Społeczeństwo » Społeczeństwo
Znani i lubiani w kampanii "Bicie jest głupie"
Bicie jest głupie, haniebne, nikczemne - taki przekaz niesie kampania zorganizowana przez Porozumienie „Dzieci Pod Ochroną" wraz z Rzecznikiem Praw Dziecka. Według badań przeprowadzonych przez MillwardBrown SMG/KRC na zlecenie Porozumienia, aż 70% Polaków daje klapsy swoim dzieciom.
Zamów artykuły sponsorowane na serwisie CentrumPR.pl w kilka minut, poprzez platformę Link Buildingu np.:
Tymczasem, jak potwierdzają specjaliści, bicie nie wychowuje, ale przede wszystkim szkodzi. Bicie to przemoc. Nie uczy mądrych zachowań i samokontroli. Może prowadzić do katastrofalnych w skutkach zdarzeń, np. uszkodzeń ciała dziecka. Zawsze pozostawia rany emocjonalne.
„Rodzice muszą wiedzieć, że jest wiele sposobów wychowania dziecka, a najmniej odpowiednim jest bicie. Musimy promować model dobrych zachowań w stosunku do dziecka." - mówi Marek Michalak, Rzecznik Praw Dziecka.
Kampania spotyka się z dużym uznaniem i wdzięcznością rodziców. Do Porozumienia nadsyłane są mailowo podziękowania, że kampania „nie tylko krytykuje bicie jako metodę wychowawczą, ale również wskazuje właściwe metody postępowania". Co zatem zamiast bicia? Czasem wystarczy chwilowe odwrócenie uwagi dziecka, zawsze pomaga rozmowa. Na stronie internetowej kampanii rodzice znajdą porady, jak postępować i czym zastąpić klapsa.
W ramach kampanii agencja McCann Erickson przygotowała pro bono dwa spoty telewizyjne: „Ulica" i „Waza" w reżyserii Xawerego Żuławskiego oraz klipy z udziałem celebrytów, przeznaczone do emisji w Internecie, wyreżyserowane przez Mateusza Polita. W pierwszej odsłonie kampanii wystąpili: Dorota Wellman, Maciej Orłoś, Maja Ostaszewska, Rafał Bryndal, Monika Olejnik, Paulina Smaszcz-Kurzajewska, Maciej Kurzajewski, prof. Jerzy Bralczyk oraz Marcin Bosak. Spoty można obejrzeć na stronie internetowej kampanii www.biciejestglupie.pl .
Kampanię „Bicie jest głupie" zorganizowało Porozumienie „Dzieci Pod Ochroną", w skład którego wchodzą Fundacja Kidprotect.pl, Komitet Ochrony Praw Dziecka oraz Fundacja „ABCXXI - Cała Polska czyta dzieciom" we współpracy z Rzecznikiem Praw Dziecka. Kampanię wsparła Fundacja WARTY i Kredyt Banku „Razem możemy więcej".
Nadesłał:
ap
|
Komentarze (0)