Motoryzacja » Samochody
10% potencjalnych zabójców
Zamów artykuły sponsorowane na serwisie CentrumPR.pl w kilka minut, poprzez platformę Link Buildingu np.:
Przez cały 2010 r. DSG przeprowadziła ponad milion pomiarów. Celem badań były ekstremalne przekroczenia prędkości przez polskich kierowców.
Do celów badań założono następujące widełki:
· Teren zabudowany badane prędkości 120-160 km/h (60% pomiarów)
· Poza miastem badane prędkości 160-200 km/h (25% pomiarów)
· Autostrady badane prędkości 200-250 km/h (15% pomiarów)
- Byliśmy bardzo zaskoczeni wynikiem badań. Przerażające jest to że aż 10% badanych porusza się w terenie zabudowanym z prędkością powyżej 120 km/h. Dotyczy to zwłaszcza dużych aglomeracji miejskich. Oznacza to że, praktycznie na rogu każdej dużej ulicy w mieście powinien stać policjant z fotoradarem- komentuje Tomasz Waligóra, prezes DSG.
Okazuje się, że im większa dopuszczalna prędkość tym mniejsze przekroczenia. Poza miastem rzadziej łamiemy tak ekstremalnie przepisy (prędkość od 160 do 200 km/h). W założonych widełkach wykryto zaledwie ok. 1% przekroczeń. Na autostradach odsetek ten wyniósł 0,6% (prędkość od 200 do 250 km/h)
- Trudno mówić jednoznacznie o wnioskach z przeprowadzonego badania. Z pewnością nie stosujemy się do przepisów ruchu drogowego, jednak nie zdawaliśmy sobie sprawy ze skali zjawiska zwłaszcza w dużych ośrodkach miejskich. Jasno widać że kampanie społecznościowe typu „włącz myślenie” nie przynoszą zamierzonych skutków. Tacy kierowcy stanowią kolosalne zagrożenie dla pieszych. Przy tych prędkościach w razie zderzenia nie ma szans na przeżycie- podkreśla Marta Olipra, kierownik da. Marketingu i PR. Czy nadrabianie straconego w korkach czasu warte jest czyjegoś życia?
Zdaniem psycholog mgr Dominiki Dąbek-Stawskiej powody takich zachowań można podzielić na 3 grupy: dla przyjemności, z pośpiechu i w wyniku presji. - U większości Polaków szybka jazda wywołuje dużo pozytywnych skojarzeń, stanowiąc źródło adrenaliny, poczucia swobody, wolności, czy nawet relaksu. Powszechne jest przekonanie, że szereg znaków drogowych jest postawionych na wyrost, a skoro tak to przekroczenie prędkości o 10-30 km/h nie jest łamaniem przepisów, a jedynie delikatnym "naginaniem" ich w ramach dostosowywania swojej jazdy do sytuacji na drodze- tłumaczy. Zasada społecznego dowodu słuszności mówi, że jeśli wszyscy coś robią to jest to poprawne. Reguła ta jest szczególnie skuteczna gdy jesteśmy niepewni co robić i szukamy wskazówek lub gdy w określony sposób zachowują się ludzie do nas podobni. Istnieje też całkiem liczna grupa osób, które twierdzą: "akurat ja jestem doświadczonym i uważnym kierowcą, który w razie czego sobie poradzi" lub hołdują różnego rodzaju racjonalizacjom np. muszę przyspieszyć, żeby nie popaść w monotonię i zachować czujność."
- Ci, którzy się spieszą uważają się za moralnie usprawiedliwionych. Jeśli ktoś jedzie zgodnie z przepisami, ale non stop jest wyprzedzany przez niecierpliwych kierowców, zazwyczaj poddaje się presji. Z pewnością dopóki nie zwiększy się liczba autostrad, a stan dróg będzie pozostawiał wiele do życzenia, kwestia przekraczania prędkości będzie budziła wiele emocji- podkreśla psycholog.
…………………………………………………………………………………………………………………………..
INFORMACJE O FIRMIE:
Firma powstała w 2003 r. Jest producentem oraz dostawcą zaawansowanych technologicznie rozwiązań bazujących na technologii GPS, GSM oraz infrastrukturze sieci komórkowych. Spółka specjalizuje się również w usługach informatycznych, dostarczając dedykowane, inteligentne aplikacje wykorzystujące lokalizacje, monitoring, GPS do zwiększania efektywności i upraszczania przebiegów procesów logistycznych w przedsiębiorstwach (oszczędzanie paliwa, lokalizacja aut, zarządzanie flotą, ochrona pojazdów, komunikacja z naczepą, transfer danych w roamingu, SMS Sender, lokalizacja osób). Rozwiązania Data System Group łączone są z wewnętrznymi systemami klienta, tworząc zintegrowane systemy logistyczne. Klientami poznańskiej firmy są m.in. Orlen Transport, PKP Cargo, PGF czy Polski Koncern Mięsny Duda.
Komentarze (0)