Gospodarka » Przemysł
Zrównoważona logistyka dla zielonej branży – Dachser na spoga + gafa 2014
Zobacz więcej zdjęć » |
Zamów artykuły sponsorowane na serwisie CentrumPR.pl w kilka minut, poprzez platformę Link Buildingu np.:
Dachser od lat specjalizuje się w obsłudze tej zielonej branży, realizując usługę DIY-Logistics na terenie całej Europy.
Podczas tegorocznych targów branży ogrodniczej spoga + gafa w Kolonii, Dachser przygotował dla swoich gości niespodziankę. Zwiedzający będą mogli trafić do stoiska operatora po zielonych śladach stóp, prowadzących od holu głównego aż do stoiska D001 w hali 6.1. Za każdą osobę, która odwiedzi stoisko, firma zasadzi jedno drzewo. W ten sposób Dachser włącza się w akcję sadzenia drzew, prowadzoną przez niemieckie stowarzyszenie branży DIY, budowlanej i ogrodniczej – BHB.
„Jak obliczyć dokładną emisję CO2 przypadającą na jedną przesyłkę i jak ją maksymalnie zminimalizować, obsługując jednocześnie dynamicznie rosnącą branżę DIY? To tylko przykładowe wyzwania stojące obecnie przed operatorami logistycznymi” – mówi Ralf Meistes, kierownik DIY-Logistics w Dachser.
Dachser, który jest wiodącą w Europie firmą logistyczną zajmującą się przesyłkami drobnicowymi, stosuje specjalny program komputerowy służący do obliczania ekologicznego śladu każdej transportowanej przesyłki. Program działa automatycznie, wykorzystując rzeczywiste dane transportowe, takie jak ciężar, typ pojazdu oraz odległość. System ten jest zgodny z europejską normą EN16258 oraz francuskim rozporządzeniem 1336 z 2011 roku, związanymi ze sprawozdawczością dotyczącą emisji CO2. Ponadto, Dachser wdrożył cały szereg rozwiązań na rzecz maksymalnego zmniejszenia wpływu transportu i magazynowania na środowisko.
Więcej informacji na stronie internetowej: http://www.dachser.com/de/en/Ecology_49.htm
Globalne usługi dla branży DIY i ogrodniczej
W ramach swojej w pełni zintegrowanej sieci logistycznej, Dachser odbiera towary od producentów transportem morskim lub lądowym, w zależności od miejsca nadania Następnie, jeżeli tego wymaga klient, konfekcjonuje i składuje towar w swoich magazynach. Kolejny etap przepływu towaru to dostawa w ustalonych dla Dachser oknach czasowych do marketów DIY w Europie (prawie 30.000 punktów). Ostatni element supply pipeline to merchandising w sklepach DIY, który pozwala na skrócenie czasu dostępności produktów na półce nawet o kilka dni. W efekcie wszystkie produkty są dostępne przez cały czas, bez ryzyka wyczerpania zapasów. Dachser zajmuje się również bezpośrednimi dostawami do odbiorców końcowych w przypadku dużych lub ciężkich przesyłek, wspierając tworzenie nowoczesnych struktur sprzedaży wielokanałowej.
Dzięki swojemu doświadczeniu oraz międzynarodowym strukturom logistycznym dla branży DIY, Dachser oferuje swoim klientom także know-how na temat rynku, w tym znajomość wymagań sieci w poszczególnych krajach. Firma dostarcza codziennie 18.000 przesyłek do sklepów na terenie całej Europy. Dzięki możliwości przeprowadzenia kontroli jakości w miejscu wysyłki przez pracowników Dachser, nawet na Dalekim Wschodzie, klienci mogą zlecić kontrolę swoich zamówień. Dywizja Dachser DIY Logistics współpracuje z szeregiem organizacji branżowych, takich jak: BHB, Haus & Garten, stowarzyszeniem branży ogrodniczej IVG, GHIN (Global Home Improvement Network) oraz firmą konsultingową GreenNet, w ramach realizacji strategii win-win pomiędzy dostawcami, a sieciami DIY
O Dachser:
Dachser, rodzinna firma z siedzibą w Kempten w Niemczech, jest jednym z wiodących operatorów logistycznych w Europie.
Dachser oferuje kompleksową logistykę transportu, magazynowania oraz usługi dodane dla klientów w trzech obszarach biznesowych: Dachser European Logistics, Dachser Food Logistics i Dachser Air & Sea Logistics. Kompleksowe i interdyscyplinarne usługi, takie jak logistyka kontraktowa, konsulting oraz rozwiązania branżowe uzupełniają ofertę firmy. Gęsta sieć transportowa w Europie i na świecie wraz ze zintegrowaną technologią informatyczną umożliwiają świadczenie inteligentnych usług logistycznych o zasięgu globalnym.
Z pracownikami w liczbie 25.000 w 471 lokalizacjach na całym świecie, Dachser w 2013 roku osiągnął przychody w wysokości prawie 5 miliardów euro i obsłużył około 70 mln przesyłek.
Więcej informacji: www.dachser.pl
Nadesłał:
katarzyna.prochniak@globalbrand.pl
|
Komentarze (0)