Rozrywka i wypoczynek » Turystyka
Amadeus nawiązuje współpracę z Couchbase w celu zwiększenia sprzedaży usług turystycznych online
Amadeus poinformował o nawiązaniu strategicznej współpracy z kalifornijską firmą Couchbase, która jest liderem w dziedzinie technologii bazodanowych open source i NoSQL. Celem porozumienia jest udział firmy Amadeus w projekcie opensource Couchbase i uzyskanie wysokiej wydajności zarządzania danymi, aby podnieść sprzedaż usług turystycznych online.
Zamów artykuły sponsorowane na serwisie CentrumPR.pl w kilka minut, poprzez platformę Link Buildingu np.:
Przeczytaj również
Couchbase będzie wspierać firmę Amadeus w zakresie aplikacji dostępności, zapewniając podróżnym dokonującym rezerwacji online dostęp tylko do tych cen i ofert, które są aktualne i możliwe do nabycia. Co ważne, taki poziom dokładności taryf w czasie rzeczywistym jest możliwy wyłącznie za pomocą bardzo skutecznego mechanizmu zarządzania danymi, w którym informacje są powielane w ciągu kilku milisekund.
Biorąc pod uwagę miliony połączeń lotniczych dostępnych dziś za pośrednictwem coraz większej liczby wyszukiwarek i internetowych biur podróży na całym świecie, dokładność obliczania taryf w czasie rzeczywistym jest kluczowa w procesie zakupów online, ponieważ zmniejsza frustrację podróżnych. Ten pierwszy, pilotażowy projekt Amadeus i Couchbase zostanie natychmiast wykorzystany we wszystkich rozwiązaniach online dostępnych za pośrednictwem sieci dystrybucji firmy Amadeus.
W ramach zawartej umowy Amadeus i Couchbase będą wspólnie pracować nad zwiększeniem skalowalności i elastyczności architektury opartej na usługach (Service-Oriented Architecture -SOA) w całym portfolio firmy Amadeus. Dzięki temu możliwe będzie stworzenie nowych produktów i rozwiązań oraz rozszerzenie istniejącego portfolio firmy. Wdrożenie prototypów jest planowane na 2014 rok, natomiast nowa klasa aplikacji pojawi się na rynku na przełomie 2015/2016 roku.
Podsumowując, współpraca z Couchbase zapewni firmie Amadeus:
• wysoką wydajność (opóźnienia poniżej milisekundy)
• możliwość skalowania w wielu centrach danych
• elastyczność wspierającą częste zwiększenia mocy zespołów serwerowych Amadeus, koniecznych w przypadku wzrostu ruchu pasażerskiego
• bezproblemową obsługę zmian w topologii i trwałości danych w celu wsparcia środowiska trudnego zapisu
Partnerstwo przyniesie też korzyści firmie Couchbase, która zyska opinię na temat swoich produktów bezpośrednio od grupy użytkowników-ekspertów, co pozwoli jej lepiej zrozumieć potrzeby klientów na większą skalę i zwiększyć przepustowość.
- Amadeus może się pochwalić wieloletnim doświadczeniem w tworzeniu oryginalnych, często przełomowych produktów i usług, które wspierają innowacyjność klientów zarówno dziś, jak i w przyszłości. Jednak ta innowacyjność nie byłaby możliwa bez wykorzystania najlepszych i najnowszych technologii, takich jak pojawiające się obecnie nowe silniki bazodanowe czy struktury rozwoju nowoczesnych aplikacji internetowych. Jednocześnie jesteśmy zaangażowani w korzystanie tylko z tych technologii, które każdego dnia pozwalają nam stawiać czoła wyzwaniom, jakie stoją przed branżą turystyczną. Porozumienie z Couchbase pozwoli nam w pełni wykorzystać przepustowość i rozwiązania zmniejszające opóźnienia, które znacząco ułatwią nam budowę i funkcjonowanie naszych aplikacji internetowych, tym samym wyraźnie poprawiając doświadczenia związane z procesem zakupów online. Nawiązana współpraca pozwoli także naszej architekturze SOA zwiększyć elastyczność i skalowalność, umożliwiając nam szybsze dostarczanie produktów i usług - mówi Dietmar Fauser, VP, Architecture, Quality & Governance, Amadeus IT Group.
- Coraz większy dostęp do danych w czasie rzeczywistym i redukcja opóźnień poniżej milisekund mają kluczowe znaczenie dla wysokiej jakości obsługi klienta - komentuje Bob Wiederhold, Couchbase CEO. - Amadeus jest znany jako wiodący dostawca rozwiązań IT dla globalnej branży turystycznej, który ma najbardziej rygorystyczne wymagania w zakresie skalowalności i wydajności na całym świecie. Biorąc pod uwagę nasz nacisk na skalowalność technologii NoSQL oraz wydajność centrów danych, Amadeus jest dla nas idealnym partnerem strategicznym - dodaje.
Amadeus wykorzystuje architekturę open source w całej swojej działalności. Do tej pory firma przeszła z własnych systemów na Linux w celu uruchomienia rozwiązania Altéa® - systemu obsługi pasażerów (PSS), podczas gdy niektóre z wiodących aplikacji online Amadeus, w tym Amadeus e-RetailTM, Amadeus Dynamic Website ManagerTM oraz Amadeus Ekstreme SearchTM, zostały zbudowane przy użyciu oprogramowania open source. Ponadto podstawowy szkielet technologii Amadeus - Amadeus ARIA TemplatesTM - został udostępniony społeczności open source w 2012 roku, dzięki czemu niezależni programiści mogą teraz korzystać z niego bez opłat.
***
Informacje o firmie Couchbase
Couchbase jest wiodącym dostawcą technologii bazodanowych NoSQL oraz twórcą projektu open source Couchbase. Couchbase Server, flagowy produkt firmy, to dokumentowa baza danych NoSQL, która została wdrożona w takich firmach jak AOL, Cisco, Concur, LinkedIn, Orbitz, Salesforce.com, Shuffle Master, Zynga oraz setkach innych przedsiębiorstw na całym świecie. Rozwiązanie doskonale sprawdza się w przypadku sieci web i aplikacji mobilnych, zapewniając skalowalność, stałą wysoką wydajność, dostępność 24/365 oraz elastyczny model danych ułatwiający wdrożenie. Couchbase ma siedzibę w Dolinie Krzemowej, a finansowany jest przez Accel Partners, Ignition Partners, Mayfield Fund oraz North Bridge Venture Partners. Więcej informacji można znaleźć na stronie: www.couchbase.com.
Informacje o firmie Amadeus
Amadeus to wiodący dostawca zaawansowanych rozwiązań technologicznych dla światowej branży turystycznej. Docelowe grupy klientów firmy to dostawcy usług turystycznych (np. linie lotnicze, hotele, przewoźnicy kolejowi, przewoźnicy promowi), sprzedawcy usług turystycznych (biura podróży, w tym online) i odbiorcy (korporacje, jak i spółki zarządzające podróżami tzw. travel management companies).
Amadeus zatrudnia około 10 000 pracowników na całym świecie, w placówkach w Madrycie (siedziba główna firmy), Nicei (dział rozwoju)i Erding (dział operacyjny) oraz w 71 lokalnych Organizacjach Handlowych Amadeus na całym świecie.
Amadeus opiera swoją działalność na modelu biznesowym bazującym na transakcjach. W 2012 roku firma odnotowała zysk w wysokości 2910,3 mln euro oraz EBITDA w wysokości 1107,7 mln euro.
Spółka jest notowana na hiszpańskiej giełdzie pod symbolem „AMS.MC" oraz uwzględniona w indeksie giełdowym IBEX 35.
Więcej informacji o firmie Amadeus można znaleźć na stronie internetowej www.amadeus.com.pl
Kontakt dla mediów
Dorota Kaźmierska
Wicedyrektor
Sigma International (Poland) LTD
tel: +48 22 628 04 88, 628 05 93
e-mail: dorota.kazmierska@sigma.com.pl
www.sigma.com.pl
Elżbieta Więckiewicz
Account Manager
Dział Nowych Technologii
Sigma International (Poland) LTD
tel: +48 22 628 04 88, 628 05 93
e-mail: elzbieta.wieckiewicz@sigma.com.pl
www.sigma.com.pl
Ilona Tyczyńska
Account Manager
Dział Nowych Technologii
Sigma International (Poland) LTD
tel: +48 22 628 04 88, 628 05 93
e-mail: ilona.tyczynska@sigma.com.pl
www.sigma.com.pl
Nadesłał:
EW
|
Komentarze (0)