Firma » Biznes
200 Firm Członkowskich!
Założona w marcu 2008 roku w Warszawie przez grupę 22 firm, PPCC jest niezależną organizacją non-profit, której głównym celem jest służenie interesom firm członkowskich krzewiąc i dynamizując stosunki gospodarcze, biznesowe i kulturowe między Polską i Portugalią poprzez dostęp do najistotniejszych informacji, know-how, usług oraz eventów, oraz prowadzenie dialogu z instytucjami państwowymi i prywatnymi w obu krajach.
Zamów artykuły sponsorowane na serwisie CentrumPR.pl w kilka minut, poprzez platformę Link Buildingu np.:
W ciągu ostatnich czterech lat, PPCC stale rozwijała swoją działalność a osiągnięcie liczby 200 firm członkowskich w grudniu 2012 jest uznaniem dla aktywnej roli Izby w promowaniu bilateralnych stosunków między obydwoma krajami.
PPCC jest szóstą co do wielkości Międzynarodową Izbą Gospodarczą aktywną w Polsce oraz jedną z największych Portugalskich Bilateralnych Izb Gospodarczych na świecie.
„Osiągnięcie liczby 200 firm członkowskich to wielki sukces i kolejny kamień milowy w rozwoju PPCC. Osiągnięcie masy krytycznej jest niezmiernie istotne aby nadal rozwijać naszą działalność oraz konsolidować naszą instytucję w regionie jako jedną z najbardziej dynamicznych Izb Gospodarczych w Polsce. Przynosi nam ogromną satysfakcję fakt, iż firmy zrzeszone w PPCC są niezwykle otwarte, zaangażowane oraz zmotywowane do wspierania i zacieśniania stosunków biznesowych pomiędzy Portugalią i Polską" - powiedział Pedro Pereira da Silva, Prezes PPCC.
Polska jest najważniejszych rynkiem w Europie Środkowo-Wschodniej dla Portugalskich Bezpośrednich Inwestycji Zagranicznych (BIZ). Od 2005 roku łączna wartość tych inwestycji osiągnęła sumę 1,4 miliarda euro. Wielu portugalskim firmom udało się skonsolidować swoją pozycję na polskim rynku w różnych sektorach, między innymi w handlu i dystrybucji, bankowości, sektorze energii odnawialnej, budownictwie, rynku nieruchomości, przemyśle oraz usługach. Pomimo kryzysu finansowego, poziom inwestycji napływających z Portugalii do Polski nie spadł, głównie dzięki dobrej kondycji polskiej gospodarki oraz strategicznemu znaczeniu, jakie Polska stanowi dla portugalskich firm planujących internacjonalizację swoich operacji.
Poszerzenie katalogu firm członkowskich, pochodzących z różnych regionów w Polsce i Portugalii, pozwala Izbie Gospodarczej na jeszcze więcej optymizmu w planowaniu działalności na 2013 rok. PPCC skupi się na wdrożeniu i rozwoju regionalnego planu działania. Obecnie PPCC posiada przedstawicieli regionalnych w Krakowie, Łodzi, Poznaniu, Lublinie, Wrocławiu, Lizbonie oraz Porto. Przedstawicielstwa Regionalne z pewnością zwiększą świadomość na temat PPCC na poziomie lokalnym, a także będą aktywnie wspierać nowe inwestycje i przedsięwzięcia w regionach.
Jednym z flagowych eventów PPCC jest Tydzień Portugalski „Flavours of Portugal", organizowany co roku w Warszawie. W 2013 roku PPCC planuje otworzyć event dla szerszej liczby uczestników osiągając łączną liczbę kilku tysięcy gości w ciągu siedmiu dni w celu jeszcze bardziej efektywnej promocji marki „Portugalia" pomiędzy przedsiębiorcami oraz ogólnej publiczności z Polski.
„W ciągu ostatnich czterech lat Polsko - Portugalskiej Izbie Gospodarczej udało się nawiązać oraz stale wzmacniać silną relację pomiędzy firmami z Polski i Portugalii. Czujemy, że udało się nam zbudować silną markę, która stała się punktem odniesienia dla portugalskich firm obecnych na polskim rynku bądź planujących tu inwestycje i vice-versa. Jesteśmy bardzo dumni z naszych osiągnięć i z niecierpliwością oczekujemy na nowe wyzwania w przyszłości" - dodał Tiago Costa, General Manager PPCC.
Nadesłał:
iwonamichalowska
|
Komentarze (0)