Kobieta, zdrowie, uroda » Medycyna
10. października - Światowy Dzień Wzroku
Zobacz więcej zdjęć » |
Blisko połowa Polaków (42 proc.), w wieku 16-54 lat potrzebuje korekcji wzroku, z czego
29 proc. jest przekonana, że ma dobry wzrok. Powyższe statystyki, w zestawieniu z danymi Głównego Urzędu Statystycznego (liczba osób mieszkających w miastach), oznaczają, że ponad 5,5 mln osób w Polsce może mieć wadę wzroku. Większość z nich, to osoby w wieku produkcyjnym.
Zamów artykuły sponsorowane na serwisie CentrumPR.pl w kilka minut, poprzez platformę Link Buildingu np.:
Na świecie wady wzroku są już postrzegane jako choroby cywilizacyjne, podobnie jak nadciśnienie czy cukrzyca. Trudno się temu dziwić, skoro żyjemy w coraz bardziej zaawansowanym cyfrowo świecie, w którym na każdym kroku mamy do czynienia
z urządzeniami negatywnie wpływającymi na nasze oczy.
Światowy Dzień Wzroku ustanowiono, aby promować wiedzę na temat wad wzroku oraz, co najważniejsze, profilaktyki. - Profilaktyczne badania wzroku pozwalają na uniknięcie najgroźniejszych problemów, nawet tych związanych z utratą wzroku - mówi dr n. med. Arleta Waszczykowska.
Potwierdzają to dane Światowej Organizacji Zdrowia (WHO), według których profilaktyka
i właściwa terapia mogą zapobiec upośledzeniu wzroku nawet u 80 proc. chorych.1 Brak odpowiedniej korekcji wady wzroku to nie tylko groźba pogłębienia wady, ale także znacznie większa urazowość i ryzyko depresji, a w następstwie, konieczność opieki osób trzecich.
W tym roku kampania, która towarzyszy Światowemu Dniu Wzroku w Polsce, nosi nazwę „Zobacz życie w 100%". Organizuje ją firma Johnson & Johnson Vision Care, producent soczewek kontaktowych marki ACUVUE®. Kampania ma na celu przekonać, dlaczego warto regularnie badać wzrok i edukować Polaków w zakresie dostępnych metod korekcji wad wzroku: okularów i soczewek kontaktowych.
Pierwsze obchody Światowego Dnia Wzroku zorganizowano w Polsce w roku 2006, a patronat nad nimi objął prof. Zbigniew Religa. W kolejnych latach wydarzenie to straciło w Polsce na znaczeniu, ale m.in. dzięki zaangażowaniu takich firm jak Johnson & Johnson Vision Care od trzech lat Światowy Dzień Wzroku jest już obchodzony cyklicznie Firma, jest też jedną z niewielu w Polsce, która przekonuje, dlaczego warto regularnie badać wzrok.
Edukacyjny charakter kampanii to element strategii firmy, która opiera się przede wszystkim na odpowiedzialności za swoje produkty. Szereg publikacji i szkoleń o charakterze edukacyjnym prowadzonych dla specjalistów, a także organizacja Międzynarodowego Sympozjum Naukowego ACUVUE® Eye Health Advisor®, to ogromny wkład w poprawę jakości życia pacjentów.
1.„Dostęp do opieki okulistycznej w Polsce - podejście systemowe" Central and Eastern European Society of Technology Assessment in Health Care (CEESTAHC)
Nadesłał:
iwonamichalowska
|
Komentarze (0)