Firma » Finanse
38% organizacji finansowych nie potrafi odróżnić ataku od zwykłej aktywności klienta
Zobacz więcej zdjęć » |
Ponad jedna trzecia (38%) organizacji przyznaje, że coraz trudniej jest stwierdzić, czy transakcja jest realizowana przez klienta, czy oszusta.
Zamów artykuły sponsorowane na serwisie CentrumPR.pl w kilka minut, poprzez platformę Link Buildingu np.:
Przeczytaj również
- Luka w portalu społecznościowym Instagram wykorzystana przez cyberprzestępców
- Badanie Kaspersky Lab: ludzie są skłonni pozbyć się swoich zdjęć i innych danych za niedużą kwotę
- Technologia kontroli aplikacji firmy Kaspersky Lab wygrywa w testach AV-TEST
- Liczba roku: Każdego dnia Kaspersky Lab wykrywa 315 000 nowych szkodliwych plików
Gwałtowny wzrost popularności systemów płatności elektronicznych, w połączeniu z nowościami technologicznymi i zmieniającymi się potrzebami biznesowymi, zmusił firmy w ostatnich latach do zwiększania efektywności swoich procesów biznesowych. Wiele przedsiębiorstw zastosowało systemy elektronicznego przepływu służące do interakcji z dostawcami i klientami. Wszelkiego rodzaju e-płatności są obecnie tak rozpowszechnione, że w przypadku firm nie sposób całkowicie uniknąć jakichkolwiek transakcji elektronicznych.
Firmy coraz bardziej zanurzają się w środowisku cyfrowym, dlatego istotną kwestią jest zapewnienie ciągłości działania i zabezpieczenie się przed cyberzagrożeniami. Wraz ze wzrostem liczby transakcji online zwiększa się również poziom oszustw online — 50% organizacji oferujących usługi finansowe uważa, że problem cyberoszustw finansowych nasila się. Nie ma wątpliwości, że instytucje finansowe muszą zrobić wszystko, co w ich mocy, aby chronić swoją działalność i klientów przed cyberprzestępcami.
Badanie pokazało, że 41% firm wdrożyło wewnętrzne rozwiązanie cyberbezpieczeństwa, a 45% liczy, że to zewnętrzne rozwiązanie, zastosowane przez bank, złagodzi ryzyko. Co więcej, 46% firm tylko częściowo zastosowało rozwiązanie do ochrony przed oszustwami finansowymi lub nie korzysta z żadnej technologii tego typu. Spośród organizacji finansowych tylko 57% posiada wyspecjalizowane rozwiązanie zabezpieczające przed oszustwami.
Według wyników badania około połowa organizacji działających w obszarze płatności elektronicznych stosuje niespecjalistyczne rozwiązania, które — jak pokazują statystyki — nie zapewniają niezawodnej ochrony przed oszustwami i wykazują wysoki odsetek fałszywych alarmów. Nieodpowiednie stosowanie systemów bezpieczeństwa może prowadzić do zablokowania transakcji. Ponadto zakłócenia w płatnościach mogą skutkować utratą klientów, a w efekcie — zysków. Dlatego ochrona przed oszustwami ma krytyczne znaczenie dla każdej firmy. Jednak oszustwa nie są jedynym problemem — instytucje finansowe muszą ograniczyć liczbę fałszywych alarmów w swoich systemach, aby móc oferować najlepszą z możliwych obsługę klienta.
„Wobec agresywnej rywalizacji na dzisiejszym rynku usług finansowych oraz znaczących zakłóceń ze strony nietradycyjnych dostawców takich usług, czynnikiem decydującym o długotrwałym sukcesie każdej firmy staje się oparta na zaufaniu relacja pomiędzy klientami a ich instytucjami finansowymi. Współzależność cyfrowych relacji między wszystkimi graczami rynków usług finansowych oznacza również, że jeśli jakakolwiek organizacja w łańcuchu wartości doświadczy problemu w zakresie usług cyfrowych (czy to z powodu oszustwa, włamania, cyberataku itd.), szkody mogą szybko odczuć również inne jednostki. Ponieważ zapotrzebowanie klientów na transakcje online, które i tak jest wysokie, ciągle wzrasta, wszystkie firmy (ich platformy cyfrowe, z którymi mają kontakt klienci, infrastruktura, dane oraz pracownicy) powinny być bezpieczne, przygotowane i oferować klientom wygodę. Dlatego tak istotne jest wykorzystywanie wyspecjalizowanych rozwiązań do ochrony przed oszustwami, które zapewnią klientom możliwie najwygodniejszą i najbezpieczniejszą obsługę” — powiedział Ross Hogan, globalny szef działu zapobiegania oszustwom, Kaspersky Lab.
Eksperci z Kaspersky Lab zalecają, aby banki i serwisy płatnicze wykorzystywały wszechstronne metody ochrony przed oszustwami online w celu zabezpieczenia swoich klientów na kilku poziomach. Takim rozwiązaniem jest platforma Kaspersky Fraud Prevention, która obejmuje instalowane na urządzeniach klienta narzędzia kontroli zagrożeń, jak również komponent serwerowy zlokalizowany w infrastrukturze informacyjnej banku. Rozwiązanie zapewnia wielopoziomową ochronę transakcji bankowych online i mobilnych. Więcej informacji na temat platformy Kaspersky Fraud Prevention znajduje się na stronie https://www.kaspersky.pl/ochrona-dla-korporacji/fraud-prevention.
Informację można wykorzystać dowolnie z zastrzeżeniem podania firmy Kaspersky Lab jako źródła.
Wszystkie informacje prasowe Kaspersky Lab Polska są dostępne na stronie http://www.kaspersky.pl/nowosci.
Komentarze (0)