Kultura » Kultura

Żywiec świętuje Międzynarodowy Dzień Języka Ojczystego

Zabawa językiem polskim od lat towarzyszy Żywcowi, a przełamywanie językowych schematów i brawurowe potyczki słowne stały się już znakiem rozpoznawczym marki. Aktywacje Pokaż Język, Lepiej Żywca czy Żywcem dopełnij były nie tylko angażujące, ale także przyczyniły się do utworzenia nowych zwrotów.

Nietuzinkowe znaczenia znanych zwrotów

Zamów artykuły sponsorowane na serwisie CentrumPR.pl w kilka minut, poprzez platformę Link Buildingu np.:

Marka Żywiec od lat zachęca Polaków do wyzwalania słowotwórczej energii, kreatywnego myślenia o języku oraz nadawania wyrazom nowych kontekstów. Hasło z reklamy marki – Prawie robi wielką różnicę na stałe wpisało się w mowę potoczną i zainspirowało Żywca do dalszych gier
z polszczyzną. W przygotowanych przez markę aktywacjach słownych, takich jak Pokaż Język, Lepiej Żywca oraz zakończonej właśnie Żywcem dopełnij, Polacy pokazali, że nie tylko uwielbiają przełamywać lingwistyczne schematy, ale potrafią również wykorzystywać giętkość i plastyczność rodzimej mowy. Wśród zgłoszonych haseł znalazły się prawdziwe perełki, np. Łatwiej utrudnić, trudniej ułatwić czy Doświadczony serc zdobywca na początek stawia Żywca. Część z nich stanowiła natomiast doskonały komentarz do bieżących wydarzeń, np. Lepiej w swetrze się opalać, niźli kryty stadion zalać.

Odkrywanie gatunków literackich

Językowe zabawy marki Żywiec nie tylko zachęcają do uwalniania słownej kreatywności, ale także promują poprawność językową i odkrywają przed Polakami nowe gatunki literackie. To dzięki akcji Lepiej Żywca szerokie grono poznało niezwykle plastyczny gatunek literacki, jakim jest lepiej.
W tym roku marka poszła o krok dalej i stworzyła własną formę – dopełniacz. Najlepsze z nich już wkrótce mają szansę na stałe wejść do mowy potocznej.

Zaangażowanie Polaków

Słowne zabawy marki Żywiec cieszą się olbrzymią popularnością wśród Polaków. W czasie trwania każdej z aktywacji strona internetowa marki przeżywała prawdziwe oblężenie, a internauci wysyłali tysiące haseł dziennie. W akcji Pokaż język zgłoszono ponad 200 tysięcy haseł, podczas akcji Lepiej Żywca ulepiono ponad 700 tysięcy oryginalnych lepiejów, a w zakończonym właśnie konkursie Żywcem dopełnij Polacy zgłosili rekordową liczbę ponad 840 tysięcy dopełniaczy!

Z okazji przypadającego 21 lutego Międzynarodowego Dnia Języka Ojczystego marka Żywiec życzy wszystkim słowotwórczej kreatywności oraz niespożytej energii do rozwiązywania słownych łamigłówek, a także zabawy plastycznością i wieloznacznością polskiej mowy.



Redakcja CentrumPR informuje, że artykuły, fotografie i komentarze publikowane są przez użytkowników "Serwisów skupionych w Grupie Kafito". Publikowane materiały i wypowiedzi są ich własnością i ich prywatnymi opiniami. Redakcja CentrumPR nie ponosi odpowiedzialności za ich treść.

Nadesłał:

joannat

Komentarze (0)


Twój podpis:
System komentarzy dostarcza serwis eGadki.pl
Opublikuj własny artykuł
Opublikuj artykuł z linkami

Kalendarium

Przejdź do kalendarium »

dodaj wydarzenie »

Ostatnio dodane artykuły

dodaj artykuł »