Rozrywka » Turystyka

Amadeus kontynuuje rozwój swojej globalnej działalności e-commerce dzięki umowie z Air France-KLM

Grupa Air France-KLM przez kolejne pięć lat będzie korzystać z technologii Amadeus do sprzedaży oferty na swoich lokalnych i międzynarodowych stronach internetowych.

Amadeus, wiodący partner technologiczny dla światowej branży turystycznej, poinformował o podpisaniu długoterminowej umowy w zakresie e-commerce z Air France-KLM - wiodącą, francusko-holenderską grupą lotniczą. Zgodnie z porozumieniem obowiązującym na całym świecie grupa lotnicza przez kolejnych pięć lat będzie korzystać z platformy zakupowej Amadeus zarówno na swoich lokalnych, jak i międzynarodowych stronach internetowych.

Zamów artykuły sponsorowane na serwisie CentrumPR.pl w kilka minut, poprzez platformę Link Buildingu np.:

Dzięki odnowionej współpracy grupa Air France-KLM zyska dostęp do rozwiązania Amadeus Flex Pricer, które umożliwia zwiększenie dochodów i usprawnia proces zakupowy, zarówno w przypadku sieci Air France, jak i KLM na krajowych, regionalnych i międzykontynentalnych trasach lotniczych.

Podróżni skorzystają z udoskonalonych, samoobsługowych funkcjonalności, które pozwolą im cieszyć się niezmiennie wysoką jakością doświadczeń zakupowych podczas wyszukiwania lotów Air France-KLM, przeglądania ofert specjalnych, korzystania z programu lojalnościowego czy dokonywania zmian w rezerwacjach.

- Korzystamy z rozwiązania Amadeus Flex Pricer już od dłuższego czasu i jesteśmy z niego bardzo zadowoleni. Dlatego zdecydowaliśmy się na przedłużenie naszej bliskiej współpracy. Rozwiązania Amadeus e-Commerce odpowiadają na nasze potrzeby związane z zapewnieniem bezproblemowej obsługi zarówno klientom airfrance.com, jak i klm.com w ciągu kolejnych pięciu lat - komentuje Martijn van der Zee, SVP, e-commerce, Air France-KLM.

Współpraca pomiędzy Amadeus i Air France-KLM wskazuje na dalszy rozwój działalności e-commerce firmy Amadeus na całym świecie. Obecnie Amadeus świadczy usługi internetowe i mobilne dla ponad 100 linii lotniczych w zakresie merchandisingu, rezerwacji i obsługi podróżnych.

Jednocześnie ostatnie badanie - przeprowadzone przez firmę Amadeus na podstawie uśrednionych danych online pochodzących od 50 największych linii lotniczych wykorzystujących rozwiązanie Amadeus e-Retail Booking Engine oraz Amadeus Flex Pricer - pokazuje, że w 2012 roku przewoźnicy osiągnęli roczny wzrost zysków ze sprzedaży online oraz wzrost całkowitych dochodów w stosunku do 2011 roku.

Podsumowując, badanie firmy Amadeus wykazało:
• 7 proc. wzrost zysków ze sprzedaży online
• ponad 16 proc. wzrost w zakresie utworzonych rezerwacji tzw. PNR, które w połączeniu z powyższymi zyskami ze sprzedaży online zapewniają 24 proc. wzrost dochodów ze sprzedaży online
• 7 proc. wzrost rezerwacji, co może wskazywać, że podróżni coraz częściej przeszukują Internet przed podjęciem decyzji

- Chciałbym podkreślić, że wiele oczekujemy od naszej silnej, historycznej już współpracy z Air France-KLM przedłużonej na kolejne pięć lat. Air France-KLM to grupa lotnicza, która jest szczególnie zaawansowana w swoim podejściu do e-commerce, dlatego cieszymy się, że możemy ją wspierać w dalszym rozwoju i realizacji wyzwań związanych z handlem elektronicznym - mówi Philippe Der Arslanian, Head of Global e-Commerce & Mobile, Amadeus.

- Jesteśmy również bardzo zadowoleni widząc, że nasze rozwiązania wspierają strategie online naszych klientów z branży lotniczej i umożliwiają osiąganie wspaniałych wyników biznesowych, często przekraczających wskaźniki wzrostu w branży. Dla linii lotniczych korzystających z naszych narzędzi rezerwacyjnych oznacza to, że lepsze wyniki w zakresie merchandisingu są możliwe, pod warunkiem, że zarządza się pełnym doświadczeniem podróżnego, począwszy od inspiracji do procesu płatności, nawet w przypadku złożonych tras lotniczych - dodaje.

Zagadnienia związane ze znaczeniem nowych możliwości w zakresie handlu elektronicznego dla linii lotniczych zostały podjęte podczas konferencji Amadeus Airline e-Commerce & Mobile Conference 2013, która odbyła w dniach 4-6 czerwca br. w Madrycie. Linie lotnicze, dostawcy usług turystycznych oraz eksperci branżowi dyskutowali na temat ostatnich trendów dotyczących merchandisingu, mobilności i personalizacji usług. Podczas eventu odbyło się wiele prezentacji linii lotniczych, specjalistów z branży oraz ekspertów firmy Amadeus z całego świata, którzy podzielili się z uczestnikami swoimi spostrzeżeniami, przykładami dobrych praktyk oraz success stories.

***

Informacje o firmie Amadeus

Amadeus to wiodący dostawca zaawansowanych rozwiązań technologicznych dla światowej branży turystycznej. Docelowe grupy klientów firmy to dostawcy usług turystycznych (np. linie lotnicze, hotele, przewoźnicy kolejowi, przewoźnicy promowi), sprzedawcy usług turystycznych (biura podróży, w tym online) i odbiorcy (korporacje, jak i spółki zarządzające podróżami tzw. travel management companies).

Amadeus zatrudnia około 10 000 pracowników na całym świecie, w placówkach w Madrycie (siedziba główna firmy), Nicei (dział rozwoju) i Erding (dział operacyjny) oraz w 73 lokalnych Organizacjach Handlowych Amadeus na całym świecie.

Amadeus opiera swoją działalność na modelu biznesowym bazującym na transakcjach. W 2012 roku firma odnotowała zysk w wysokości 2910,3 mln euro oraz EBITDA w wysokości 1107,7 mln euro.

Spółka jest notowana na hiszpańskich giełdach pod symbolem „AMS.MC" oraz uwzględniona w indeksie giełdowym IBEX 35, STOXX Europe 600 Index oraz Dow Jones Sustainability Index (DJSI).

Więcej informacji o firmie Amadeus można znaleźć na stronie internetowej www.amadeus.com.pl

Więcej informacji na temat działań firmy Amadeus w zakresie finansów i inwestycji można znaleźć na stronie www.investors.amadeus.com

Kontakt dla mediów

Dorota Kaźmierska
Wicedyrektor
Sigma International (Poland) LTD
tel: +48 22 628 04 88, 628 05 93
e-mail: dorota.kazmierska@sigma.com.pl
www.sigma.com.pl

Elżbieta Więckiewicz
Account Manager
Dział Nowych Technologii
Sigma International (Poland) LTD
tel: +48 22 628 04 88, 628 05 93
e-mail: elzbieta.wieckiewicz@sigma.com.pl
www.sigma.com.pl

Ilona Tyczyńska
Account Manager
Dział Nowych Technologii
Sigma International (Poland) LTD
tel: +48 22 628 04 88, 628 05 93
e-mail: ilona.tyczynska@sigma.com.pl
www.sigma.com.pl



Redakcja CentrumPR informuje, że artykuły, fotografie i komentarze publikowane są przez użytkowników "Serwisów skupionych w Grupie Kafito". Publikowane materiały i wypowiedzi są ich własnością i ich prywatnymi opiniami. Redakcja CentrumPR nie ponosi odpowiedzialności za ich treść.

Nadesłał:

EW

Komentarze (0)


Twój podpis:
System komentarzy dostarcza serwis eGadki.pl
Opublikuj własny artykuł
Opublikuj artykuł z linkami

Kalendarium

Przejdź do kalendarium »

dodaj wydarzenie »

Ostatnio dodane artykuły

dodaj artykuł »