Dom » Wnętrza

ABC Sprzedawania i Internecie

ABC Sprzedawania i Internecie
Zobacz więcej zdjęć »
Gdy w końcu zdecydujesz się na handel internetowy, czyli e-sprzedaż, e-commerce, to wiedz, że podjąłeś słuszną decyzję. E-rynek rozwija się bardzo dynamicznie, a sama e-sprzedaż jest bardzo ekscytująca, choć wymaga dużego zaangażowania.

Najważniejsze, że wiesz co chcesz sprzedawać i wierzysz w sprzedawane produkty!


Jak sprzedawać przez internet? Rozwiązania są już gotowe

Niezależnie czy masz już własny biznes i chcesz rozszerzyć działalność, czy dopiero zaczynasz i chcesz rozpocząć swoją przygodę z biznesem w internecie, na pewno chcesz na tym zarobić. Po to robi się biznes. A im szybciej, tym lepiej. I tutaj już zaczynają się schody. Jeśli zależy Ci na szybkich pozytywnych wynikach, musisz rozważyć pewne kwestie.

Na początku warto zaznaczyć, że e-biznes nie różni się bardzo od zwykłego „tradycyjnego” biznesu takiego „w realu”. Należy liczyć się z pewnymi kosztami oraz ogromnym nakładem pracy nad planowaniem, projektowaniem i wdrażaniem. Nic, niestety, samo się nie sprzeda. Każdy dobry przedsiębiorca musi najpierw określić swój rynek działania, zorientować się w konkurencji, zastanowić i przemyśleć swoją ofertę.

  • Do kogo ma trafić? Co ją wyróżnia?

  • Co mnie wyróżnia na tle  innych?

  • Jak ustalić cenę?

  • Jak przyciągnąć klientów?

Jeżeli masz już odpowiedzi na powyższe pytania to świat e-handlu stoi przed tobą otworem. Można wręcz powiedzieć, że dosłownie, ponieważ wejście na rynek e- sprzedaży nie otwiera Cię tylko na rynek lokalny, ale na cały świat.

Ale po kolei. Od czegoś trzeba w końcu zacząć.

Co sprzedawać w internecie

Jeżeli nie masz doświadczenia w sprzedaży to proponuję zacząć od wystawienia przedmiotów ze swoich domowych „zapasów”. Przecież każdy z nas ma coś do sprzedania:

- stary rower

- gry komputerowe

- aparat fotograficzny

- itp.

Wystawiać przedmioty możesz na wielu portalach. Tu ważną informacją jest to, że część z nich jest płatna, a druga w jakiejś części darmowa.  Najpopularniejsze to:

Allegro – to duża możliwości sprzedaży, ale i wysokie koszty, ponieważ marże sięgają nawet kilkudziesięciu procent. Pamiętaj, że nie od razu uda się sprzedać towar i czasami trzeba go wystawić wielokrotnie. Duża wygoda, dzięki temu, że jest możliwość bezpośredniej zapłaty na produkty, co jednak łączy się z kosztami.

OLX – w dużej części darmowy. Ludzie najchętniej wystawiają swoje używane przedmioty. Nie ma tu jednak możliwości bezpośredniego lub pośredniego płacenia za towar przez co ryzyko zakupów jest zdecydowanie wyższe niż na Allegro.

Inne portale darmowej sprzedaży internetowej zazwyczaj mają mniej klientów, ale wiele z nich szybko się rozwija. Z nowości na rynku mamy Win2.pl, które zapewnia bezpośrednią płatność za towar i uwierzytelnienie sprzedających. Dzięki temu można w miarę bezpiecznie kupować wystawione tam towary. Win2.pl oferuje także możliwość umieszczania towarów na innych portalach, w tym między innymi na Allegro. To pozwala sprzedającym na jednoczesne zarządzanie swoją sprzedażą na większą skalę.

Jak już się nauczysz sprzedawać, to możesz pomyśleć czy warto zainwestować we własny sklep internetowy.

Platformę do takiego sklepu można kupić lub zbudować w oparciu o dostępne rozwiązania rynkowe. W Europie króluje Prestashop oraz Shopper, jednak w Stanach popularniejsze jest Magento. Wybór należy do Ciebie. Jednak odradzam budowy własnego sklepu, gdyż wiąże się to z koniecznością jego utrzymywania i promowania, a to naraża na ogromne koszty i często okazuje się nieopłacalne.

O wiele lepszym rozwiązaniem jest sprzedaż na istniejących już portalach. Tu, wspomniane już, Allegro ma atut, ponieważ ma prawie nieograniczoną liczbę produktów, które możesz wystawiać i nimi zarządzać. Natomiast OLX pozwala na wystawianie 50 towarów, ale nie pozwala na zewnętrzne nimi zarządzanie. Win2.pl ma natomiast nieograniczoną ilość towarów, które można wprowadzić oraz nimi zarządzać, ale jego zasięg się dopiero buduje.  

Dobrym rozwiązaniem może być tworzenie swojego sklepu używając możliwości jakie daje darmowy Win2.pl oraz równoczesna sprzedaż swoich produktów na portalach, z którymi Win2.pl jest zintegrowany, w tym na Allegro. Taki mechanizm zapewni niskie koszty rozpoczęcia działalności oraz szybkie zwroty z inwestycji. Nie musimy budować ani inwestować w żadne struktury internetowe. Wystarczy mieć dostęp do produktów.

Jeśli już zdecydujemy się na sposób, w jaki chcemy oferować nasze produkty, należy zadbać abyśmy mieli towary do zaoferowania. Tutaj świetnym sposobem zaopatrzenia się w produkty jest Dropshipping. To nowoczesna forma sprzedaży, w której towar wysyłany jest do Kupującego bezpośrednio z hurtowni. Ty nie musisz nawet widzieć ani dotykać tego towaru. Tu całość produkcji, pakowania i wysyłki zostawiasz hurtowniom. Zyski z takiego typu sprzedaży są niższe, ponieważ część z nich należy się hurtowniom, ale i ryzyko jest zdecydowanie niższe. Nie musisz się bać, że posiadasz na stanie towar, którego nie możesz sprzedać, ponieważ nie jest on na twoim fizycznym stanie.

Rozważmy przykład ze sprzedażą ubrań – wystarczy znaleźć hurtownię, która udostępnia pliki CSV ze swoimi produktami. Takie pliki importuje się do swojego sklepu lub portalu, na którym chcesz sprzedawać towar i rozpoczynasz handel. Zarówno Allegro, jak i Win2.pl udostępniają możliwość sprzedaży w metodzie dropshipping. Pamiętaj jednak, że nie każdy hurtownik pozwala na zwrot towaru, co w konsekwencji może wymusić na Tobie uregulowanie należności za produkt, który Twój klient po prostu odesłał. Druga kwestią jest zwrot towaru, ponieważ nie każdy hurtownik płaci za przesyłkę zwrotną, a według Prawa Polskiego, przesyłka zwrotna powinna być odsyłana na koszt Sprzedającego – w tym wypadku, niestety, Twój. Ryzyko zwrotu jest jednak niskie (sięga kilku do kilkunastu procent), a towar może być wystawiony i sprzedany ponownie.

Skoro już wiemy Co, Komu i Gdzie,  to co dalej?

Zakładamy Firmę

Jeśli planujesz swoją sprzedaż na skalę większą niż wyprzedaż garażowa, to trzeba założyć firmę. Opłaca postarać się o dotacje. Warto zorientować jak wyglądają wnioski o dotacje w Twoim Powiatowym Urzędzie Pracy. Są one łatwo dostępne, można je otrzymać praktycznie po jednej wizycie w Urzędzie i wystarczą na uruchomienie działalności handlowej. Pamiętaj – rozporządzaj zdobytymi środkami rozsądnie!

Najlepiej wykorzystać jak najwięcej na reklamę w Internecie. Bo Sprzedaż internetowa to nie tylko produkty, ale przede wszystkim promocja Twoich towarów. Dlatego ważne, abyś skoncentrować uwagę na reklamie towarów, którymi handlujesz. Obecnie najpopularniejsze to:

- Facebook i inne media społecznościowe – dość tanie i chętnie wykorzystywane, szczególnie wśród młodego pokolenia

- Google adwords – drogie, ale wyjątkowo skuteczne - raczej lepsze dla portali internetowych

- Reklama na innych stronach internetowych – dobrze zrealizować jest ją na zasadzie wymiany – ale płatne też się opłacają

- Mailing – dobrze przygotowany mailing jest świetną i tanią reklamą – tu jednak zwróćcie się do specjalistów, oni pomogą Wam w przygotowaniu odpowiedniego i bezpiecznego mailingu

- SMS – tylko jeżeli oferujesz promocje i świetne ceny

- Polecenia – to najlepsza forma promocji – dbajcie o nią, bo to podstawa sprzedaży.

- Blogi, fora i inne miejsca publicznej wymiany opinii – to bardzo ważne dla sprzedaży i możliwe do wykonania wewnętrznie w Twojej firmie.

Jak już mamy miejsce wystawienie towaru, produkty i działalność. Co dalej? Towar musi dotrzeć bezpiecznie i w całości do Kupującego. Zadbaj więc o koszty dostawy.


Allegro oferuje w ramach swoich usług dość tanie wysyłki, jednak niewielu sprzedających z nich korzysta. Samo wysłanie to nie wszystko, towar musi być odpowiednio zapakowany i zapłacić, czego koszty ponosisz Ty bezpośredni lub poprzez zlecenie tego swojemu pracownikowi.

Dlatego większość sprzedawców dolicza opłatę również do tych usług. Dlatego warto poszukać innego, zewnętrznego dostawcy usług kurierskich. Najtaniej zamówić kuriera przez Internet, ale najpierw najlepiej ustalić ceny z brokerem kurierskim, co będzie bardziej opłacalne i dla niego i dla Ciebie. Tu pole do popisu jest duże, bo ceny paczek zaczynają się już od 8,50 netto, a kończą nawet na 15 PLN netto. Godne polecenia są usługi oferowane przez Pacztex.pl lub Pakersów, ze względu na świetne ceny i duży profesjonalizm. Pamiętaj najpierw skontaktuj się do nich i ustal cenę! Warto zadbać o rabaty



Redakcja CentrumPR informuje, że artykuły, fotografie i komentarze publikowane są przez użytkowników "Serwisów skupionych w Grupie Kafito". Publikowane materiały i wypowiedzi są ich własnością i ich prywatnymi opiniami. Redakcja CentrumPR nie ponosi odpowiedzialności za ich treść.

Nadesłał:

Platforma handlowa Win2.pl
http://win2.pl/

Komentarze (0)


Twój podpis:
System komentarzy dostarcza serwis eGadki.pl
Opublikuj własny artykuł
Opublikuj artykuł z linkami


Kalendarium

Przejdź do kalendarium »

dodaj wydarzenie »

Ostatnio dodane artykuły

dodaj artykuł »