Technologie » Komputery
24% internautów miało styczność z fałszywym oprogramowaniem antywirusowym
Zobacz więcej zdjęć » |
Do takiego wniosku doszli analitycy Harris Interactive na podstawie wyników badania przeprowadzonego na zlecenie Kaspersky Lab w okresie luty-marzec 2010 r. wśród 9 000 użytkowników ze Stanów Zjednoczonych, Rosji, Wielkiej Brytanii, Francji, Niemiec, Włoch oraz Hiszpanii.
Zamów artykuły sponsorowane na serwisie CentrumPR.pl w kilka minut, poprzez platformę Link Buildingu np.:
Przeczytaj również
- Luka w portalu społecznościowym Instagram wykorzystana przez cyberprzestępców
- Badanie Kaspersky Lab: ludzie są skłonni pozbyć się swoich zdjęć i innych danych za niedużą kwotę
- Technologia kontroli aplikacji firmy Kaspersky Lab wygrywa w testach AV-TEST
- Liczba roku: Każdego dnia Kaspersky Lab wykrywa 315 000 nowych szkodliwych plików
24% respondentów otrzymało irytujące oferty zainstalowania fałszywego oprogramowania antywirusowego w celu „zabezpieczenia” ich komputera. Odsyłacz do takich fałszywych programów zwykle znajduje się w okienku wyskakującym, wraz z fałszywym ostrzeżeniem o infekcji komputera. Aby uniknąć nieprzyjemnych niespodzianek i nie dać się nabrać na takie cyberoszustwo, najlepiej instalować oprogramowanie od zaufanego producenta – np. jeden z produktów antywirusowych firmy Kaspersky Lab. Przy odpowiednim zabezpieczeniu komputera szkodliwe antywirusy nie stanowią żadnego zagrożenia.
Poczta e-mail stanowi kolejne powszechne źródło zagrożeń – prawie jedna trzecia użytkowników (31%) skarży się na otrzymywanie licznych wiadomości spamowych. Nie jest to żadną niespodzianką: według statystyk Kaspersky Lab z maja 2012 r. (http://www.viruslist.pl/news.html?newsid=711) niechciana korespondencja stanowiła niemal 74% globalnego ruchu e-mail.
Wiadomości e-mail, które pochodzą rzekomo z banku czy od administratora strony, a ich celem jest uzyskanie loginów, haseł oraz innych danych osobistych, zostały otrzymane przez 23% uczestników badania Harris Interactive. E-maile z podejrzanymi załącznikami lub odsyłaczami (oraz podobne wiadomości na portalach społecznościowych) trafiły do 27% użytkowników. Problem pogarsza dodatkowo fakt, że według tego samego badania 18% respondentów ma problemy z rozróżnieniem autentycznych wiadomości od spamu. Nie ma wątpliwości, że użytkownicy, którzy regularnie przebywają online, są wystawieni na całą gamę zagrożeń i potrzebują nowoczesnych narzędzi ochrony dla swojego komputera i urządzeń mobilnych.
Pełny raport z badania przeprowadzonego przez Harris Interactive jest dostępny na stronie http://www.kaspersky.com/downloads/pdf/kaspersky_lab_consumer_survey_report_eng_final.pdf.
Informację można wykorzystać dowolnie z zastrzeżeniem podania firmy Kaspersky Lab jako źródła.
Komentarze (0)