Zimówki Continental dla ciężarówek
W gamie opon zimowych Continental Scandinavia znajdziemy ogumienie do samochodów ciężarowych używanych zarówno w ruchu dystrybucyjnym (rozmiary 17,5 i 19,5 cala), jak
i w transporcie dalekobieżnym (rozmiar 22,5 cala). Opona HDW 2 Scandinavia zapewnia optymalną przyczepność oraz możliwie najlepszą trakcję przy zróżnicowanych warunkach atmosferycznych. Specjalna geometria bieżnika z licznymi poprzecznie postrzępionymi lamelami zapewnia najwyższą krawędź natarcia do powierzchni drogi. Rzeźba bieżnika opony została zoptymalizowana pod kątem współpracy z retarderem.
Model HTW 2 Scandinavia dzięki specjalnym mieszankom gumowym oferuje bezpieczny poziom trakcji na mokrej nawierzchni, śniegu i lodzie, dzięki poprawiającym przyczepność krawędziom i lamelkom. Ponadto opona zapewnia wysokie przebiegi na suchych nawierzchniach dzięki harmonijnemu połączeniu profilu opony, mieszanki gumowej i rzeźby bieżnika.
Dwufazowa budowa bieżnika opony HSW 2 Scandinavia po starciu bieżnika zimowego pozostaje oponą na oś kierującą z mniejszą liczbą lamelek i doskonałymi własnościami dotyczącymi zużycia paliwa. Mieszanka tej opony zapewnia optymalny poziom przyczepności.
Ofertę dopełniają opona naczepowa HTW 2 SCANDINAVIA w rozmiarze 445/45 R19.5 oraz specjalna opona zimowa do naczep klasy megaliner, reprezentujących ważny segment transportu ładunków wielkogabarytowych i ciężkich.
Odpowiednio dobrane opony zapewniają wysoki poziom bezpieczeństwa podczas prowadzenia samochodu ciężarowego, nawet z dużym załadunkiem. Wszystkie opony Continental charakteryzują się optymalną sterownością i utrzymywaniem kierunku jazdy w przypadku osi przedniej, najlepszą trakcją i skutecznością hamowania na osi napędowej, a także znacznie lepszą przyczepnością podczas jazdy w zakrętach czy hamowania w przypadku osi naczepowej.