Rozrywka i wypoczynek » Rozrywka

Amadeus i SAS nawiązują istotną współpracę w zakresie zarządzania przychodami

SAS zostaje partnerem Amadeus i migruje do nowego rozwiązania Altéa do zarządzania przychodami z ruchu lotniczego

Warszawa, Polska, 17 czerwca 2013 r.: Amadeus, wiodący partner technologiczny dla globalnej branży turystycznej, poinformował o zawarciu długoterminowej, strategicznej współpracy ze Scandinavian Airlines (SAS) - wiodącą linią lotniczą w regionie oraz narodowym przewoźnikiem w Danii, Norwegii i Szwecji. Ta kluczowa umowa umożliwi SAS przeprowadzenie migracji do nowego rozwiązania firmy Amadeus do zarządzania przychodami, przy jednoczesnym wsparciu ze strony utworzonego Centrum Kompetencji Amadeus.

Zamów artykuły sponsorowane na serwisie CentrumPR.pl w kilka minut, poprzez platformę Link Buildingu np.:


Jeszcze w tym miesiącu linie lotnicze Scandinavian i Wideroe zostaną partnerami Amadeus w zakresie rozwiązania nowej generacji - Altéa Revenue Management, które łączy w sobie możliwość pełnego zarządzania ruchem lotniczym - od miejsca wylotu do punktu docelowego (Origin & Destination). Na początku 2015 roku linie lotnicze przeprowadzą migrację z wewnętrznego rozwiązania Origin & Destination Revenue Management System (ODRMS) do nowego systemu Amadeus, dołączając tym samym do ośmiu przewoźników, którzy już czerpią korzyści z rozwiązania Amadeus do zintegrowanego zarządzania przychodami i obsługi pasażerów.

W tym samym czasie Amadeus otworzy w Kopenhadze (Dania) Centrum Kompetencji w zakresie zarządzania przychodami. Ośrodek zatrudni ponad 20 pracowników SAS, z których wielu stanowią światowej sławy eksperci w branży. Dołączą oni do zespołu Amadeus.

Linia lotnicza SAS, która zaczęła używać systemów do zarządzania procesami i przychodami z ruchu lotniczego już w latach 90., cieszy się pozycją lidera w tej dziedzinie. Szeroka wiedza przewoźnika połączy się teraz z doświadczeniem firmy Amadeus, która posiada ponad 400 doświadczonych ekspertów, pracujących z rozwiązaniami do zarządzania przychodami i zasobami. Zawarte porozumienie nie tylko przyniesie korzyści z zastosowania platformy Altéa, ale również przyczyni się do jeszcze większej innowacyjności dostępnych rozwiązań, które będą przynosiły zyski klientom Amadeus.

- Linie lotnicze SAS mogą się poszczycić długą historią innowacji w zakresie zarządzania przychodami i prawdopodobnie jedną z najwyższych wydajności w branży dzięki pionierskiemu podejściu Origin & Destination (O&D). Jesteśmy przekonani, że nowe rozwiązanie Amadeus do zarządzania przychodami pozwoli nam jeszcze bardziej wzmocnić dotychczasową pozycję lidera w tej dziedzinie. Równocześnie z radością przyjęliśmy informację o założeniu Centrum Kompetencji Amadeus w zakresie zarządzania przychodami i cieszymy się ze współpracy z firmą Amadeus, która pozwoli nam czerpać korzyści ze wspólnego podejścia do zarządzania przychodami, łączącego nas z szerszą społecznością linii lotniczych korzystających z platformy Altéa - skomentował Magnus Rosén, Vice President Revenue Management Systems SAS Group IT.

- Zarządzanie przychodami jest coraz ważniejszym obszarem zainteresowania linii lotniczych, który bezpośrednio wpływa na ich wyniki finansowe. Już od ponad 20 lat SAS jest pionierem w zarządzaniu przychodami opartymi na O&D, podczas gdy w Amadeus inwestujemy w ten obszar nieprzerwanie od 2006 roku. Cieszymy się, że linie SAS dołączyły do grona naszych klientów w obszarze zarządzania przychodami, a eksperci przewoźnika wzmocnili nasz zespół w nowym Centrum Kompetencji. Chciałabym również osobiście powitać pracowników SAS, którzy wkrótce staną się częścią naszej firmy i dzięki swoim niezrównanym umiejętnościom umożliwią naszym klientom osiągnięcie niemal natychmiastowych korzyści. Wierzymy, że stworzenie wspólnego centrum innowacji i wiedzy pomoże naszym klientom w pomnażaniu dochodów i zwiększaniu wydajności oraz redukcji kosztów - powiedziała Julia Sattel, Senior VP, Airline IT, Amadeus. 

Ze względu na pełną integrację w ramach szerszego pakietu aplikacji Altéa, Amadeus Altéa Revenue Management znacznie redukuje złożone procesy przetwarzania danych, które obciążają systemy zarządzania przychodami. Linie lotnicze korzystające z platformy Altéa zyskują przewagę nad konkurencją, mając bezproblemowy dostęp do informacji o taryfach, rozkładach lotów, rezerwacjach, biletach, przychodach i systemie kontroli odlotów. Umożliwia to liniom lotniczym przewidywanie i reagowanie na zmieniające się warunki rynkowe dzięki wprowadzeniu praktyk w zakresie zarządzania przychodami i zasad dostępności, w tym personalizacji, usług dodatkowych i systemu rozliczania „dynamic pricing".

***

Informacje o firmie Amadeus

Amadeus to wiodący dostawca zaawansowanych rozwiązań technologicznych dla światowej branży turystycznej. Docelowe grupy klientów firmy to dostawcy usług turystycznych (np. linie lotnicze, hotele, przewoźnicy kolejowi, przewoźnicy promowi), sprzedawcy usług turystycznych (biura podróży, w tym online) i odbiorcy (korporacje, jak i spółki zarządzające podróżami tzw. travel management companies).

Amadeus zatrudnia około 10 000 pracowników na całym świecie, w placówkach w Madrycie (siedziba główna firmy), Nicei (dział rozwoju) i Erding (dział operacyjny) oraz w 73 lokalnych  Organizacjach Handlowych Amadeus na całym świecie.

Amadeus opiera swoją działalność na modelu biznesowym bazującym na transakcjach. W  2012 roku firma odnotowała zysk w wysokości 2910,3 mln euro oraz EBITDA w wysokości 1107,7 mln euro.

Spółka jest notowana na hiszpańskich giełdach pod symbolem „AMS.MC" oraz uwzględniona w  indeksie giełdowym IBEX 35, STOXX Europe 600 Index oraz Dow Jones Sustainability Index (DJSI).

                                                                                                                                     

Więcej informacji o firmie Amadeus można znaleźć na stronie internetowej www.amadeus.com.pl

Kontakt dla mediów


Dorota Kaźmierska

Wicedyrektor

Sigma International (Poland) LTD

tel: +48 22 628 04 88, 628 05 93

e-mail: dorota.kazmierska@sigma.com.pl

www.sigma.com.pl


Elżbieta Więckiewicz

Account Manager

Dział Nowych Technologii

Sigma International (Poland) LTD

tel: +48 22 628 04 88, 628 05 93

e-mail: elzbieta.wieckiewicz@sigma.com.pl

www.sigma.com.pl

Ilona Tyczyńska

Account Manager

Dział Nowych Technologii

Sigma International (Poland) LTD

tel: +48 22 628 04 88, 628 05 93

e-mail: ilona.tyczynska@sigma.com.pl

www.sigma.com.pl



Redakcja CentrumPR informuje, że artykuły, fotografie i komentarze publikowane są przez użytkowników "Serwisów skupionych w Grupie Kafito". Publikowane materiały i wypowiedzi są ich własnością i ich prywatnymi opiniami. Redakcja CentrumPR nie ponosi odpowiedzialności za ich treść.

Nadesłał:

EW

Komentarze (0)


Twój podpis:
System komentarzy dostarcza serwis eGadki.pl
Opublikuj własny artykuł
Opublikuj artykuł z linkami

Kalendarium

Przejdź do kalendarium »

dodaj wydarzenie »

Ostatnio dodane artykuły

dodaj artykuł »