Społeczeństwo » Szkolnictwo i nauka
Znajdź najlepszego pracodawcę
Zobacz więcej zdjęć » |
Ideą programu jest pomoc młodym ludziom, dopiero zdobywającym wiedzę i doświadczenia, w poznaniu własnych możliwości, jak również w uzyskaniu solidnych podstaw do rozpoczęcia działalności w biznesie. Istota Programu wyraża się w haśle „Przyszłość w Twoich rękach".
Zamów artykuły sponsorowane na serwisie CentrumPR.pl w kilka minut, poprzez platformę Link Buildingu np.:
Hasło „Przyszłość w twoich rękach" jest wyrazem nowoczesnego, otwartego myślenia o społeczeństwie obywatelskim - aktywnym, odpowiedzialnym, pełnym inicjatyw i pozytywnej energii. Wyraża potrzebę podmiotowości i osiągnięć dostrzegalnych w mikroskali konkretnego młodego przedsiębiorcy, istotnych jednak także w szerszym spojrzeniu. Mikroprzedsiębiorczość oraz aktywność gospodarcza młodego pokolenia dostarczają bowiem krajowej gospodarce zarówno „świeżej krwi" w postaci inspiracji i zastrzyku energii, jak i wymiernych korzyści we wzroście PKB i powstawaniu nowych miejsc pracy.
Program Wspierania Przedsiębiorczości Studentów skierowany jest do ludzi młodych, otwartych na świat, wykazujących odwagę, by podejmować ryzyko i samodzielnie kształtować swą przyszłość zawodową. Prócz edukacyjnego wsparcia aktywności gospodarczej studentów, celem programu jest promowanie mikroprzedsiębiorczości, czyli działalności gospodarczej prowadzonej przez małe, najczęściej jednoosobowe firmy. W polskich realiach potencjał tego sektora, generującego istotną część dochodów w wielu rejonach Europy i w USA, nadal pozostaje niewykorzystany.
Stacja Białystok
Poprzednie odsłony Programu - w maju 2009 r. na Uniwersytecie Ekonomicznym w Poznaniu, na przełomie listopada i grudnia 2009 r. na Uniwersytecie Rzeszowskim oraz na początku marca 2010 r. na Uniwersytecie Warmińsko-Mazurskim w Olsztynie - cieszyły się dużym zainteresowaniem wśród wiążących swoją przyszłość z przedsiębiorczością studentów.
Najbliższe spotkania w ramach PWPS odbędą się na Uniwersytecie w Białymstoku. Patronat nad nimi objął Dziekan Wydziału Ekonomii i Zarządzania, prof. dr hab. Robert Władysław Ciborowski.
Patronat medialny nad programem sprawuje Gazeta Studencka oraz portal Dla Studenta. Współorganizatorem białostockiej edycji Programu jest Studenckie Koło Menedżerów Wydziału Ekonomii i Zarządzania Uniwersytetu w Białymstoku, Stowarzyszenie Kuźnia Talentów Uniwersytetu w Białymstoku oraz Samorząd Studencki Wydziału Ekonomii i Zarządzania Uniwersytetu w Białymstoku.
Część szkoleniowa PWPS rozpocznie się 22 kwietnia wykładem „Mikroprzedsiębiorczość jako pomysł na start", które poprowadzi dr Maciej Waszczyk - Wiceprezes Zarządu, Dyrektor Marketingu i Sprzedaży Firmy DLF. Tego samego dnia odbędą się również warsztaty umiejętności „Indywidualność i charyzma przedsiębiorcy", które będą prowadzone przez trenerkę - panią Monikę Zalewską.
28 kwietnia odbędzie się panel dyskusyjny pt. „Jakiego kapitału najbardziej dzisiaj w Polsce brakuje?", stwarzający sposobność do wymiany poglądów na tematy dotyczące przedsiębiorczości pomiędzy doświadczonymi ludźmi biznesu a początkującymi przedsiębiorcami. W panelu wezmą udział:
- Profesor Janusz Czapiński (Prorektor Wyższej Szkoły Finansów i Zarządzania
- w Warszawie),
- Mirosław Luboń (Dyrektor Generalny Polskiego Stowarzyszenia Sprzedaży Bezpośredniej),
- dr inż. Wojciech Winogrodzki (Prezes Podlaskiego Związku Pracodawców i Prezes Zarządu T-matic Grupa Computer Plus Sp. z o.o.),
- Zbigniew Gołąbiewski - współwłaściciel PROMOTECH Sp. z o.o.,
- Paweł Panasewicz i Marek Zubrycki - właściciele PM Group Sp. J.,
- Piotr Kaczyński (przedstawiciel Stowarzyszenia Kuźnia Talentów, Wiceprzewodniczący SKN „Europrojekt"), który będzie moderował spotkanie.
Zarówno część szkoleniowa, jak i panel dyskusyjny odbędą się w sali nr 301 Wydziału Ekonomii i Zarządzania Uniwersytetu w Białymstoku, przy ulicy Warszawskiej 63.
Wykład oraz szkolenie (22 kwietnia) rozpoczną się o godz. 11:30, natomiast debata (28 kwietnia) o godz. 15:00.
Więcej informacji o programie na stronie http://www.pssb.pl/pwps/
Polskie Stowarzyszenie Sprzedaży Bezpośredniej jest członkiem Europejskiej Federacji Stowarzyszeń Sprzedaży Bezpośredniej (FEDSA) grupującej krajowe stowarzyszenia z 26 państw europejskich oraz Światowej Federacji Stowarzyszeń Sprzedaży Bezpośredniej (WFDSA), w której jest ponad 50 stowarzyszeń krajowych. Należy także do Polskiej Konfederacji Pracodawców Prywatnych „Lewiatan". Główne cele PSSB to m. in.: promocja i stały rozwój tego kanału dystrybucji, podnoszenie poziomu wiedzy społeczeństwa o sprzedaży bezpośredniej, wyjaśnianie jej ekonomicznego znaczenia i zalet dla klientów oraz upowszechnianie i stałe monitorowanie przestrzegania zasad „Kodeksu sprzedaży bezpośredniej". Stowarzyszenie współpracuje z kilkoma wyższymi uczelniami ekonomicznymi w kraju oraz organizuje coroczny konkurs dla studentów na najlepszą pracę licencjacką i magisterską na temat sprzedaży bezpośredniej.
Stowarzyszenie Kuźnia Talentów jest organizacją działającą przy Wydziale Ekonomii i Zarządzania Uniwersytetu w Białymstoku od 2006 roku. Skupia ludzi aktywnych, którzy przez swoją pracę i zaangażowanie kreują, promują i rozwijają wśród ludzi młodych postawy przedsiębiorcze oraz kształtują umiejętności, które ułatwiają dużo sprawniej wejść na rynek pracy. Ponadto, członkowie Stowarzyszenia mają niepowtarzalną możliwość rozwijania i szlifowania swoich talentów, gdyż realizowane projekty są wszechstronne i nie ogranicza je żadna dziedzina, tak by każdy mógł z jednej strony spełnić swe aspiracje edukacyjne, społeczne, kulturalne, a z drugiej - by mogli skorzystać z tego inni.
Studenckie Koło Menedżerów (SKM) jest najprężniej działającym kołem naukowym na Wydziale Ekonomii i Zarządzania Uniwersytetu w Białymstoku. Tworzą je studenci żądni wiedzy, ciekawych doświadczeń, o nietuzinkowym myśleniu i wierzący we własny sukces. Przed każdym z nich Koło stawia możliwość rozwoju zarówno osobistego, jak i zawodowego oraz spełniania się w różnorodnych działaniach. W ten sposób powstają liczne projekty, z których jesteśmy dumni.
Rokrocznie organizowane są konferencje, seminaria naukowe, debaty, badania naukowe, warsztaty, szkolenia i wiele innych. Wszystko to dzięki ogromnemu zaangażowaniu byłych i obecnych członków, ale również tradycji, tworzącej się nieprzerwanie od 1999 roku, czyli daty utworzenia Koła.
Obecnie prace Studenckiego Koła Menedżerów realizowane są w ramach czterech sekcji, tzn. Sekcji Marketingu, Badań i Analiz, Przedsiębiorczości i Zarządzania Zasobami Ludzkimi. Od początku działalności wspierają nas pracownicy naukowi Wydziału Ekonomii i Zarządzania UwB, na czele z opiekunem Koła prof. dr hab. Jerzym Borowskim. SKM współpracuje również z wieloma firmami rynku lokalnego i krajowego.
Nadesłał:
m&cc
|
Komentarze (0)