Kultura » Kultura
Żywiec świętuje Międzynarodowy Dzień Języka Ojczystego
Nietuzinkowe znaczenia znanych zwrotów
Zamów artykuły sponsorowane na serwisie CentrumPR.pl w kilka minut, poprzez platformę Link Buildingu np.:
Marka Żywiec od lat zachęca Polaków do wyzwalania słowotwórczej energii, kreatywnego myślenia o języku oraz nadawania wyrazom nowych kontekstów. Hasło z reklamy marki – Prawie robi wielką różnicę na stałe wpisało się w mowę potoczną i zainspirowało Żywca do dalszych gier
z polszczyzną. W przygotowanych przez markę aktywacjach słownych, takich jak Pokaż Język, Lepiej Żywca oraz zakończonej właśnie Żywcem dopełnij, Polacy pokazali, że nie tylko uwielbiają przełamywać lingwistyczne schematy, ale potrafią również wykorzystywać giętkość i plastyczność rodzimej mowy. Wśród zgłoszonych haseł znalazły się prawdziwe perełki, np. Łatwiej utrudnić, trudniej ułatwić czy Doświadczony serc zdobywca na początek stawia Żywca. Część z nich stanowiła natomiast doskonały komentarz do bieżących wydarzeń, np. Lepiej w swetrze się opalać, niźli kryty stadion zalać.
Odkrywanie gatunków literackich
Językowe zabawy marki Żywiec nie tylko zachęcają do uwalniania słownej kreatywności, ale także promują poprawność językową i odkrywają przed Polakami nowe gatunki literackie. To dzięki akcji Lepiej Żywca szerokie grono poznało niezwykle plastyczny gatunek literacki, jakim jest lepiej.
W tym roku marka poszła o krok dalej i stworzyła własną formę – dopełniacz. Najlepsze z nich już wkrótce mają szansę na stałe wejść do mowy potocznej.
Zaangażowanie Polaków
Słowne zabawy marki Żywiec cieszą się olbrzymią popularnością wśród Polaków. W czasie trwania każdej z aktywacji strona internetowa marki przeżywała prawdziwe oblężenie, a internauci wysyłali tysiące haseł dziennie. W akcji Pokaż język zgłoszono ponad 200 tysięcy haseł, podczas akcji Lepiej Żywca ulepiono ponad 700 tysięcy oryginalnych lepiejów, a w zakończonym właśnie konkursie Żywcem dopełnij Polacy zgłosili rekordową liczbę ponad 840 tysięcy dopełniaczy!
Z okazji przypadającego 21 lutego Międzynarodowego Dnia Języka Ojczystego marka Żywiec życzy wszystkim słowotwórczej kreatywności oraz niespożytej energii do rozwiązywania słownych łamigłówek, a także zabawy plastycznością i wieloznacznością polskiej mowy.
Nadesłał:
joannat
|
Komentarze (0)