Społeczeństwo » Szkolnictwo i nauka
Znajdź najlepszego pracodawcę. Zatrudnij się sam! W Olsztynie rusza pociąg do przedsiębiorczości
Zobacz więcej zdjęć » |
Ideą programu jest pomoc młodym ludziom, dopiero zdobywającym wiedzę i doświadczenia, w poznaniu własnych możliwości, jak również w uzyskaniu solidnych podstaw do rozpoczęcia działalności w biznesie. Istota Programu wyraża się w haśle „Przyszłość w Twoich rękach".
Zamów artykuły sponsorowane na serwisie CentrumPR.pl w kilka minut, poprzez platformę Link Buildingu np.:
Hasło „Przyszłość w twoich rękach" jest wyrazem nowoczesnego, otwartego myślenia o społeczeństwie obywatelskim - aktywnym, odpowiedzialnym, pełnym inicjatyw i pozytywnej energii. Wyraża potrzebę podmiotowości i osiągnięć dostrzegalnych w mikroskali konkretnego młodego przedsiębiorcy, istotnych jednak także w szerszym spojrzeniu. Mikroprzedsiębiorczość oraz aktywność gospodarcza młodego pokolenia dostarczają bowiem krajowej gospodarce zarówno „świeżej krwi" w postaci inspiracji i zastrzyku energii, jak i wymiernych korzyści we wzroście PKB i powstawaniu nowych miejsc pracy.
Program Wspierania Przedsiębiorczości Studentów skierowany jest do ludzi młodych, otwartych na świat, wykazujących odwagę, by podejmować ryzyko i samodzielnie kształtować swą przyszłość zawodową. Prócz edukacyjnego wsparcia aktywności gospodarczej studentów, celem programu jest promowanie mikroprzedsiębiorczości, czyli działalności gospodarczej prowadzonej przez małe, najczęściej jednoosobowe firmy. W polskich realiach potencjał tego sektora, generującego istotną część dochodów w wielu rejonach Europy i w USA, nadal pozostaje niewykorzystany.
Stacja Olsztyn
Poprzednie odsłony Programu - w maju 2009 roku na Uniwersytecie Ekonomicznym
w Poznaniu oraz na przełomie listopada i grudnia na Uniwersytecie Rzeszowskim - cieszyły się dużym zainteresowaniem wśród wiążących swoją przyszłość z przedsiębiorczością studentów.
Najbliższe spotkania w ramach PWPS odbędą się na Uniwersytecie Warmińsko-Mazurskim. Patronat nad nimi objął Prodziekan Wydziału Ds. Studiów Stacjonarnych, dr Zbigniew Nasalski.
Patronat medialny nad programem sprawuje Gazeta Studencka oraz portal Dla Studenta. Współorganizatorem olsztyńskiej edycji Programu jest Studenckie Koło Naukowe Zarządzania Zasobami Ludzkimi Creative.
Część szkoleniowa PWPS rozpocznie się 4 marca wykładem pt. „Mikroprzedsiębiorczość jako pomysł na start" poprowadzonym przez panią Edytę Kurek, Przewodniczącą Zarządu PSSB i Dyrektora Generalnego Herbalife Polska Sp. z o.o. Tego samego dnia odbędą się również warsztaty umiejętności „Kim będę, gdy skończę studia? Moje cele zawodowe", które zostaną poprowadzone przez trenerkę, panią Beatę Kalinowską.
10 marca odbędzie się panel dyskusyjny pod tytułem „Mikroprzedsiębiorczość - wolny wybór czy konieczność?", stwarzający sposobność do wymiany poglądów na tematy dotyczące przedsiębiorczości pomiędzy doświadczonymi ludźmi biznesu a początkującymi przedsiębiorcami. W panelu wystąpią: dr Jacek Męcina (doradca zarządu PKPP Lewiatan, były wiceminister gospodarki i pracy), Jacek Maj (współwłaściciel Pracowni Projektowej S.C. Agata Szczepańska-Maj, Jacek Maj) oraz dr Sylwia Stachowska, adiunkt w Katedrze Organizacji i Zarządzania Uniwersytetu Warmińsko-Mazurskiego, która będzie moderowała spotkanie.
Zarówno część szkoleniowa, jak i panel dyskusyjny odbędą się w Auli Wydziału Nauk Ekonomicznych, Katedra Metod Ilościowych, Uniwersytet Warmińsko-Mazurski, ul. M. Oczapowskiego 4. Wykład i szkolenie 4 marca rozpoczynają się o godz. 13:00, natomiast debata 10 marca rozpoczyna się o godz. 11:00.
Więcej informacji o programie na stronie http://www.pssb.pl/pwps/
Polskie Stowarzyszenie Sprzedaży Bezpośredniej jest członkiem Europejskiej Federacji Stowarzyszeń Sprzedaży Bezpośredniej (FEDSA) grupującej krajowe stowarzyszenia z 26 państw europejskich oraz Światowej Federacji Stowarzyszeń Sprzedaży Bezpośredniej (WFDSA), w której jest ponad 50 stowarzyszeń krajowych. Należy także do Polskiej Konfederacji Pracodawców Prywatnych „Lewiatan". Główne cele PSSB to m. in.: promocja i stały rozwój tego kanału dystrybucji, podnoszenie poziomu wiedzy społeczeństwa o sprzedaży bezpośredniej, wyjaśnianie jej ekonomicznego znaczenia i zalet dla klientów oraz upowszechnianie i stałe monitorowanie przestrzegania zasad „Kodeksu sprzedaży bezpośredniej". Stowarzyszenie współpracuje z kilkoma wyższymi uczelniami ekonomicznymi w kraju oraz organizuje coroczny konkurs dla studentów na najlepszą pracę licencjacką i magisterską o sprzedaży bezpośredniej.
Studenckie Koło Naukowe Zarządzania Zasobami Ludzkimi Creative powstało przy Katedrze Organizacji i Zarządzania na Wydziale Nauk Ekonomicznych Uniwersytetu Warmińsko-Mazurskiego z inicjatywy trzech osób: Krzysztofa Murzyna, Błażeja Dębowskiego i Moniki Kosińskiej. Opiekunem naukowym koła jest dr Sylwia Stachowska. Koło rozpoczęło swoją działalność 28 stycznia 2009 roku, szybko zyskując zainteresowanie wśród studentów. SKN ZZL Creative należy do Platformy Young Crew, która zrzesza organizacje skupione wokół tematyki zarządzania.
Nadesłał:
m&cc
|
Komentarze (0)